Nowy Peugeot 308 SW – najładniejsze kombi, które zauroczy

Wyzwaniem stylistycznym dla projektantów nowego PEUGEOT 308 SW było nadanie silnego charakteru i atrakcyjnego wyglądu przy jednoczesnym zapewnieniu dużej pojemności przestrzeni bagażowej nowego modelu. Podobnie jak w wersji hatchback, optymalizacja konstrukcji nadwozia pozwoliła na zaprojektowanie opadającego dachu i atrakcyjnego tyłu nadwozia, bez utraty przestrzeni w kabinie.

Nowy PEUGEOT 308 SW jest samochodem o silnej osobowości odzwierciedlającej koncepcję stylistyki służącej funkcjonalności. Został zaprojektowany tak, by zachwycać i przyciągać wzrok, pomimo że mamy do czynienia z kombi, którego głównymi założeniami są przewóz bagaży, duża przestrzeń wewnętrzna i funkcjonalność. Powiększony o 55 mm rozstaw osi w porównaniu do wersji hatchback przyczynił się do wydłużenia sylwetki nadwozia i powiększenia przestrzeni w tylnej części kabiny.

Tył nadwozia nowego PEUGEOT 308 SW przejmuje charakterystyczne głęboko wyprofilowane boki nowego PEUGEOT 308, wyraźnie załamujące światło. Daje to wrażenie stabilności nadwozia i jest kluczowym elementem jego sylwetki.

Obrys bocznej szyby, której linia opada szybciej niż linia dachu, podkreśla zróżnicowanie materii, z których został stworzony (kolory nadwozia intensywnieją). To właśnie dzięki temu nowy PEUGEOT 308 SW jest wyjątkowo dynamiczny na tle tego segmentu.

Z tyłu zastosowano te same bardzo wąskie światła w 100% LED, co w wersji hatchback, jednakże bez łączącej je czarnej listwy. Projektantom nowego PEUGEOT 308 SW zależało raczej na wizualnym powiększeniu nadwozia, zwłaszcza w obszarze tylnej klapy, by podkreślić jego przestronność i pojemność bagażnika.

Podobnie do wersji hatchback, tył samochodu został zaprojektowany z uwzględnieniem optymalnego przepływu strumienia powietrza z korzyścią dla właściwości aerodynamicznych. Tak więc tylny, dolny pas jest szczególnie rozbudowany, ponieważ to właśnie ten element, przedłużający dolne partie boku nadwozia, pełni rolę aerodynamicznego spojlera, który odprowadza strumień powietrza opływającego drzwi.

Na przodzie nowego PEUGEOT 308 SW niepodzielnie króluje nowe logo marki, dodatkowo wyeksponowane zbiegającymi się w jego stronę motywami stylistycznymi grilla. Zaawansowany technologicznie radar wykorzystywany przez systemy wspomagania znika z korzyścią dla designu całości pod logo z wizerunkiem lwa. W obudowie anteny radaru wykorzystano stop indu, który przepuszcza fale radiowe. W ten sposób logo jest jedynym elementem zdobiącym wlot powietrza. Miejsce na tablicę rejestracyjną przesunięto w dół.

Przednie reflektory są wykonane w technologii LED już w podstawowej wersji modelu. Ich ostra linia podkreśla dynamikę i stanowi jeden z charakterystycznych elementów stylu nowego PEUGEOT 308 SW. Przedłużają je kły świateł dziennych, wcinające się w przedni zderzak. Ciekawy układ świateł doskonale wpisuje się w aktualny styl PEUGEOT i sprawia, że już na pierwszy rzut oka rozpoznajemy samochody marki, zarówno w dzień jak i w nocy.

W wersjach GT i GT Pack reflektory Full LED są jeszcze węższe. Zastosowano w nich PEUGEOT Matrix LED Technology – technologię, która zapewnia wyższą wydajność i bezpieczeństwo w codziennej eksploatacji.

Tylne światła wykonano w technologii Full LED w kształcie potrójnego śladu pazurów, tworzącego nowoczesną sygnaturę świetlną, charakterystyczną dla samochodów marki. Nowy PEUGEOT 308 SW będzie dostępny w siedmiu kolorach: niebieski Avatar, czerwony Elixir, biały Nacré, biały Banquise, szary Artensem, szary Platinium i czarny Perla Nera.

PERFECT FIT – idealnie zaprojektowany

Nowy PEUGEOT 308 SW jest zbudowany na ulepszonej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform) przystosowanej do różnych rodzajów napędu, dzięki czemu nowy model dysponuje bogatą ofertą wersji. Od samego początku będą dostępne dwie wersje z napędem hybrydowym plug-in. Platforma została wyposażona w nowe elementy konstrukcyjne, których celem jest jak zawsze podniesienie efektywności, bezpieczeństwa, przyjemności z jazdy i komfortu.

W porównaniu do wersji hatchback, nowy PEUGEOT 308 SW posiada większy rozstaw osi (+ 55 mm) wynoszący 2,732 m i 129 mm dystansu na wysokości kolan w drugim rzędzie siedzeń, co pozwala maksymalnie powiększyć pojemność bagażnika.

Nowy PEUGEOT 308 SW zmienia się względem swego poprzednika w dłuższy, niższy i bardziej rasowy samochód: długość 4,64 m (+6 cm), rozstawy kół są identyczne: 1 559 mm / 1 553 mm, pochylona i cofnięta szyba przednia i wysokość 1,44 m (niższa o 20 mm).

Tylny zwis został wydłużony w stosunku do hatchbacka o 21 cm, co pozwoliło na uzyskanie wyjątkowo udanej tylnej części samochodu, stanowiącej idealne połączenie: zderzaka w pełni zgodnego z nową stylistyką marki i głębokiego i pojemnego bagażnika.

TECHNO SPIRIT – nowy PEUGEOT i-Cockpit®

PEUGEOT i-Cockpit® stanowi element DNA marki. Z każdą generacją wzbogaca się o nowe możliwości i modernizuje. W nowym PEUGEOT 308 SW ulepszono ergonomię, jakość, interfejs graficzny i technologię oraz wprowadzono nowy system infotainment PEUGEOT i-Connect®. W nową kompaktową kierownicę wbudowano czujniki, które wykrywają, czy kierowca trzyma ręce na kierownicy podczas korzystania z nowych systemów wspomagania prowadzenia. Kierownica ma ergonomiczny kształt i może być podgrzewana w opcji. Jest wyposażona we wszystkie przyciski: radia, mediów, telefonu i  systemów wspomagania prowadzenia.

Usytuowany na linii wzroku kierowcy zestaw zegarów, od wersji ACTIVE Pack jest wyposażony w 10” cyfrowy wyświetlacz, a w wersji GT – w wyświetlacz trójwymiarowy. Cyfrowy panel zegarów oferuje możliwość zmiany i personalizacji ustawień. Ma kilka trybów wyświetlania (nawigacja online TomTom, radio/media, systemy wspomagania prowadzenia, przepływ energii elektrycznej itd.), które można zmieniać za pomocą przycisku na zespolonym przełączniku.

Konstrukcja deski rozdzielczej wykorzystuje układ „high vent” z nawiewami umieszczonymi na wysokości głów kierowcy oraz pasażera, i zapewnia im optymalny komfort. Taki układ deski rozdzielczej umożliwia również umieszczenie centralnego ekranu dotykowego o przekątnej 10 dostępnego w standardzie nieco poniżej poziomu panelu zegarów Dzięki temu ekran, harmonijnie wbudowany w deskę rozdzielczą, jest bliżej ręki kierowcy.

Od wersji ALLURE w nowym PEUGEOT 308 SW zamiast panelu sterowania klimatyzacją pojawia się
nowość i toggles których ustawienia można dowolnie zmieniać Umieszczone obok centralnego ekranu, niczym otwarta książka, wnoszą nową estetykę i oferują poziom zaawansowania technologicznego niespotykany w tym segmencie.

Każdy i toggle to dotykowy klawisz skrótu, który umożliwia przejście do sterowania klimatyzacją, kontaktu z listy telefonicznej, wybranej stacji radia czy uruchomienie aplikacji zdefiniowanych swobodnie przez użytkownika.

PEUGEOT i Cockpit® w nowym PEUGEOT 308 SW jest nadal wyposażony w centralny ekran zwrócony ku kierowcy, bardziej ergonomiczny z punktu widzenia prowadzącego, ale tylko tyle, żeby pasażer nie czuł się wykluczony. Podobnie jest ze środkową konsolą, która jest celowo otwarta na pasażera. Było to jedno z założeń przy projektowaniu wnętrza nowego modelu. Projektantom zależało na osiągnięciu równowagi w podziale przestrzeni pomiędzy obiema osobami siedzącymi z przodu.

Takie ukształtowanie deski było możliwe dzięki bardziej kompaktowym wymiarom bloku klimatyzacji i zwiększeniu dostępnego miejsca Dzięki temu na łuku konsoli od strony kierowcy umieszczono wszystkie przełączniki związane z prowadzeniem samochodu: nową kompaktową dźwignię pozwalającą na impulsowy wybór trybu jazdy Reverse Neutral Drive) i 2 przyciski (Parking i Manual) automatycznej skrzyni biegów z 8 przełożeniami, przełącznik trybu jazdy Electric Hybrid Eco, Normal i Sport) w zależności od rodzaju napędu.

PEUGEOT wprowadza do sprzedaży kolekcję produktów lifestylowych z nową identyfikacją marki

Łuk konsoli sięga aż do miejsca, gdzie znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfonów Pozostałą część konsoli wykorzystano na schowki i praktyczne wyposażenie: dwa uchwyty na kubki dużej średnicy, dwa gniazda USB C (do ładowania oraz ładowania i pobierania danych), liczne schowki o pojemności do 34 litrów i podłokietnik.

PERFECT FIT silniki

Symbolem tak ważnej dla marki koncepcji „Power of Choice” są dwa napędy hybrydowe plug in, oferowane w nowym PEUGEOT 308 SW:

HYBRID 225 e EAT 8 z napędem na dwa koła, łączy silnik PureTech 180 KM 132 kW) z
silnikiem elektrycznym 81 kW i automatyczną skrzynią biegów e EAT 8 z emisją CO 2 od 26
g/km i zasięgiem do 59 km* w trybie 100 elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w
trakcie homologacji).

HYBRID 180 e EAT 8 z napędem na dwa koła, łączy silnik PureTech 150 KM 110 kW) z
silnikiem elektrycznym 81 kW i automatyczną skrzynią biegów e EAT 8 z emisją CO 2 od 25
g/km i zasięgiem do 60 km* w trybie 100 elektrycznym (zgodnie z protokołem WLTP, w
trakcie homologacji.

Akumulator litowo jonowy ma pojemność 12 4 kWh i moc 102 kW Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania W standardzie oferowana jest ładowarka prądu jednofazowego 3 7 kW, a w opcji prądu jednofazowego o mocy 7 4 kW. Szacunkowy czas ładowania wynosi: ze stacji Wall Box 32 A) 7 4 kW pełne naładowanie akumulatora w ciągu 1 godz 55 min prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 7 4 kW, ze wzmocnionego gniazda 16 A pełne naładowanie akumulatora w ciągu 3 godz 50 min prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3 7 kW, ze standardowego gniazda 8 A pełne naładowanie akumulatora w ciągu 7 godz 05 min prądem jednofazowym za pomocą pokładowej ładowarki 3 7 kW.

Nowy PEUGEOT 308 jest dostępny z następującymi silnikami spalinowymi o niskiej emisji CO 2 (od 115 g/km) Spełniają one najnowsze przepisy Euro 6 i są homologowane zgodnie z protokołem WLTP Worldwide harmonized Light vehicules Test Procedures.

Benzynowe trzy cylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l:
PureTech 110 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
PureTech 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT 8

Wysokoprężne czterocylindrowe jednostki o pojemności skokowej 1 5 l:
BlueHDi 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
BlueHDi 130 S&S z automatyczną skrzynią biegów o 8 przełożeniach EAT 8

Pierwsze dostawy nowego PEUGEOT 308 SW będą realizowane na początku 2022 roku
Samochód będzie produkowany we Francji, w fabryce w Miluzie.

Źródło: PEUGEOT