Categories: E-mobility

Ford – sprzedaż modeli zelektryfikowanych Forda w USA wzrosła w czerwcu o 117 procent

Sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych Forda w USA wzrosła w czerwcu o 117 procent, co pozwoliło zamknąć pierwszą połowę roku imponującym wynikiem 56 570 samochodów. To nowy rekord sprzedaży napędzany nowymi produktami. Sprzedaż Mustanga Mach-E wyniosła w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku 12 975 pojazdów, podczas gdy w przypadku F-150 PowerBoost Hybrid było to 17 039 sztuk. Sprzedaż Escape Hybrid i Escape Plug-in Hybrid wyniosła 15 642, czyli o 45,9 procent więcej niż w zeszłym roku.

– W czerwcu bieżącego roku sprzedaż detaliczna Forda wzrosła o 10,7 proc. Przy ograniczonych zapasach i rekordowo niskich wskaźnikach rotacji w drugim kwartale, ściśle współpracujemy z naszymi dilerami, gromadząc zamówienia detaliczne. Dzięki temu wzrosły one 16-krotnie w stosunku do ubiegłego roku. Rezerwacje na w pełni elektryczny model F-150 Lightning przekroczyły 100 000 sztuk, od czasu pierwszej prezentacji ciężarówki w maju – powiedział Andrew Frick, wiceprezes Forda ds. sprzedaży w USA i Kanadzie.

SUV-y Forda miesiąc po miesiącu poprawiają rekordy

Imponujący wzrost zainteresowania modelami Bronco Sport i Mustang Mach-E doprowadził SUV-y marki Ford do najlepszych od 20 lat wyników sprzedaży w pierwszej połowie roku. Sprzedaż detaliczna SUV-ów marki Ford wzrosła w pierwszej połowie 2021 roku o 37 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, przy ogólnej sprzedaży 391 190 pojazdów. W ciągu 6 miesięcy bieżącego roku nowych nabywców znalazło aż 60 514 sztuk nowego Bronco Sport, a Mustang Mach-E dodał do tego wyniku 12 975 egzemplarzy. Escape, Explorer i Expedition kontynuowały tendencję wzrostową, przyczyniając się do kolejnego sukcesu SUV-ów marki Ford.

Ford Bronco – produkcja ruszyła w zmodernizowanym zakładzie montażowym w Michigan

Ford Bronco Sport pozostawał na placach dilerskich przez zaledwie 15 dni i nadal pozyskuje coraz więcej nowych entuzjastów dla marki Ford. Głównym źródłem nowych klientów dla Bronco Sport jest marka Jeep. Ford dostarcza do dilerów coraz więcej egzemplarzy Bronco, aby zrealizować zamówienia rosnące wręcz z dnia na dzień.

Równie imponujące wyniki osiąga Mach-E, który znajduje nabywców zasadniczo natychmiast po dotarciu do dilerów. Sprzedaż elektrycznego Mustanga wyniosła 2 465 sztuk w czerwcu, zaś od początku roku nowych właścicieli znalazło 12 975 egzemplarzy. Klienci informują Forda, że głównymi powodami zakupu, jakimi się kierują przy wyborze tego modelu, jest najnowocześniejsza technologia, atrakcyjna stylistyka i imponujące osiągi oferowane przez Mach-E.



Samochody ciężarowe i pick-upy nadal sprzedają się świetnie

Całkowita sprzedaż detaliczna samochodów ciężarowych Forda wzrosła o 2,6 procent w pierwszej połowie roku, osiągając 420 403 sprzedane egzemplarze. Przy napiętych zapasach, sprzedaż serii F wyniosła 362 032 sztuki, to blisko 49 000 sztuk pojazdów więcej niż zajmujący drugie miejsce konkurent. Ford Ranger może się poszczycić najlepszym półroczem od 2005 r. z całkowitą sprzedażą wynoszącą 58 371 egzemplarzy. Warto wspomnieć, że Ford przyjął już ponad 100 000 rezerwacji na zupełnie nowy, w pełni elektryczny model F-150 Lightning, który zostanie wprowadzony na rynek już na początku przyszłego roku.

Źródło: Ford



Redakcja

Recent Posts

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

16 godzin ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

2 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

2 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

3 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

3 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

4 dni ago