E-mobility

Opel – uniwersalna ładowarka, to jak „szwajcarski scyzoryk” elektrycznej mobilności

W Europie obowiązują różne standardy sieci elektroenergetycznych, wtyczek i opcji ładowania — ale elektryczna mobilność nadal może być łatwa. Zelektryfikowane samochody marki Opel, o zasięgu do 337 kilometrów według cyklu WLTP (takie jak bestsellerowa Corsa‑e), okazują się praktyczne w codziennym użytkowaniu.

To samo dotyczy opcji ładowania oferowanych przez Opla — w tym przede wszystkim uniwersalnej ładowarki, która jest jak „szwajcarski scyzoryk” wśród tego typu urządzeń. W filmie zamieszczonym na YouTube pokazano, że za pomocą odpowiedniego adaptera ładowarka potrafi dostosować się do każdego standardu zasilania. Uniwersalna ładowarka jest dostępna nie tylko do akumulatorowych modeli Opel Mokka‑e, Corsa‑e, Zafira‑e Life czy Vivaro‑e, ale także do Grandlanda X plug-in hybrid.

Opel stawia na elektryczność – centrum akumulatorów w Rüsselsheim

W pełni przygotowane: łatwe ładowanie elektrycznych Opli

Niezależnie od użytkowanego modelu Opla uzupełnienie zapasu prądu w trakcie dłuższej podróży jest możliwe na kilka sposobów. Jeżeli trzeba zrobić to szybko, akumulator Corsy‑e o pojemności 50 kWh można naładować w 80 procentach w 30 minut na stałoprądowej stacji o mocy 100 kW. Można także skorzystać z ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub kabla z wtyczką pasującą do domowego gniazdka — każdy zelektryfikowany Opel jest gotowy na wszystkie opcje ładowania jedno- lub trójfazowym prądem przemiennym z mocą do 11 kW.

Uniwersalna ładowarka: ładowanie bez granic

Uniwersalna ładowarka łączy funkcje kabli „Trybu 2” i „Trybu 3” z różnymi adapterami w jednym urządzeniu. Klienci mogą ją podłączyć do niemal wszystkich domowych gniazd wtykowych zgodnych z różnymi standardami krajowymi. W tym przypadku współpracuje z wtyczką typu 2. Ładowanie w domu z mocą do 11 kW wymaga trójfazowego gniazda prądu przemiennego 400 V. Niezbędna do tego wtyczka CEE‑16 wraz ze wspomnianym adapterem wchodzi w skład pakietu uniwersalnej ładowarki. Całość jest zamknięta w praktycznej torbie do przechowywania kabli i wtyczek w bagażniku.

Uniwersalna ładowarka jest więc idealna zarówno dla klientów, którzy zazwyczaj ładują samochód w domu, jak i dla tych, którzy sporadycznie odbywają dalsze podróże wymagające uzupełnienia zapasu energii po drodze. Uniwersalna ładowarka z trzema różnymi złączami i etui jest opcjonalnie dostępna z każdym nowo zamawianym samochodem.



Źródło: Opel



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

21 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

21 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

21 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago