W tym roku do polskich salonów trafił pierwszy elektryczny model naszej marki – Volvo XC40 Recharge wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy ponad 400 KM. Właśnie dołącza do niego wersja z napędem na przednią oś o mocy 231 KM, dostępna od 199 900 zł.
Firma Volvo Cars od 2030 roku chce sprzedawać wyłącznie samochody typu BEV. Kolejna odmiana elektrycznego modelu XC40 ma ją do tego celu przybliżyć. Nowe XC40 wyposażono w jeden silnik o mocy 231 KM, który napędza przednią oś. Akumulator pojazdu ma pojemność 69 kWh, co przekłada się na zasięg 400 km zgodnie z procedurą WLTP. Ładowanie baterii od 10 do 80% ma zająć jedynie 32 minuty, jeśli skorzystamy z szybkiej ładowarki typu DC.
Dodając jednosilnikowy wariant XC40 Recharge, zwiększamy atrakcyjność naszej gamy aut elektrycznych — powiedział Henrik Green, dyrektor ds. technologii. Klienci mogą teraz wybierać między dwoma różnymi wariantami XC40 oraz między C40.
Aktualizacje pobierane bezprzewodowo
Volvo Cars cały czas rozwija oprogramowanie elektrycznych modeli XC40, by efektywniej wykorzystywały energię i miały dłuższy zasięg. Najnowsze zmiany poprawiające parametry auta będą udostępnione klientom, którzy kupili modele z początku produkcji. Ta aktualizacja może być pobrana przez każdy samochód bezprzewodowo.
Przez internet lub w salonach
Nowy jednosilnikowy model XC40 Recharge jest już w sprzedaży na wybranych rynkach i, podobnie jak wszystkie modele Volvo z napędem elektrycznym, będzie można go zamówić online na stronie volvocars.com, w studiach Volvo lub w dowolnym salonie sprzedaży – składając zamówienie online razem z handlowcem.
Po sukcesie pierwszego modelu XC40, a następnie jego elektrycznej odmiany, cieszymy się, że możemy dalej rozszerzać gamę tego modelu – powiedział Lex Kerssemakers, globalny dyrektor ds. operacji handlowych. Spodziewamy się, że ten nowy wariant będzie bardzo popularny na kilku naszych kluczowych rynkach, ponieważ nadal obserwujemy, jak coraz więcej osób przesiada się na samochody wyłącznie elektryczne, a my zapewniamy, że klienci mogą je zamówić, gdziekolwiek chcą.
Oferta Care by Volvo
Oba warianty XC40 Recharge są dostępne w ramach oferty Care by Volvo. Obejmuje ona takie elementy, jak serwis, gwarancja, pomoc drogowa, a także opcje ubezpieczenia i ładowania w domu, jeśli na danym rynku są dostępne. Ta oferta uatrakcyjnia zakup samochodu elektrycznego i zapewnia wygodę, niezależnie od tego, czy klienci wykupują abonament, czy płacą gotówką.
Opony uniwersalne jako standard
W krajach Europy Centralnej i Północnej elektryczne modele XC40 są wyposażone w uniwersalne opony Recharge. Dotyczy to także Polski. Zaprojektowano je tak, by radziły sobie ze zróżnicowanymi warunkami pogodowymi. Pozwalają też przez pierwsze dwa lata uniknąć zamieszania związanego z wymianą opon z letnich na zimowe i z powrotem. Opony uniwersalne zmniejszają ślad węglowy w porównaniu do opon zimowych.
Dane techniczne i wyposażenie
Elektryczne odmiany XC40 są wyposażona w system pokładowy Android Automotive OS obejmujący takie funkcje jak: Google Assistant, Google Maps and Google Play. Samochód po opuszczeniu fabryki pobiera bezprzewodowo aktualizacje usprawniające działanie pojazdu.
Torslanda – pierwsza fabryka aut Volvo Cars całkowicie neutralna klimatycznie
Nowa odmiana XC40 Recharge waży 2023 kg. Silnik o mocy 231 KM i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm rozpędza ten samochód od 0 do 100 km/h w 7,4 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 180 km/h. W segmencie aut elektrycznych tej klasy to jedna z wyższych wartości na rynku. Oprócz tylnego bagażnika o pojemności 531 litrów, auto ma także schowek pod przednią maską (31 litrów). Akumulator o pojemności 69 kWh (pojemność użyteczna: 67 kWh) gwarantuje zasięg auta do 400 km według procedury WLTP.
Produkcja nowej wersji elektrycznego modelu XC40 rusza jesienią tego roku w dwóch fabrykach jednocześnie: w belgijskiej Gandawie oraz w chińskim Luqiao. Na wybranych rynkach, w tym także w Polsce, już można składać zamówienia na to auto. Jest dostępny już od 199 900 zł.
Źródło: Volvo