W listopadzie 2019 r. GDDKiA podpisała umowę na kontynuację projektowania i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Kobyłka wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Wykonawca miał zrealizować kontrakt do 18 marca 2021 roku. Zgodnie z zapowiedziami, prace zostały zakończone wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie w terminie kontraktowym.
Wykonawca sukcesywnie po zrealizowaniu robót oraz uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie udostępniał do ruchu poszczególne fragmenty:
Inwestycja została zrealizowana przez firmę Strabag. Wartość umowy wynosiła ok. 166 mln zł. Kontrakt obejmował dokończenie prac, takich jak węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, most nad rzeką Długą, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki, ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.
28 listopada 2014 r. GDDKiA podpisała umowę na realizację zadania z konsorcjum, którego liderem była Salini Polska. Wartość umowy stanowiła ok. 70 proc. szacunków GDDKiA.
W maju 2018 r., po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację robót. Powodem takiej decyzji było niewykonywanie prac objętych kontraktem oraz to, że mobilizacja sprzętu i pracowników nie rokowała sprawnego zakończenia inwestycji.
Następnie wykonana została inwentaryzacja terenu i przygotowana dokumentacja do ogłoszenia przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy, który miał dokończyć niezrealizowane prace.
We wrześniu 2018 r. ogłoszony został przetarg na dokończenie budowy łącznicy zjazdowej z obwodnicy Marek na DK8 w kierunku Białegostoku. Wpłynęła jedna oferta, która dwukrotnie przekroczyła szacunki GDDKiA. Postępowanie zostało unieważnione. W październiku ponownie ogłosiliśmy przetarg. Tym razem wpłynęły dwie oferty, z których ta z niższą ceną o ok. 70 proc. przekraczała szacunki. W związku z tym w listopadzie 2018 r. postępowanie zostało unieważnione.
GDDKiA dokonała weryfikacji szacunków na dokończenie wszystkich prac na odcinku Marki – Kobyłka, biorąc pod uwagę m.in wzrost cen materiałów czy wykonanie robót poprawkowych. Z uwagi na to, że kwota była wyższa od poprzedniej wyceny, wystąpiono o przyznanie dodatkowych środków finansowych.
Źródło: GDDKiA
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…