Steffen Cost będzie odpowiedzialny za utrzymanie wzrostu sprzedaży samochodów marki Kia w Europie i będzie nadzorować wprowadzenie na rynek do 2026 roku aż 11 nowych modeli z napędem elektrycznym (typu BEV). Dostawy pierwszego z nich – crossovera Kia EV6 – są spodziewane w Europie w czwartym kwartale 2021 roku.
Nowy VPO ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej w Europie. Od marca 2015 roku pełni funkcję dyrektora zarządzającego Kia w Niemczech. W tym czasie Kia stała się jedną z najszybciej rozwijających się marek na tym rynku. Skuteczna strategia rozwoju biznesu w Kia Germany zaowocowała obrotem w wysokości 1,5 miliarda euro.
Emilio Herrera został mianowany nowym prezesem i dyrektorem generalnym Kia Iberia i od teraz będzie kierował działalnością marki Kia na rynku hiszpańskim. Emilio Herrera pełnił funkcję COO Kia Europe od kwietnia 2018 roku i nadzorował okres wzrostu sprzedaży aut koreańskiej marki na Starym Kontynencie. Pomimo pandemii Covid-19, w ubiegłym roku Kia osiągnęła najwyższy w historii roczny udział w rynku – wzrost wyniósł z 3,2% do 3,5%.
„Emilio pozostawia Kia Europe w bardzo silnej pozycji i gotową do kontynuowania transformacji jako lider branży motoryzacyjnej w przyszłości, z wyraźnym naciskiem na elektryfikację pojazdów oraz ich łączność ze światem zewnętrznym. Jestem pewien, że jego ogromne doświadczenie będzie wielkim atutem dla kolegów w Kia Iberia” – powiedział Jason Jeong. Dodał: „Chciałbym również skorzystać z okazji, aby powitać Steffena, który odegra kluczową rolę we wprowadzeniu na rynek naszych samochodów elektrycznych nowej generacji, począwszy od crossovera EV6”.
Źródło: Kia
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…