Wiadomości

PZPO – Polacy kupili więcej nowych opon w I kw. 2021

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) w pierwszym kwartale 2021 roku zanotowano odbicie sprzedaży we wszystkich kategoriach z wyjątkiem opon przemysłowych. Wzrosty są dwucyfrowe i pozwalają przyjąć optymistyczne założenia na cały rok: w segmencie opon osobowych +13%, SUV +30%, ciężarowych +36%, dostawczych +19%, motocyklowych (+30%), rolniczych +18%.

Wyraźnie zwiększyła się sprzedaż opon klasy premium – zarówno w segmencie samochodów osobowych i dostawczych (+33%), jak i ciężarowych (+41%). Także z całej europejskiej perspektywy widać pozytywne trendy w sprzedaży opon – co potwierdzają dane Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

– Bardzo dobre dane sprzedaży za pierwszy kwartał budują optymizm na cały 2021 rok. Widać, że na rynku jest popyt na opony. Najbardziej popularne rozmiary trzeba sprowadzać z innych rynków albo czekać na kolejne dostawy z fabryk. Duże nadzieje wiążemy ze szczepieniami. Tutaj kwestia zdrowia każdego z nas wprost przekłada się na likwidację obostrzeń i odmrożenie gospodarki – wskazuje Maciej Winiarz, prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

– Warto podkreślić, że dynamika w Polsce jest znacznie wyższa niż w całej Europie, co potwierdza potencjał naszego rynku w długim okresie. Kolejny kwartał z rzędu największe wzrosty notują opony klasy premium zapewniające największe bezpieczeństwo na drodze – rosnąca świadomość kierowców w tym zakresie jest bardzo pozytywnym zjawiskiem. – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.

Europejski rynek opon

W pierwszym kwartale 2021 roku widać ożywienie – po głęboko ujemnym roku 2020, kiedy to przemysł oponiarski został silnie dotknięty pandemią Covid-19, także w wyniku obostrzeń obowiązujących w całej Europie. Obecnie wszystkie segmenty odnotowują pozytywny trend w porównaniu z pierwszym kwartałem 2020 r: w kategorii opon do samochodów ciężarowych wzrost wyniósł +18%, motocyklowych +17%, a opon konsumenckich +12%. Opony całoroczne osiągnęły wzrost o +39%, zimowe +17%, natomiast letnie +6%.



Opony – nowe etykiety. Co się zmieniło i jak wpłynie na kierowców

– Dobrze jest widzieć, że we wszystkich segmentach rynek się odradza – to pozytywny znak dla naszej branży. Niewielki wzrost sprzedaży opon letnich do samochodów osobowych jest powiązany z efektami Covid-19, bo wielu kierowców jeszcze nie zmieniło opon – także ze względu na obostrzenia w przemieszczaniu się obowiązujące w wielu krajach europejskich. Naprawdę mam nadzieję, że w nadchodzących miesiącach, w miarę postępu planu szczepień w całej Europie, ograniczenia zostaną zniesione, umożliwiając wszystkim ponowne podróżowanie – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna Europejskiego Związku Producentów Opon i Gumy (ETRMA).

Źródło: PZPO



Redakcja

Recent Posts

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant

Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…

43 minuty ago

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago