Niebawem do harmonogramu produkcji dołączą też warianty hybrydowe, w ramach strategii „Electric first” wyposażone w akumulatory pochodzące z fabryki akumulatorów Mercedes-Benz w Jaworze. Lokalna produkcja egzemplarzy na rynek wewnętrzny w Państwie Środka jest dla Mercedes-Benz decydującym czynnikiem sukcesu. Chiny są największym rynkiem zbytu Klasy C Limuzyna od 2016 r. Fabryka w Pekinie produkuje przeznaczoną na rynek chiński Klasę C z wydłużonym rozstawem osi. W East London powstają egzemplarze Klasy C Limuzyna z kierownicą po prawej i lewej stronie, przeznaczone na eksport na cały świat.
Produkcja jest zgodna z najnowszymi metodami i procesami, obejmującymi nową koncepcję nadwoziowni, zwiększoną elastyczność i efektywność oraz większy nacisk na aspekt zrównoważonego rozwoju. Dzięki innowacyjnym technologiom lakiernia w fabryce w East London zużywa o 25% mniej energii na jeden pojazd.
„Wraz z rozpoczęciem produkcji nowej Klasy C nasza globalna sieć produkcyjna po raz kolejny demonstruje swoją ogromną elastyczność. Nasze zespoły w trzech fabrykach na trzech kontynentach zaprezentowały pierwszorzędne zdolności współpracy przy »dograniu« sekwencji rozpoczęcia produkcji. Dzięki temu w naszych nowoczesnych zakładach mogą powstawać niezrównane pojazdy, takie jak nowa Klasa C” – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.
Michael Frieß, kierownik lokalizacji i szef produkcji w fabryce Mercedes-Benz w Bremie: „W ciągu ostatnich kilku miesięcy nasz zespół wykonał świetną robotę. Pomimo tegorocznych wyzwań nasi pracownicy z powodzeniem poradzili sobie z »rozruchem« produkcji nowej Klasy C, a jednocześnie zapewnili optymalne wsparcie kolegom z innych fabryk wytwarzających Klasę C. Jesteśmy z tego dumni i już nie możemy się doczekać kolejnych uruchomień produkcji w naszych zakładach w 2021 r.”.
Michael Peters, szef rady zakładowej w fabryce Mercedes-Benz w Bremie: „Nasi koledzy po raz kolejny udowodnili swoją siłę, jeśli chodzi o start-upy (rozruch, rozkręcenie, uruchomienie produkcji – przyp. tłum.). Cieszymy się z nowej Klasy C »made in Bremen«. Brema od zawsze była synonimem ducha zespołu i bogatego doświadczenia – co szczególnie przydaje się właśnie przy »rozruchu«. Dzięki temu możemy śmiało patrzeć w przyszłość”.
Źródło: Mercedes-Benz
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…