Model PEUGEOT 405 T16 jest godnym poprzednikiem 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, zaprezentowanego z okazji 210-lecia marki. 30 lat później, w erze transformacji energetycznej, ten model PEUGEOT proponuje nową koncepcję sportowego samochodu. Rozwija moc 360 KM dzięki połączeniu silnika spalinowego i dwóch silników elektrycznych na przedniej i tylnej osi.
Przyjemność prowadzenia zawsze była podstawowym elementem DNA marki PEUGEOT. W ramach linii PEUGEOT SPORT ENGINEEDRED marka spod znaku lwa proponuje nową definicję osiągów konstruując auta, których napęd elektryczny jest źródłem niespotykanych wrażeń i doznań z jazdy. PEUGEOT prezentuje pierwsze samochody sygnowane PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Są to modele PEUGEOT 508 i PEUGEOT 508 SW.
Cofając się w czasie, można zobaczyć, że koncepcja sportowego samochodu o wysokich osiągach nie jest niczym nowym dla PEUGEOT. Na początku lat 90. ubiegłego wieku pojawiła się wybitnie sportowa wersja PEUGEOT 405. Już od swojego debiutu w 1987 roku PEUGEOT 405 miał zadatki na sportowy samochód, ale nigdy wcześniej nie pojawiła się jego naprawdę ekstremalna odmiana. W 1993 roku wprowadzono więc wersję T16, której nazwa jest bogata w skojarzenia. Bezpośrednio nawiązuje do PEUGEOT 405 Turbo 16, dwukrotnego zwycięzcy Rajdu Paryż-Dakar w latach 1989 i 1990, a także górskiego wyścigu Pikes Peak w 1988 i 1989 roku. Model pojawił się po legendarnym PEUGEOT 205 Turbo 16, który dwukrotnie zdobył tytuł rajdowego mistrza świata w grupie B i dwukrotnie zwyciężył w Rajdzie Paryż-Dakar w 1987 i 1988 roku.
PEUGEOT 405 T16 dysponował bardzo udaną konstrukcją, idealnie trafiającą w oczekiwania klientów, którzy oczekiwali połączenia wygodnego rodzinnego samochodu i sportowego auta, które może zapewnić maksymalną przyjemność za kierownicą. Ekstremalna wersja PEUGEOT 405 gwarantowała bezprecedensowe osiągi wśród tego typu samochodów.
PEUGEOT 405 T16, napędzany 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2 litrów, turbodoładowanym za pomocą turbosprężarki Garett, rozwijał moc 196 KM. Dzięki funkcji overboost, która zwiększała ciśnienie doładowania, moc można było zwiększyć do 220 KM. Imponujące osiągi, z prędkością maksymalną 235 km/h i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 7 sekund, były możliwe w znacznej mierze dzięki stałemu napędowi na cztery koła i sprzęgłu wiskotycznemu, które, montowane równolegle, kontrolowało uślizg i rozkładało napęd w proporcji 53% na przednią oś i 47% na tylną.
Źródło: PEUGEOT
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…