Jednym z takich wyjątkowych modeli jest Wikov 35, który ze względu na wyjątkowo aerodynamiczny kształt nadwozia potocznie był znany jako „Kapka” (kropla). Po raz pierwszy publicznie został pokazany 22 października 1931 roku, a więc dokładnie 80 lat temu.
Auto powstało na podwoziu rodziny Wikov 35. Dwudrzwiowe, czteroosobowe auto z klasycznym rozwiązaniem systemu napędowego – silnik z przodu napędzający tylne koła. Design nadwozia przypominał bardziej łódź podwodną lub torpedę. Pod maska zamontowano czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1743 cm3 i mocy 35 KM, współpracujący z trzybiegową przekładnią manualną. Chociaż Wikov tym modelem prześcignął aerodynamiczne Tatry, to jednak spodziewanego sukcesu nie odniósł. Powstały tylko trzy egzemplarze, a wierną replikę można podziwiać w muzeum Veteran Arena w Ołomuńcu.
Warto dodać, iż pierwszym seryjnym modelem marki czeskiej marki był Wikov 7/28 z 1925 roku. Firma z Prościejowa produkowała samochody do 1939 roku, ale powstało tylko łącznie około 800 egzemplarzy.
Po zakończeniu II wojny światowej firma została upaństwowiona i zmieniła nazwę na Agrostroj Prostějov. A obecnie należy do grupy Wikov Industry, która specjalizuje się w produkcji mechanicznych przekładni i kół zębatych.
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…