Audi A8 – oferuje komfort na najwyższym poziomie

Potrzeby klientów zainteresowanych modelem Audi A8 zmieniają się. Pragną oni emocjonalnych i komfortowych doświadczeń związanych z mobilnością, które pasują do ich indywidualnego stylu życia. Wartości takie jak czas, przestrzeń i subiektywne wybory stają się coraz ważniejsze. Jednocześnie ważne pozostają tradycyjne atuty pojazdu: od wrażeń z jazdy, po wysokiej jakości materiały.

W odmłodzonym Audi A8 koncepcja premium definiowana jest przede wszystkim przez emocjonujące i komfortowe wnętrze, w którym przenikają się zarówno nowe, jak i dobrze sprawdzone rozwiązania techniczne.

Współczesny samochód musi pasować do codziennego stylu życia jego użytkownika i być przez cały czas przygotowanym do spełniania jego potrzeb. W tym kontekście coraz ważniejsze staje się wszechstronne i komfortowe wnętrze pojazdu. Producenci dokładnie analizują coraz bardziej zróżnicowane grupy docelowe aut segmentu premium. Projektując wnętrza, na pierwszym planie stawiają takie aspekty jak komfort, logika obsługi, systemy infotainment oraz jakość i trwałość użytych materiałów.

Komfort i bezpieczeństwo: relaksacyjne fotele i cyfrowe, matrycowe reflektory przednie Digital Matrix LED

„Wnętrze musi przemawiać do wszystkich zmysłów i być komfortowe. Ponadto klienci segmentu aut luksusowych oczekują od nas najnowszych technologii, zwłaszcza w zakresie bezpieczeństwa, oświetlenia i systemów infotainment” – mówi Peter Dlab, szef rozwoju projektów technicznych Audi A8. Jednym z przykładów takich rozwiązań jest relaksacyjny fotel w tylnej części Audi A8 L (łączne zużycie paliwa w l/100 km: 10,8-8,2; łączna emisja CO2 w g/km: 248-187), który oferuje wiele możliwości regulacji oraz podnóżek umieszczony z tyłu fotela przedniego pasażera. Pasażer tylnej kanapy może dzięki temu podnóżkowi również ogrzać lub wymasować stopy. Pakiet Air Quality poprawia jakość powietrza we wnętrzu pojazdu. Złożony układ filtrów czterostrefowej klimatyzacji automatycznej wychwytuje większość gazów i cząstek stałych. Przyczynia się również do unieszkodliwiania alergenów i mikroorganizmów. To tylko niektóre z cech, które zachęcają pasażerów zarówno do pracy, jak i do relaksu na pokładzie tego luksusowego modelu.

W odmłodzonym Audi A8 cyfrowe reflektory Digital Matrix LED wykorzystują technologię DMD (DMD – skrót od Digital Micromirror Device). Każdy reflektor posiada około 1,3 miliona mikroluster, które rozbijają światło wyjątkowo mocno świecącej diody LED na drobne piksele. Dzięki temu, światłem można precyzyjnie sterować. Oświetlenie pasa ruchu i prowadzące po nim, emituje dywan światła, który mocno oświetla własny pas ruchu. Światła orientacyjne pomagają kierowcy intuicyjnie utrzymać się na swoim pasie ruchu, co najbardziej przydatne jest np. podczas przejazdu przez teren przebudowy jezdni. Audi A8 jest teraz również standardowo wyposażone w cyfrowe światła tylne OLED (OLED – skrót od organicznej diody elektroluminescencyjnej).

Zespolone światła tylne wyposażone są w funkcję wykrywania odległości – jeśli inni użytkownicy drogi zbliżą się do stojącego A8 od tyłu na odległość mniejszą niż dwa metry, wszystkie segmenty OLED aktywują się automatycznie, rozbłyskując mocnym światłem.

Rozumienie rynku

Przykładem tego, jak Audi rozumie specyfikę rynku, jest Audi A8 L Horch: nowy flagowy model produkowany wyłącznie z myślą o Chinach, najważniejszym rynku zbytu dla marki rodem z Ingolstadt. Ta prestiżowa, podkreślająca wysoki status właściciela wersja modelowa, wprost pokazuje jak w Audi wygląda progresywna, luksusowa limuzyna i jak cztery pierścienie ukierunkowują swe produkty na wymagania indywidualnego klienta. By dokładnie poznać potrzeby rynku i móc je zaspokoić, Audi prowadzi na całym świecie intensywne badania rynkowe. Na przykład w Chinach na pierwszy plan wyłania się z nich zapotrzebowanie na luksusową limuzynę z szoferem. Za działania ukierunkowujące produkty z myślą o rynku tego kraju odpowiada zespół Audi Innovation Research (AIR) z siedzibą w Pekinie. Chińscy klienci jeszcze bardziej niż kupujący w innych częściach świata kochają techniczne gadżety i wyszukane rozwiązania designerskie. Zapotrzebowanie na cyfrowe narzędzia i usługi, które można dostosować do potrzeb klienta, jest tam niezwykle wysokie. Kluczowe znaczenie ma też w Państwie Środka szybkość proponowania nowych, innowacyjnych rozwiązań.

AIR i AIC

„Jesteśmy czymś znacznie więcej niż tradycyjnym działem badań rynku” – wyjaśnia Yu Zhao, szef AIR China. „Prowadzimy bardzo dużo badań między innymi dlatego, że chińscy klienci bardzo różnią się od tych w Europie i w USA.” Jednym z najważniejszych narzędzi w tym kontekście jest grupa Audi Innovators Circle (AIC). Społeczność ponad 800 konsumentów z docelowej grupy demograficznej Audi jest połączona cyfrowo w aplikacji czatu. Informacje zwrotne od tych badaczy trendów wyróżniają się wysoką wiarygodnością i jakością wypowiedzi. W czasie dwóch tygodni Audi otrzymuje około 300 do 400 odpowiedzi na ankiety ilościowe i około 20 do 30 pogłębionych wypowiedzi z badań jakościowych. Ankiety dotyczą doświadczeń użytkowników z samochodem lub określonymi funkcjami pojazdu, ale także stylu życia grupy docelowej i postrzegania marki Audi.

Analizy NCBS

Audi, oprócz własnych analiz klientów, korzysta tu również z „New Car Buyer Survey” (NCBS), przeprowadzanego raz do roku w Europie, Stanach Zjednoczonych i w Chinach. Badanie to pokazuje, jak doświadczenia klientów różnych marek wpływają na decyzje zakupowe, a także na ponowne zakupy i rekomendacje. Dodatkowo NCBS zapewnia wgląd w poziom zadowolenia klientów, w nawyki związane z prowadzeniem samochodu i w inne kluczowe wskaźniki lojalności kupujących.

Audi A8 – odmłodzony model flagowy i A8 L Horch na rynek chiński

Analiza danych pochodzących od klientów kupujących nowe samochody jest kluczowa dla zrozumienia oczekiwań dotyczących doświadczeń związanych z produktem. Audi dodatkowo klasyfikuje dane w modelach demograficznych, które obejmują również postawy wobec określonych wartości. A8 należy do mniej tradycyjnego, bardziej nowoczesnego segmentu.

Audi Tradition – podróż w czasie z AudiStream

„Główny segment nabywców A8 można podzielić na dwie grupy: ludzi wyraźnie nastawionych na pięcie się coraz wyżej po drabinie społeczno-ekonomicznej oraz ludzi, których określamy jako wykształconą i postępową część społeczeństwa” – mówi Andreas Meinheit, odpowiedzialny w Audi za badania trendów. Te segmenty docelowe nie są zainteresowane bogactwem, ale raczej cechami, które oferują konkretną wartość i reprezentują coś wyjątkowego.

Bycie wożonym przez kierowcę, a prowadzenie samochodu samemu

Sportowa zwrotność i dynamika jazdy charakteryzują Audi A8 od początku funkcjonowania tego modelu na rynku. W związku z tym, odmłodzony okręt flagowy marki w równym stopniu zaspokaja potrzeby tych, którzy czerpią przyjemność z samodzielnej jazdy, jak i – przede wszystkim w przypadku A8 L Horch – właścicieli, którzy wolą być wożeni przez szofera. „Samochody klasy luksusowej nie na wszystkich rynkach są postrzegane jako tradycyjne limuzyny z szoferem, dlatego nasze pojazdy konfigurujemy w bardziej dynamiczny sposób” – mówi Dlab.

Na przykład układ czterech kół skrętnych sprawia, że Audi A8 doskonale sprawdza się w warunkach miejskich. Dzięki kombinacji innowacyjnych elementów zawieszenia, zakres możliwości jazdy jest szeroki – od komfortowego, spokojnego toczenia się luksusowej limuzyny, aż po dynamiczne prowadzenie samochodu sportowego. W tym miejscu do gry wchodzi aktywne zawieszenie A8. Ten zaawansowany technicznie system współpracujący z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych odciążać lub „dociskać” każde z kół z osobna. Aktywne zawieszenie jest w stanie aktywnie kontrolować nadwozie w każdej sytuacji na drodze, co znacznie ogranicza przechyły nadwozia i ruchy w przód lub do tyłu podczas przyspieszania i hamowania.

A8 pozostaje flagowym modelem Audi

„Jedno jest absolutnie jasne: A8 to model, który napędza innowacje w Audi” – mówi Oliver Hoffmann, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. „Robimy wszystko co w naszej mocy, by najnowsze rozwiązania techniczne zawsze najpierw wprowadzać w A8, a dopiero potem w innych seriach i segmentach. Działamy tak dlatego, że potrzeby i wymagania klientów są zróżnicowane nie tylko w klasie aut luksusowych. Musimy wyróżniać się na tle konkurencji również np. w klasie samochodów kompaktowych.”

Źródło: Audi