W Pradze 4 maja 2021 roku po raz pierwszy oficjalnie pokazana została czwarta generacja nowej Fabii. Od 1999 roku wyprodukowano 4 547 000 egz. wszystkich generacji. Model ten stał się niezwykle popularny w wielu krajach świata. Polacy kupili 354 000 egzemplarzy.
O tym, że Fabia ma się zmienić było wiadomo od dawna. Zasadniczą zmianą była budowa nowej generacji na koncernowej platformie MQB-A0, którą wykorzystują takie modele jak: Seat Ibiza, VW Polo, Audi A1 oraz Škoda Scala i Kamiq. Nowa Škoda Fabia jest dłuższa i ma większy rozstaw osi, niż wszystkie poprzednie generacje. Dzięki temu konstruktorom udało się uzyskać we wnętrzu więcej miejsca i tym samym zwiększyć komfort podróżowania.
Porównanie wszystkich generacji Škody Fabia | ||||
Model | Fabia IV | Fabia III | Fabia II | Fabia I |
Długość [mm] | 4107 | 3997 | 4000 | 3960 |
Szerokość [mm] | 1780 | 1732 | 1642 | 1646 |
Wysokość [mm] | 1460 | 1467 | 1498 | 1451 |
Rozstaw osi [mm] | 2564 | 2470 | 2465 | 2462 |
Rozstaw kół z przodu/z tyłu [mm] | 1525/1509 | 1463/1457 | 1433/1426 | 1419/1408 |
Pojemność bagażnika min/max [mm] | 380/1190 | 330/1150 | 315/1180 | 260/1016* |
* z kołem zapasowym |
Na pokładzie znalazły się najnowsze systemy zwiększające bezpieczeństwo oraz wirtualny kokpit i centralny tablet multimedialny.
ŠKODA Auto Muzeum i dom Ferdinanda Porsche ponownie otwarte do zwiedzania
W pierwszym okresie w ofercie będą dostępne trzycylindrowe jednostki napędowe o pojemności skokowej od 1.0 l oraz czterocylindrowa 1.5 l oraz mocy od 65 KM do 150 KM, współpracujące z pięcio i sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiostopniowym automatem DSG.
Więcej informacji wkrótce.
Źródło: ŠKODA Auto