Kia zwiększa udział w rynku w Polsce oraz bije rekordy w Europie

W trzecim kwartale 2020 roku Kia Motors odnotowała w Europie najlepszą w historii kwartalną sprzedaż. Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)*, w okresie od lipca do września 2020 r. Kia sprzedała w Europie 132.933 samochody. Oznacza to wzrost o 10% w porównaniu ze sprzedażą w trzecim kwartałem 2019 roku (120.846 egzemplarzy) i wynik lepszy niż poprzedni najlepszy, odnotowany w pierwszym kwartale 2019 roku, który wynosił 132.174 sprzedane samochody.

Od początku roku udział marki Kia w europejskim rynku wzrósł do 3,6%. W Polsce, na koniec września, udział Kia Motors w rejestracjach nowych samochodów osobowych wynosi 5,91% i jest o 0,57% większy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Do najpopularniejszych modeli marki Kia na polskim rynku niezmiennie należą Ceed (6.672 sprzedane samochody), Sportage (3.898) i Stonic (2.537).

– 132.933 egzemplarze sprzedane od lipca do września (+10,0% rok do roku) w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii, co stanowi najlepszy w historii kwartał pod względem sprzedaży

– Od początku roku udział marki Kia w europejskim rynku wzrósł do 3,6%

– W Europie auta hybrydowe i elektryczne stanowią obecnie ponad 1 na 4 sprzedane

– W porównaniu ze sprzedażą w ubiegłym roku sprzedaż samochodów elektrycznych w 2020 roku wzrosła o 155,2%, a sprzedaż aut hybrydowych typu plug-in – o 75,8%

– W czwartym kwartale zadebiutują nowe wersje dotychczasowych modeli, które będą oferowane z nowymi zespołami napędowymi

Najnowsze wyniki sprzedaży obejmują coraz większą gamę samochodów hybrydowych i elektrycznych marki Kia, do której zaliczają się modele typu „mild hybrid” (MHEV), hybrydowe(HEV), hybrydowetypu plug-in (PHEV) i elektryczne (EV). Za wzrost sprzedaży Kia Motors w 2020 roku, pomimo ogólnego spowolnienia rynku, odpowiadają przede wszystkim samochody zelektryfikowane. Modele w wersji ze zelektryfikowanym układem napędowym stanowią obecnie 28,6% sprzedaży marki Kia w Europie – to więcej niż 1 samochód na 4.

Kia Stinger po faceliftingu dostępna w topowej wersji już za 239.990 zł

Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors w Europie, mówi: „Po załamaniu sprzedaży w Europie w połowie roku zaczynamy dostrzegać oznaki ożywienia rynku. Rekordowe wyniki marki Kia w trzecim kwartale to efektzarówno stłumionego wcześniej popytu, jak i rosnącej popularności naszych zelektryfikowanych modeli. Coraz liczniejsza gama modeli hybrydowych i hybrydowych typu plug-in oraz znakomita reputacja w zakresie jakości i wzornictwa oraz świetny stosunek ceny do ogólnej jakości przekładają się na coraz większy popyt na samochody marki Kia. Również te z zaawansowanym układem napędowym”.

Z powodu pandemii koronawirusa sprzedaż Kia Motors w Europie spadła w tym roku o 20% (do 311.325 egzemplarzy). Jednak marka ucierpiała mniej niż europejski rynek, który skurczył się o 29,3%. Dzięki temu udział marki Kia w rynku wzrósł do 3,6%, z 3,2% w tym samym okresie w 2019 roku.

Podobna sytuacja dotyczy rynku w Polsce, który pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w 2020 roku skurczył się o 28,16% w porównaniu z okresem od stycznia do września 2019 roku. Ponieważ w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2020 roku liczba rejestracji nowych samochodów osobowych marki Kia zmalała o 20,48%, Kia Motors zwiększyła udział w rynku z 5,34% w 2019 roku do 5,91% w tym roku. Na najwyższym stopniu podium w rankingu liczby sprzedanych egzemplarzy, z wynikiem 6.672 samochody, znajduje się Ceed. Na drugim miejscu plasuje się Sportage (3.898 sprzedane auta), a na trzecim Stonic (2.537 aut).

Wzrost sprzedaży dzięki modelom z rodziny Ceed, ze zelektryfikowanym układem napędowym i po faceliftingu

W tegorocznych wynikach sprzedaży marki Kia wiodącą rolę odegrały modele z rodziny Ceed oraz rosnąca gama modeli ze zelektryfikowanym układem napędowym. Sprzedaż tych ostatnich (MHEV, HEV, PHEV i EV) znacznie wzrosła w tym roku i sięgnęła 88.959 egzemplarzy.

Zdecydowanie zwiększył się popyt na Kia Niro – zarówno w wersji hybrydowej i hybrydowej typu plug-in, jak i elektrycznej(e-Niro). Sprzedaż wzrosła o 24% i wyniosła 55.588 egzemplarzy. W tym jest 20.588 e-Niro, co oznacza wzrost sprzedaży tego modelu o 156,6%. Niro jest obecnie drugim najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia w Europie i po raz pierwszy wyprzedziło najpopularniejszego dotychczas SUV-a – Sportage (55.525 sztuk).

W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2020 roku podobny wzrost sprzedaży jak e-Niro odnotował również elektryczny e-Soul (wzrost o 150,6% do 6.110 egzemplarzy). Sprzedaż modeli hybrydowych typu plug-in wzrosła o 75,8% (do 22.913 sztuk).

Rodzina modeli Ceed, do której należą hatchback, kombi, ProCeed i XCeed, utrzymała pozycję lidera marki Kia w Europie. Sprzedaż kompaktowych samochodów Kia Motors, które są produkowane w zakładach w Żylinie na Słowacji, wzrosła o 3,6%, do 83.700 egzemplarzy. W pewnym stopniu wzrost ten jest zasługą nowych, zelektryfikowanych wersji (PHEV)modeli Ceed kombi i XCeed, a także wariantów hybrydowych typu „mild hybrid” (MHEV) z rodziny Eco Dynamics+, które debiutowały na początku tego roku.

Ostatni kwartał: nowe Sorento, modele po faceliftingu i nowe układy napędowe

Kia jest w trakcie wprowadzania na rynek europejski Sorento czwartej generacji. Flagowy SUV marki po raz pierwszy jest dostępny w wersji hybrydowej i od początku 2021 roku będzie dostępny również jako hybryda typu plug-in.

Popularne modele marki Kia są teraz oferowane po faceliftingu – Picanto (sprzedaż: 35.918 egzemplarzy), Stonic (40.295 sztuk) i Rio (24.558 samochodów), a także Stinger. Zmiany obejmują nie tylko odświeżony design, ale również szereg nowych technologii oraz – w wypadku modeli Stonic i Rio – zastosowanie nowych, wydajnych silników benzynowych z rodziny Eco Dynamics+, czyli hybrydowych typu „mild hybrid”. W ostatnim kwartale tego roku do sprzedaży trafi również Stonic w nowej wersji – GT-Line.

Wkrótce Kia ogłosi szczegóły dotyczące wprowadzenia do oferty modeli w wersji hybrydowej typu „mild hybrid” i hybrydowej oraz innych technologii, które mają na celu oszczędzać paliwo w pozostałych modelach.

* Źródło: ACEA, UE + EFTA + Wielka Brytania