Mitsubishi Motors – kolejny sukces autorskiego pomysłu polskiego oddziału

Innowacyjna, efektywna i dopasowana do trudnych czasów pandemii kampania „Wakacje z Mitsubishi” otrzymała nagrodę w kategorii „Performance creativity in crisis” w konkursie Performance Marketing Diamonds CEE, który ocenia i pokazuje nie tylko kampanie performance realizowane na polskim rynku, ale także w całym regionie CEE.

Zrealizowana w 2020 roku w czasie lockdownu wywołanego pandemią COVID-19 kampania #WakacjezMitsubishi, zachęcająca do zakupu samochodów tej marki w okresie wakacyjnym w trudnym czasie zdominowanym przez pandemię covid-19, została wyróżniona nagrodą międzynarodowego konkursu Performance Marketing Diamonds CEE, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Działania reklamowe podkreślały wagę pozytywnych uczuć, wartości i więzi, mając na celu budowanie wizerunku marki bliskiej i przyjaznej klientom. Za pomysł i realizację kampanii, która odwoływała się w tym niełatwym czasie do najbardziej pozytywnych emocji, wartości i więzi, odpowiadał polski oddział MMC we współpracy z agencją Oxymoron. Za planowanie i zakup mediów był odpowiedzialny dom mediowy Starcom oraz agencja Bluerank. To właśnie efektywność działań online agencji Bluerank, skupiających się na kanałach GDN i YouTube, wykorzystujących zaawansowane metody targetowania i segmentacji użytkowników doceniło jury konkursu. W efekcie kampanii w lipcu 2020 liczba jazd testowych zwiększyła się o 64%, a ruch na stronie www.mitsubishi.pl wzrósł o 34%.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – Bartłomiej Topa ambasadorem modelu

Koncepcja stworzenia nowej strategii działań w mediach społecznościowych i mocnego zaangażowania w “social selling” narodziła się tuż po wybuchu pandemii, kiedy to Facebook, Instagram I YouTube stały się “drugim domem” dla większości klientów.

W ubiegłym roku większość Polaków zdecydowało się spędzić wakacje w Polsce, wybierając się w podróż swoim samochodem. Dla wielu z nas auto stało się wakacyjnym domem – nieodłącznym towarzyszem przygód i wypoczynku. Dlatego myśląc o wakacyjnej kampanii reklamowej Mitsubishi, przywoływaliśmy w pamięci najbardziej lubiane przez nas wakacyjne sytuacje, nastroje i obrazy. Mileiśmy na celu przywołanie w odbiorcach tych wszystkich pozytywnych emocji, które odczuwamy odpoczywając w gronie rodziny i przyjaciół, uprawiając ulubione sporty, obcując z naturą i zwiedzając piękne miejsca. Chcieliśmy także pokazać, że samochód gra w tych scenariuszach duzą rolę. Cieszymy się z tego, że klienci docenili nasze pomysły i starania. Jesteśmy i nadal będziemy blisko naszych klientów – bardzo chcemy rozumieć ich potrzeby i w pełni na nie odpowiadać. Na rozpoczynające się właśnie wakacje klienci salonów naszej marki mogą wybrać się nowoczesnym, elektrycznym I hybrydowym modelem Eclipse Cross PHEV lub bezkompromisowym pickupem L200 w wersji STARK, które właśnie debiutuje w gamie Mitsubishi w Polsce.” – komentuje Piotr Szewczyk, który od marca 2021 roku piastuje stanowisko dyrektora operacyjnego polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

Kampania #WakacjezMitsubishi miała na celu promocję czterech modeli Mitsubishi: Space Star, Eclipse Cross, Outlander oraz Outlander PHEV. Głównym kanałem komunikacyjnym tej kampanii były media społecznościowe – Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn oraz Internet – Google ads, programmatic video i display. Działania były wspierane lokalnie przez dilerów, którzy wykorzystywali spoty radiowe, plakaty, reklamy prasowe i OOH, e-mailing, banery online i media społecznościowe.

Powstałe z myślą o charakterystyce mediów społecznościowych 4 sesje zdjęciowe, 6, 15 i 30-sekundowe spoty reklamowe oraz 1-minutowy film promocyjny ukazują wakacyjne historie ośmiorga bohaterów – pary kite-surferów podróżujących nowym modelem Mitsubishi Space Star z namiotem i-kamper na dachu, pary triathlonistów w Mitsubishi Eclipse Cross oraz 4-osobowej rodziny z dwójką małych dzieci, zwiedzającej wybrzeże Outlanderem PHEV z przyczepą. W finale filmu 3 ekipy podróżników spotykają się na wspólnym ognisku, bawiąc, rozmawiając i dzieląc się wrażeniami ze swoich wypraw, a następnie oglądają film z rzutnika korzystając z gniazda 1500 W w Outlanderze PHEV. Zdjęcia i filmy przestawiają ich pasje i sposoby na spędzanie wakacji oraz miły nastrój, który towarzyszy grupie przyjaźniących się ze sobą ludzi.

Pomysłodawcami i producentami kampanii byli Monika Kozłowska – kreatorka i producentka oraz Paweł Poręcki – fotograf i autor zdjęć we współpracy z Andrzejem Ripperem. Projekt nadzorowały i zarządzały nim Kinga Lisowska – szefowa działu Public Relations i mediów społecznościowych oraz Magdalena Gałek – kierowniczka działu marketingu. Za produkcję i animację spotów reklamowych oraz przygotowanie materiałów do Internetu i mediów społecznościowych odpowiadała agencja Oxymoron. Autorem zdjęć do spotów był Marcin Idziaszek, który odpowiadał także za montaż wszystkich materiałów filmowych. Za planowanie i zakup mediów był odpowiedzialny dom mediowy Starcom oraz Bluerank.

Nietypowe sytuacje wymagają wyjątkowych rozwiązań, szybkich reakcji i wykorzystywania najbardziej efektywnych w danej chwili kanałów komunikacji. Dlatego zrealizowaliśmy kampanię #WakacjezMitsubishi głównie w mediach społecznościowych, stosując w niej wizualny język, którym posługują się odbiorcy. Cieszę się, że mój zespół marketingu i PR jest tak kreatywny i zmotywowany nawet w trudnych czasach i że rezultaty kampanii potwierdziły słuszność naszych założeń.” – powiedział Łukasz Wójcik, który odpowiada ze działania marketingowe i PR’owe w polskim oddziale Mitsubishi Motors.

Spoty reklamowe oraz film promocyjny można obejrzeć tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=iWThGAQOiQM

https://www.youtube.com/watch?v=Qt0kmYEhlFI

https://www.youtube.com/watch?v=0gfQERNlAqo

https://www.youtube.com/watch?v=bbb7kxI1ZGg

Efekty sesji zdjęciowej można było obserwować na kanałach social media marki.

Źródło: Mitsubishi