KIA – udział południowokoreańskiej marki w rynku nowych samochodów w Polsce i w Europie jest najwyższy w historii

W styczniu 2021 roku Kia zanotowała najwyższy w historii udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie. Według danych opublikowanych wczoraj przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), udział marki Kia w europejskim rynku wzrósł w minionym miesiącu do 4% (z 3,5% w 2020 roku).

W ubiegłym miesiącu sprzedaż marki Kia w Europie* spadła o 10,4%, do 33.971 aut. Spadek jest spowodowany trwającą wciąż pandemią koronawirusa. Na sprzedaż marki Kia ma ona jednak znacznie mniejszy wpływ niż na cały europejski rynek nowych samochodów, który w styczniu skurczył się o 25,7%. Dzięki temu udział marki Kia wzrósł do historycznego poziomu, wynoszącego 4%.

Kia Sorento wygrywa w plebiscycie „Auto Lider 2021”

Jason Jeong, Prezes Kia Europe, powiedział: „Rynek nowych samochodów nadal jest bardzo trudny, zarówno dla nas, jak i dla całej branży. Nasi sprzedawcy i partnerzy handlowi w całej Europie ciężko pracują, aby utrzymać działalność i dostarczać nowe samochody mimo pandemii. Wzrost udziału marki w sprzedaży nowych samochodów w Europie do rekordowego poziomu jest najlepszym świadectwem ich doskonałej pracy”.

* źródło: ACEA, sprzedaż w krajach Unii Europejskiej, EFTA i Wielkiej Brytanii

Źródło: KIA