Volvo Cars i ECARX rozwinie systemy infotainment

Nowa spółka joint-venture Volvo Cars i ECARX zajmie się opracowywaniem i komercjalizacją systemów infotainment nowej generacji. Te mają być wykorzystywane w modelach Volvo, ale także w pozostałych markach należących do grupy Geely. To przyspieszy czas i obniży koszty wdrażania takich systemów do produkcji.

Od 2017 roku Volvo Cars współpracuje z Google nad rozwojem samochodowego systemu operacyjnego opartego na Androidzie. Pod koniec zeszłego roku trafiły do klientów pierwsze na świecie auta z tym systemem: Polestar 2 i Volvo XC40 Recharge. Teraz cyfrowa rewolucja ma przyspieszyć.

Nowy system nie był jedynie nakładką multimedialną współpracującą z odrębnym systemem pokładowym samochodu, jak ma to miejsce w przypadku Android Auto. To coś więcej. W tym systemie operacyjnym aplikacje i usługi Google są integralną częścią systemu, a całość da się w zaawansowany sposób spersonalizować.

Dzięki nowej spółce Volvo Cars i ECARX, nowy system operacyjny dla aut ma być rozwijany jeszcze sprawniej i szybciej. System trafi do innych marek Geely oraz za pośrednictwem ECARX – będzie udostępniony stronom trzecim.

System informacyjno-rozrywkowy w najnowszych samochodach Volvo jest jednym z najlepszych na rynku i konkuruje z telefonami komórkowymi pod względem komfortu użytkowania – powiedział Henrik Green, szef działu technologii Volvo Cars. Dzięki spółce joint-venture możemy przyspieszyć rozwój systemu, wprowadzić wysokiej jakości systemy informacyjno-rozrywkowe do większej liczby samochodów i zmaksymalizować zachęty dla firm i programistów do tworzenia wspaniałych usług i aplikacji dla użytkowników platformy.

ECARX to nowa, samodzielna i szybko rozwijająca się firma technologiczna, która ma globalny zasięg od czasu jej ekspansji w Europie w grudniu 2020 r. Ma duże doświadczenie w opracowywaniu i integrowaniu wysokiej jakości systemów informacyjno-rozrywkowych opartych na systemie Android dla marek takich jak Geely Auto , Lynk & Co oraz Proton.

Systemy informacyjno-rozrywkowe w pojazdach szybko się rozwijają i integrują coraz więcej obszarów. ECARX chce stać być liderem tych technologii w Chinach – mówi Ziyu Shen, dyrektor generalny firmy ECARX.

Volvo XC60 – facelift z nowymi systemami na pokładzie

Volvo Cars początkowo planuje zintegrować platformę opracowaną w ramach wspólnego przedsięwzięcia z samochodami Volvo Cars i Polestar, z ich własnymi interfejsami. ECARX będzie wyłącznym partnerem komercjalizacyjnym w zakresie integracji platformy z innymi pojazdami na całym świecie oraz w połączeniu z istniejącą ofertą usług motoryzacyjnych ECARX na rynku chińskim.

Volvo Cars i ECARX badają również wykorzystanie usług motoryzacyjnych ECARX na rynku chińskim oraz sprzętu ECARX. Po utworzeniu spółki joint-venture będzie nią kierować Jan-Erik Larsson, obecnie szef działu badawczo-rozwojowego Volvo Cars w Chinach. Po sfinalizowaniu wszelkich formalność, spółka ma rozpocząć działalność w trzecim kwartale 2021 roku.

Źródło: Volvo Cars