Mitsubishi Outlander PHEV – podwójna oszczędność dla nabywców

Jak pokazują dane, polscy nabywcy innowacyjnego modelu Mitsubishi Outlander PHEV to świadome ekologicznie osoby, które uważają, że w trosce o środowisko naturalne elektromobilność powinna być łączona z odnawialnymi źródłami energii a samochód z akumulatorami zasilanymi energią słoneczną to jedno z bardziej wydajnych rozwiązań.

Ponieważ posiadacze modelu Outlander PHEV często są użytkownikami systemów fotowoltaicznych lub myślą o ich zakupie, polska filia Mitsubishi Motors wspólnie z renomowanym dostawcą instalacji fotowoltaicznych – firmą HelloVolt stworzyła korzystną ofertę zniżek dla klientów obydwu przedsiębiorstw.

Auto napędzane słońcem

Mitsubishi Outlander PHEV – to najpopularniejszy na świecie I w Europie samochód SUV z elektrycznym napędem hybrydowym z zasilaniem z gniazdka (plug-in) i najczęściej kupowany w Polsce SUV PHEV. Powstał dzięki 50-letnim doświadczeniom marki- pioniera elektromobilności, a o jego sukcesie zadecydowały kluczowe dla klientów zalety: funkcjonalność, dobrze wyciszone I wyposażone wnętrze, dynamika elektrycznego napędu na 4 koła oraz duży zasięg I łatwość ładowania baterii – także ze zwyklego gniazdka 230 V. Wyjątkową cechą Mitsubishi Outlandera PHEV jest także jego wszechstronność – pojazd może być napędzany wyłącznie silnikami elektrycznymi – np. w strefie bezemisyjnej natomiast napęd hybrydowy umożliwia dłuższą podróż.

Nowy model Mitsubishi to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania. Opracowany na bazie pojazdu w pełni elektrycznego Mitsubishi Outlander PHEV, dysponuje wyjątkowym, nie wymagającym skrzyni biegów, zespołem napędowym, składającym się z silnika elektrycznego napędzającego przednią oś i silnika elektrycznego dla osi tylnej. Takie rozwiązanie gwarantuje energetyczną wydajność, płynność jazdy i oszczędność paliwa.  Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wykorzystuje innowacyjny, usprawniony mechanicznie układ napędowy o mocy 224 KM, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra.

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 w czołówce rankingu na polskim rynku

Według ostatnich badań Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA), 90% Polaków deklaruje, że ich dzienne przebiegi nie przekraczają 50 km. Zatem – w przypadku Outlandera PHEV możemy jechać wyłącznie na silniku elektrycznym. Bateria 13,6 kWh pozwala bowiem na pokonanie w trybie elektrycznym ok.45 km. W związku z możliwością ładowania baterii z domowego gniazdka 230V (tradycyjny koszt ok 55 gr za 1kWh, a w przypadku paneli fotowoltaicznych nawet 0zł) i zużycia na 100 km ok 19-20 kWh, możemy przyjąć, że koszt przejazdu 100 km to ok 10-11 zł, a w przypadku instalacji fotowoltaicznej bliski 0 zł (sporadyczne włączenie silnika benzynowego zależy od warunków pogodowych). Po powrocie do domu znowu podłączamy model do prądu i… rano ponownie jedziemy jak modelem którym jazda nic nie kosztuje. Jeżeli zaś chcemy jechać na wakacje, czy na narty, samochód bezproblemowo dojedzie wszędzie jak klasyczna wersja spalinowa, gdyż prąd będzie wytwarzał generator napędzany przez silnik spalinowy.

Korzyści fotowoltaiki i jak to działa

Panele fotowoltaiczne to jedno z najmniej skomplikowanych źródeł energii – ich prosta konstrukcja zapewnia niezawodność przez długie lata. Głównym elementem instalacji są ogniwa fotowoltaiczne. Są one połączone w moduły fotowoltaiczne, zwane panelami. To w nich zachodzi zjawisko fotowoltaiczne, dzięki czemu energia ze słońca jest przekształcana w prąd stały. Powstały w ten sposób prąd jest przekazywany do falownika, który przekształca go na prąd zmienny cechujący się parametrami umożliwiającymi doprowadzenie go do domowego gniazdka. W efekcie mamy „darmowy prąd” w naszych gniazdkach, gdyż nie pobieramy go z sieci energetycznej. A co, jeśli mamy „za dużo” lub „za mało” energii?

Gdy zakładamy panele fotowoltaiczne, montowany jest w naszym gospodarstwie domowym licznik dwukierunkowy. Dokonuje on pomiarów zliczając energię elektryczną wyprodukowaną przez naszą instalację i oddaną do sieci, a także pobraną z sieci energetycznej. W trakcie eksploatacji zdarza się bowiem, że energii wytworzonej przez naszą mikroelektrownię będzie za dużo (głównie latam, gdy są dłuższe dni i mniejsze zapotrzebowanie na energię) lub za mało w stosunku do naszego zapotrzebowania. W pierwszym przypadku nadmiar energii zostaje przekazany do sieci energetycznej. My możemy darmowo odebrać w późniejszym terminie 80% wyprodukowanej przez nas energii.

Jeżeli wykorzystamy nadwyżkę którą oddaliśmy, dopiero wówczas płacimy za 1kWh jakbyśmy nie posiadali paneli. Tak więc wszystko zależy od tego jak dużą mamy instalację i jakie jest zapotrzebowanie na prąd w gospodarstwie. Warto dodać, że marka Mitsubishi jako jedyna polskim rynku daje swym klientom szansę skorzystania szerzej z możliwości, jakie stwarza słońce i auto typu plug-in. Doradcy w salonach Mitsubishi zostali dokładnie przeszkoleni nie tylko w obszarze elektromobilności, ale także wiedzy na temat instalacji fotowoltaicznych I doradzają klientom w zakresie kalkulacji mocy instalacji jej efektywności, budowy, czy wyboru dostawcy. Panele fotowoltaiczne wydają sie byc zatem idealnym zestawem dla posiadaczy aut PHEV – raport PSPA pokazuje, że 96% użytkowników aut plug-in w Polsce ładuje te samochody z gniazdka w domu w nocy i taki sposób ładowania jest przez nich preferowany.

Podwójna oszczędność

Teraz dzięki współpracy polskiego oddziału Mitsubishi Motors i dostawcy paneli fotowoltaicznych – firmy HelloVolt posiadacze modelu Outlander PHEV mogą skorzystać z 5% zniżki, gdy zdecydują się na zakup instalacji HelloVolt. Jednocześnie właściciele systemów fotowoltaicznych HelloVolt mogą liczyć na 3000 zł rabatu przy zakupie modelu Mitsubishi Outlander PHEV.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronach https://www.mitsubishi.pl/oferta/outlander-phev-i-fotowoltaika-hellovolt  i  https://hellovolt.com.pl/aktualnosci/fotowoltaika-outlander-phev/

Źródło: Mitsubishi