Categories: Wiadomości

Toyota najbardziej wartościową marką w branży motoryzacyjnej według Interbrand

Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i siódmą najbardziej wartościową marką na świecie. Najnowszy ranking Best Global Brands 2021 firmy Interbrand potwierdził dominację Toyoty w branży motoryzacyjnej już po raz 18. W tym roku wartość marki Toyota została wyceniona na 54,1 mld dolarów i jest o 5 procent wyższa niż w roku ubiegłym.

Siła marki Toyota opiera się z jednej strony na szerokiej, dostosowanej do lokalnych potrzeb ofercie samochodów, które są znane z niezawodności i niskich kosztów utrzymania, zaś z drugiej na zaawansowanych technologiach elektryfikacji napędów i bezpieczeństwa. Toyota jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie, a Toyota Motor Corporation to obecnie największy producent samochodów. W pierwszej połowie 2021 roku do klientów trafiło 5 004 625 samochodów osobowych marki Toyota i 5 467 218 aut wszystkich marek należących do Toyota Motor Corporation.

Interbrand podkreśla w swoim podsumowaniu, że Toyota opiera swoją globalną pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów, nowoczesnych technologiach i dominacji na rynku alternatywnych napędów. Marka koncentruje się na rozwoju zelektryfikowanych samochodów, stale rozbudowując ofertę modeli z napędem hybrydowym, plug-in hybrid, elektrycznym na baterie oraz elektrycznym na wodór i przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. Do dziś Toyota sprzedała ponad 18,7 milionów zelektryfikowanych aut.

Toyota buduje swoją pozycję także na innych polach. Inwestuje ogromne nakłady w rozwój nowych technologii, które poprawią jakość życia ludzi i przyczynią się do ochrony środowiska i klimatu. Wyczynowy fabryczny zespół Toyota Gazoo Racing odnosi sukcesy w światowym motorsporcie, do którego konsekwentnie wprowadza technologie zelektryfikowanych napędów – od 2012 roku startuje hybrydowymi prototypami w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych.

Toyota coraz bliżej wdrożenia technologii autonomicznego prowadzenia

Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand.



Źródło: Toyota / Best Global Brands

 



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 godziny ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

1 dzień ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

2 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

2 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

3 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

3 dni ago