Nawet w roku 2020, będącym czasem pełnym wyzwań, Audi energicznie kontynuowało swoją transformację w kierunku zrównoważonego i włączonego do sieci dostawcy mobilności segmentu premium. W pierwszym półroczu, w wyniku pandemii, znacznie spadły dostawy i przychody ze sprzedaży. Dzięki dobrej drugiej połowie roku, w tym znakomitemu czwartemu kwartałowi, przychody ze sprzedaży osiągnęły w roku finansowym 2020 łączną wartość około 50,0 mld euro.
Realizacja celów związanych z elektromobilnością znacznie przyspieszyła: tylko w roku 2021 Audi podwoi liczbę w pełni elektrycznych modeli w swojej ofercie, a ponadto wzmocni ofensywę modeli typu PHEV. W zależności od rozwoju sytuacji pandemicznej na świecie i dostaw podzespołów od dostawców zewnętrznych, Audi patrzy na rok 2021 z ostrożnym optymizmem.
Markus Duesmann: Miniony rok pokazał mi przede wszystkim jedno: Audi ma ogromny potencjał. Elastyczność i umiejętność dostosowania się ludzi pracujących w Audi w czasie pandemii, naprawdę zrobiły na mnie wrażenie. Koronawirus nie powstrzymał nas przed realizacją zadań. Kontynuowaliśmy pracę nad kluczowymi zagadnieniami związanymi z przyszłością, tak by móc szybciej dostarczyć naszym klientom innowacyjne rozwiązania. Zapał to najlepsze narzędzie przezwyciężania problemów, które pojawiają się na naszej drodze.
Markus Duesmann: Zdecydowanie musimy zwiększyć tempo. Funkcje cyfrowe i związane ze zautomatyzowaną jazdą coraz częściej stają się kluczowym czynnikiem konkurencyjności. Widzę tu ogromny potencjał. Z pewnością obraliśmy właściwy kurs, gromadząc kompetencje związane
z tworzeniem oprogramowania dla wszystkich marek Grupy Volkswagen. Organizacja Car.Software łączy umiejętności najlepszych ekspertów, zatem może przygotowywać między innymi cyfryzację i przyszłe systemy operacyjne dla pojazdów w całej Grupie Volkswagen. To ambitny, ale również wyjątkowy w branży plan. Organizacja Car.Software umożliwia tym samym uzyskanie ogromnych korzyści skali, a jednocześnie daje nam jako marce możliwość skoncentrowania się na tym, co ma znaczenie dla klientów: intuicyjnej interakcji z samochodem.
Markus Duesmann: Chiny mają dla nas zasadnicze znaczenie nie tylko jako rynek zbytu, ale również jako rynek nadający tempo pod względem technologicznym. Ten rynek jest motorem wielu innowacji i gwałtownie się rozwija. Chcemy to wykorzystać. Dlatego dostosowujemy naszą działalność w Chinach, zapewniając lokalnie więcej zasobów, wiedzy fachowej i uprawnień do podejmowania decyzji. Tempo w Chinach jest szczególnie wysokie w odniesieniu do cyfryzacji i elektryfikacji. Chcemy, by już w 2025 r. jedną trzecią naszej sprzedaży na tamtejszym rynku stanowiły modele elektryczne. Od 2024 r. Audi wraz z FAW rozpocznie w Changchun lokalną produkcję pojazdów elektrycznych osadzonych na Elektrycznej Platformie Premium (PPE). Chiny są kluczowym filarem trwałego sukcesu Audi w ogóle, a dla mnie najwyższym priorytetem. Osiągana tam pomimo pandemii koronawirusa wysoka sprzedaż, wzmacnia nasze wyniki z 2020 r. Nie koncentrujemy się jednak na tylko jednym rynku, ale na trzech filarach: Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach.
W 2021 r. stawiamy sobie ambitne cele i chcemy kontynuować wzrost. Mając silne atuty w zakresie marketingu i sprzedaży, z pewnością odniesiemy sukces na tym kolejnym etapie. Będziemy jeszcze bardziej koncentrować działania na naszych klientach.
Będziemy również nadal konsekwentnie realizować transformację naszych produktów i rozwój usług związanych z mobilnością, kładąc nacisk na elektryfikację, zrównoważony rozwój i cyfryzację. W kategoriach sprzedaży, oferty przekazywane online i offline będą się coraz bardziej ze sobą łączyć, tworząc zintegrowane środowisko obsługi klienta.
Dzięki zmianie strategii marki i sprzedaży, przygotowaliśmy markę Audi na nadejście przyszłości. Będziemy nie tylko „stanowić” postęp, będziemy go również na nowo interpretować. Jest dla mnie ważne również to, byśmy podchodzili do tego z odwagą, pasją, doskonałością i fascynacją. W ten sposób będziemy kontynuować wspólne kształtowanie przyszłej mobilności segmentu premium.
Źródło: Audi
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…