W latach 1971-1977 wyprodukowano tylko 4491 egzemplarzy, które zaprojektowane zostały przez Studio Pininfarina. Wersja Coupé była naturalnym następcą modelu Dino. Jeden z zachowanych egzemplarzy jest do kupienia w czeskiej Pradze.
Auto znajduje się bardzo dobrym stanie i przebiegiem 69 tys. km.. Napędzany jest sześciocylindrowym widlastym silnikiem benzynowym o pojemności 3235 cm3 o mocy 165 KM i maksymalnym momencie obrotowym 249 Nm, współpracującym z manualną skrzynią biegów. Ma niezależne zawieszenie wszystkich kół oraz hamulce tarczowe. Design nadwozia wyróżniał się charakterystycznymi prostokątnymi reflektorami oraz luksusowym wnętrzem.
Klasyk tygodnia – Ferrari Dino z 1970 r. za 1,5 mln zł
Fiat 130 uznawany był w owych czasach za auto z najwyższej półki. Z wersji sedan chętnie korzystali ówcześni dygnitarze. Jednak producent nie był usatysfakcjonowany zbyt małym zainteresowaniem, bo sprzedano tylko 15 093 egz. i ostatecznie zrezygnował z kontynuacji jego dalszej produkcji.