Rewolucyjna technika oświetleniowa, dostępna w ramach opcjonalnego wyposażenia, oferuje zupełnie nowe funkcje – np. projektuje na nawierzchni przed samochodem pomocnicze grafiki lub symbole ostrzegawcze. Kolejną nowością jest oświetlenie topograficzne. Każdy reflektor DIGITAL LIGHT zaopatrzono w moduł z trzema niezwykle mocnymi LED-ami, których światło jest załamywane i kierowane przez 1,3 miliona mikroluster. Rozdzielczość reflektorów wynosi zatem ponad 2,6 miliona pikseli na jeden egzemplarz pojazdu.
Mikrozwierciadła zajmują obszar porównywalny z ekranową miniaturą. Korzystając z połączenia podobnego do HDMI, jednostka sterująca z wydajnym procesorem graficznym generuje dla luster ciągły strumień wizyjny – innymi słowy reflektory DIGITAL LIGHT bazują na technice wideoprojektorów. W Mercedesie-Maybachu Klasy S można rozpoznać je po wklęsłych soczewkach, odpowiednich oznaczeniach oraz lśniącym, niebieskim wykończeniu.
Wiązka podzielona na 1,3 miliona pikseli pozwala na niesłychanie dokładną dystrybucję światła. W rezultacie Asystent świateł drogowych jest tu ponad 100-krotnie bardziej precyzyjny (!) w maskowaniu innych pojazdów lub tablic drogowych niż w przypadku reflektorów matrycowych o 84 pikselach. Również stopniowanie światła i cienia oraz emisja światła w ramach innych adaptacyjnych funkcji oświetlenia są realizowane ze znacznie większą precyzją. Efekt: zoptymalizowane działanie lamp przeciwmgłowych oraz specyficznych trybów pracy reflektorów, np. autostradowego i miejskiego.
Lista innowacyjnych funkcji wspomagających* reflektorów DIGITAL LIGHT obejmuje:
* uwaga: ze względu na lokalne przepisy ruchu drogowego dostępność i zakres nowych funkcji wspomagających mogą być ograniczone w zależności od rynku
Kierowcę wspiera też oświetlenie topograficzne, które na podstawie map nawigacji rozpoznaje wzniesienia i przydaje się zwłaszcza podczas pokonywania podjazdów i zjazdów. Na przykład podczas wjeżdżania na wzniesienie reflektor nie świeci w górę, lecz jego strumień zostaje odpowiednio obniżony. Z kolei w trakcie jazdy w dół wiązka światła zostaje podniesiona, tak aby zapewnić pożądany zasięg.
Reflektory DIGITAL LIGHT „witają” i „żegnają” kierowcę specjalnym pokazem świetlnym.
Źródło: Mercedes-Benz
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…