Fiat triumfuje w konkursie Key Awards 2020

Dwie reklamy marki Fiat, z wyjątkową ścieżką dźwiękową i światowymi gwiazdami, jak Leonardo DiCaprio i duet Sting & Shaggy, zdobyły pierwszą nagrodę w kategoriach „Covery muzyczne – Licensing” i „Muzyka oryginalna”.

Marka Fiat zdobyła dwie nagrody w kategoriach „Covery muzyczne – Licensing” i „Muzyka oryginalna”,  w 52. edycji Key Awards 2020, renomowanego Festiwalu promującego programy telewizyjne, kino, media internetowe i mobilne.

Konkurs organizowany przez Media Key Group, grupę wydającą najważniejsze magazyny branżowe i będącą punktem odniesienia dla menedżerów marketingu we Włoszech. Do konkursu, jednego z najważniejszych włoskich imprez branżowych, co roku trafiają zgłoszenia od największych agencji kreatywnych.

Nowy Fiat 500 z nagrodą Best Design 2020 w plebiscycie Autonis 2020

„Jestem bardzo dumny ze zdobycia tych dwóch prestiżowych wyróżnień, nagradzających wspaniałą pracę mojego zespołu i stanowiących kamienie milowe dla marki Fiat: 120 lat historii i początek nowej ery wraz z wprowadzeniem na rynek nowego Fiata 500, pierwszego w pełni elektrycznego modelu FCA”, powiedział Olivier François, prezes Fiat Brand Global. „To nie przypadek, że międzynarodowe gwiazdy są częścią  tych dwóch doniosłych momentów. Sting i Shaggy dodali prestiżu reklamie przygotowanej dla uczczenia jubileuszu 120-lecia marki Fiat, promującej jednocześnie ich nowy singiel. Z okazji debiutu nowej 500, a przede wszystkim w celu zaprezentowania nowej misji Fiata, Leonardo DiCaprio przyjął naszą propozycję udziału w reklamie, podzielając nasze wartości i cele”.

Nagrodę Key Award 2020 w kategorii „Original Music” otrzymał film reklamowy zatytułowany „Reincarnation”, koncentrujący się na nowej 500, pierwszym w pełni elektrycznym modelu FCA. W filmie wystąpił Leonardo DiCaprio, amerykański aktor i aktywista, od ponad dwudziestu lat zaangażowany w ochronę środowiska oraz walkę ze zmianami klimatycznymi.  Właśnie dlatego zdobywca Oscara bez wahania wziął udział w projekcie i oferuje swoje wyjątkowe wsparcie dla nowej 500: prostej i zaawansowanej technologicznie. W filmie reklamowym „Reincarnation”, Leonardo DiCaprio zadaje pytania na temat życia, jego ewolucji i Fiata oraz znajduje odpowiedzi w najbardziej kultowym modelu marki.

Reklama wyprodukowana przez agencję kreatywną Doner i wyreżyserowana przez Josepha Kahna, (który wcześniej współpracował z Jennifer Lopez, U2, Lady Gaga i Taylor Swift) dla Movie Magic, opowiada historię marki, która zmieniała się na przestrzeni lat i jest prekursorem zmian już od 1957 roku („Inspiring Changes since 1957” pojawia się w końcówce filmu). Oprócz tego, sugestywnemu obrazowi i mistrzowskiej grze DiCaprio towarzyszy również czarująca aranżacja muzyczna, którą stowrzył Flavio Ibba dla Red Rose Productions. Maestro skomentował to tak: „Key Awards” zajmują swoje miejsce w historii, jako najstarsze wyróżnienie dla włoskiej reklamy. Jestem bardzo dumny z tego zwycięstwa, a przede wszystkim z tego, że mogłem uczestniczyć w tym ważnym dla Fiata projekcie, w którym wziął udział światowej sławy talent oraz, że mogłem współpracować z Olivierem François przy premierze kultowej nowej 500″.

Nagrodę otrzymał również klip „500 family 120th, Shaggy & Sting”, w kategorii „Cover Musicali – Licensing”. Teledysk powstał w roku 2019 z okazji premiery rodziny 500 z okazji jubileuszowej gamy modeli 500, 500X i 500L. W centrum zintegrowanego, multimedialnego projektu komunikacyjnego z udziałem Stinga i Shaggy’ego oraz singla „Just One Lifetime”, oczywiście znalazły się dwie kultowe gwiazdy: Sting & Shaggy, którzy wystąpili za kierownicą Fiata 500X 120th. W teledysku, muzycy balansują pomiędzy jawą a snem w rytm „Just One Lifetime”, nagrodzonego Grammy utworu z albumu „44/876”. Reklama kończy się hasłem FIAT Driven by dreams since 1899“, podkreślającym, że od 120 lat marka Fiat jest u boku swoich Klientów, by spełniać ich potrzeby, przekształcając każdą podróż, nawet tę najkrótszą, w marzenie. Jednocześnie film nawiązuje do postawy, z jaką marka patrzy w przyszłość, czerpiąc inspiracje z marzeń o zapewnieniu dostępnej dla wszystkich technologii. Reklama, stworzona przez Agencję Leo Burnet, gdzie za zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starcom, została nakręcona w Barcelonie przez Josepha Kahna, reżysera klipu „Just One Lifetime”, którego Fiat jest sponsorem medialnym.

Źródło: Fiat