Wiadomości

GDDKiA – dwie jezdnie obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa S10 dostępne dla kierowców

Na obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa został wprowadzony ruch dwujezdniowy. Tym samym między Stargardem i Szczecinem mamy już drogę ekspresową S10. Jest to finał rozpoczętej wiosną ubiegłego roku dobudowy drugiej jezdni na tej obwodnicy o długości około 6,4 km. Inwestycja o łącznej wartości 89 milionów złotych była dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Projekt był realizowany w formule „Projektuj i buduj” przez konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe i Strabag. Umowa została podpisana we wrześniu 2017 roku, a roboty zakończyły się zgodnie z terminami kontraktowymi.

Poprawiamy bezpieczeństwo i płynność ruchu

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa powstała w latach 2005-2007 jako droga jednojezdniowa z rezerwą pod drugą jezdnię. Od końca 2014 roku w związku z wieloma wypadkami kierunki ruchu na obwodnicy rozdzielała bariera linowa. Rozwiązanie to zapobiegło dalszym wypadkom śmiertelnym, ale docelowo konieczna była budowa drugiej jezdni. Dodatkowo przekrój dwujezdniowy zapewnia również znacznie większą płynność ruchu i komfort przejazdu. Warto przy tym podkreślić, że obwodnica Kobylanki z obu stron sąsiaduje z odcinkami już wcześniej wykonanymi w standardzie dwujezdniowym, także dotychczas było to „wąskie gardło”.

GDDKiA – jeszcze w 2020 r. kierowcy zyskają 15 kilometrów S2

Nie tylko druga jezdnia

W ramach inwestycji, oprócz dobudowy drugiej jezdni, na obwodnicy Kobylanki została również zrealizowana droga wspomagająca Niedźwiedź – Zdunowo o długości 3,2 km położona na północ od DK10. Droga ta została udostępniona kierowcom pod koniec sierpnia tego roku. Powstała również nowa łącznica na węźle Kobylanka, która zastąpiła wcześniejszy zjazd na stary przebieg DK10, gdzie dochodziło do przypadków wjechania pojazdów „pod prąd”. Prace budowlane objęły też kompleksowy remont pierwszej jezdni obwodnicy, której nawierzchnia miała już kilkanaście lat.

Mamy drogę ekspresową od granicy Szczecina do obwodnicy Stargardu

Wspomniana powyżej budowa drogi wspomagającej umożliwiła likwidację skrzyżowania prowadzącego do miejscowości Niedźwiedź na dwujezdniowym fragmencie DK10 od Szczecina do węzła Kobylanka. Zapewniona została alternatywa dla pojazdów wolnobieżnych, które nie mogą poruszać się drogą ekspresową. Działania inwestycyjne prowadzone w ramach budowy drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki umożliwiły również wprowadzenie oznakowania drogi ekspresowej na odcinku DK10 od granicy miasta Szczecin do węzła Kobylanka o długości 6,6 km. Łącznie z obwodnicą Kobylanki daje to 13 km DK10, która zyskała dzisiaj standard drogi ekspresowej.



Źródło: GDDKiA



Redakcja

Recent Posts

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

22 godziny ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

2 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

2 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

3 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

3 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

4 dni ago