Model ten w założeniu miał być tylko pojazdem wojskowym. Jednak po trzech latach produkcji trafił także „do cywila”. W latach 1968-1983 wyprodukowano 90 883 egzemplarze. Auta te produkowano nie tylko w Niemczech, ale także w Meksyku i Indonezji. Volkswagen Typ 181 w Niemczech sprzedawany był pod nazwą Kurierenwagen, w USA pod nazwą Volkswagen Thing, w Indonezji jako Volkswagen Camat, w Meksyku pod nazwą Safari, w Wielkiej Brytanii – Trekker, a we Włoszech był Volkswagenem Pescaccia.
Na jednej z amerykańskich aukcji pojawił się Volkswagen Thing z 1974 roku, który został poddany gruntownej renowacji i przy okazji modernizacji przez właściciela z Południowej Dakoty. W efekcie powstał ekstrawagancki klasyk, który otrzymał mocniejszy czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1.8 l z czterostopniową przekładnią. Jak różni się od oryginału, można zobaczyć w naszej galerii. Należy dodać, że szybko auto zostało sprzedane. Wylicytowano 22 500 dolarów amerykańskich.
Źródło: Bring A Trailer
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…