Categories: Wiadomości

Best Global Brands 2021 – Mercedes-Benz najcenniejszą marką samochodów luksusowych na świecie

Mercedes-Benz ugruntował swoje czołowe miejsce i pozostał jedyną europejską marką w pierwszej dziesiątce zestawienia „Best Global Brands 2021”. W najnowszej edycji rankingu wartości marek publikowanego przez renomowaną amerykańską firmę konsultingową Interbrand, producent spod znaku trójramiennej gwiazdy zajmuje ósme miejsce – niezmienne od 2018 r.

Wartość marki względem poprzedniego badania wzrosła o 3%, do 50,866 mld dolarów. Oznacza to, że już szósty rok z rzędu Mercedes-Benz pozostaje najcenniejszą marką samochodów luksusowych na świecie – i jedyną taką w pierwszej dziesiątce.

Nasza niezmienna obecność w pierwszej dziesiątce i coraz większa wartość naszej marki to sukcesy, z których jesteśmy w zespole Mercedes-Benz naprawdę dumni. Wynik ten stanowi kolejne potwierdzenie naszego strategicznego kierunku – zarówno dla samej firmy, jak i pod względem pozycjonowania naszej marki. We wszystkich swoich markach Mercedes-Benz przechodzi od tradycyjnego pojmowania luksusu do jego nowoczesnej interpretacji, która kładzie nacisk na aspekty takie jak przystępność, innowacyjność i indywidualność, buduje świadomość świata pełnego nowych możliwości i wzbudza entuzjazm dla zrównoważonej mobilności – skomentowała Bettina Fetzer, wiceprezes Mercedes-Benz AG ds. komunikacji i marketingu.

Mercedes-Benz przygotowuje się, by wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe, przejść na zasilanie w pełni elektryczne. Cele firmy zawierają się w hasłach „Lead in Electric” (z ang. przywództwo w napędzie elektrycznym) oraz „Lead in Car Software” (z ang. przywództwo w samochodowym oprogramowaniu).

Ranking najcenniejszych marek świata

Już od 1999 roku amerykańska firma konsultingowa Interbrand prowadzi badanie „Best Global Brands”. Starannie przygotowane zestawienie 100 najcenniejszych marek na świecie powszechnie uchodzi za punkt odniesienia i ważny wskaźnik wykorzystywany przez dyrektorów generalnych globalnych firm.



Nowy Mercedes-Benz Citan za 100,6 tys. zł (polskie ceny)

Renomowany ranking bazuje na trzech podstawowych kryteriach: „Wyniki finansowe produktów lub usług danej marki”, „Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowych” oraz „Siła marki, jeśli chodzi o zabezpieczenie przyszłych zwrotów dla firmy”. Używana do oceny metodologia, certyfikowana zgodnie z ISO 10668, stanowiła pierwszy powszechnie akceptowany standard porównywania marek i umożliwia ich obiektywną klasyfikację w oparciu o kryteria finansowe. Więcej informacji na temat badania oraz Interbrand można znaleźć na stronie: www.bestglobalbrands.com.

Źródło: Mercedes-Benz



Redakcja

Recent Posts

Alfa Romeo Giulietta Sprint kończy 70 lat

Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…

9 godzin ago

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

1 dzień ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

3 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

3 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

4 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

4 dni ago