Kia Stinger po faceliftingu dostępna w topowej wersji już za 239.990 zł

Kia Stinger, która zaledwie parę tygodni temu debiutowała w nowej odsłonie w wersji europejskiej, już na początku listopada pojawi się w Polsce. Kia Motors Polska opublikowała cennik sportowego fastbacka, którego odświeżony design jeszcze bardziej podkreśla przynależność Stingera do samochodów klasy Gran Turismo. W ramach faceliftingu w Kia Stinger wprowadzono szereg ulepszeń technologicznych, przybyło także sporo nowych systemów asystujących.

– Pod maską fastbacka pracuje znany 3,3-litrowy silnik V6 T-GDi o mocy 370 KM

– Kia Stinger jest teraz oferowana wyłącznie w topowej wersji GT, z napędem na cztery koła, 8-stopniową przekładnią automatyczną i bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym

– W standardzie nowy system multimedialny z 10,25-calowym ekranem, zapewniający łączność z internetem

– Szeroka gama systemów poprawiających bezpieczeństwo obejmuje m.in. nowego asystenta martwego pola z funkcją wyświetlania obrazu na ekranie komputera pokładowego (Blind-Spot View Monitor)

– Kia Stinger po faceliftingu jest oferowana w Europie z 7-letnią gwarancją na 150.000 km

Polska pod względem popularności Stingera, ze sprzedażą na poziomie ponad 1.600 egzemplarzy,plasuje się na trzecim miejscu w Europie.Od 2017 roku, kiedy rozpoczęła się sprzedaż tego modelu na Starym Kontynencie, nabywców znalazło w sumie około 10.000 Stingerów.

Z zewnątrz, w ramach faceliftingu,Kia Stinger zyskała m.in. nowe tylne lampy LED wraz z listwą świetlną biegnącą przez całą szerokość nadwozia oraz kierunkowskazami, które składają się z 10 pojedynczych diod LED.

Bardzo bogate wyposażenie standardowe obejmuje, między innymi, nowe systemy asystujące –system autonomicznego hamowania wzbogacony o asystenta skrętu w lewo, asystent jazdy utrzymujący pojazd na środku pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie oraz system automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń.

W ofercie znajduje się opcjonalny pakiet Prestige Line, w skład którego wchodzą – asystent martwego pola z nową funkcją zmiany pasa ruchu w przypadku ryzyka kolizji, monitoring martwego pola z wyświetlaniem obrazu na zestawie wskaźników, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z nową funkcją automatycznego zatrzymania, system bezpiecznego wysiadania, system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360˚ oraz indukcyjna ładowarka. Cena pakietu – 5.000 zł. Wyposażenie dodatkowe nowego Stingera obejmuje również czarną lub czerwoną tapicerkę ze skóry Nappa wraz z wentylowanymi fotelami – dopłata wynosi 3.000 zł.Dopłaty nie wymaga nowa, sportowa tapicerka zamszowo-skórzana w kolorze czarnym z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami. Czerwone są także pasy bezpieczeństwa. Oprócz lakieru metalizowanego za 3.000 lub 4.000 zł (lakier specjalny High Chroma Red) do Stingera GT dokupić można jeszcze tylko elektrycznie sterowane okno dachowe z roletą przeciwsłoneczną (dopłata – 4.000 zł).

„Stinger to topowy model marki Kia w Europie. Samochód stworzony z myślą o kierowcach, którzy lubią pokonywać duże odległości w sposób bardzo komfortowy i którzy cenią wyjątkowy styl” – mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska. „Stinger po faceliftingu ma jeszcze więcej cech typowych dla modeli klasy Gran Turismo – z mocnym, turbodoładowanym silnikiem V6, stałym napędem na cztery koła oraz ze stylowymi detalami i nowymi systemami asystującymi na czele. Wszystko razem sprawia, że atrakcyjność Stingera dla kupujących w Polsce jest jeszcze większa niż wcześniej”.

Odświeżony wygląd na zewnątrz oraz jeszcze lepszej jakości materiały we wnętrzu

Kia Stinger po faceliftingu wyróżnia się nowymi detalami stylistycznymi na zewnątrz oraz wysokiej jakości materiałami w kabinie. Ponadto, od teraz nabywcy mają większy wybór kolorów i materiałów wykończenia wnętrza. Kabina Stingera w nowej odsłonie w szczególny sposób potwierdza jego przynależność do samochodów klasy Gran Turismo.

Do oferty wprowadzono nowe, 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów o geometrycznym wzorze, które podkreślają sportowy charakter Stingera. Sportowy fastback marki Kia po raz pierwszy jest dostępny w kolorze Ascot Green.

Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że w kabinie Stingera po faceliftingu nic się nie zmieniło. Po bliższym poznaniu okazuje się jednak, że wprowadzono w niej szereg subtelnych zmian. Dolna część kierownicy ma nowe, metaliczne wykończenie, które nawiązuje do chromowanej ramki otaczającej zestaw wskaźników. Z kolei, lusterko wsteczne nie ma ramki, co jednocześnie nadaje mu nowoczesny wygląd i poprawia widoczność do tyłu.

W zależności od wykończenia,tapicerka na desce rozdzielczej i drzwiach może mieć kontrastowe szwy. Konsola środkowa jest wykończona aluminium. Na jej szczycie znajduje się 10,25-calowy ekran dotykowy nowego systemu multimedialnego, z nowym wykończeniem w kolorze błyszczącej czerni. W kabinie zastosowano nowe nastrojowe oświetlenie. Kierowca ma do wyboru aż 64 kolory światła, które subtelnie podkreślają luksusowy charakter kabiny oraz funkcję relaks – do wyboru jest 6 seansów relaksacyjnych: morze, deszcz, las, kominek, kawiarnia, śnieg.

Dzięki mocnemu 3,3-litrowemu silnikowi T-GDi Stinger jest najszybszym modelem marki Kia, który kiedykolwiek był oferowany w Europie

Znaczna większość z dotychczasowych nabywców Stingera zdecydowała się na wybór  mocnego 3,3-litrowego silnika V6 T-GDi (turbodoładowanego, z bezpośrednim wtryskiem). Dlatego Stinger w nowej odsłonie jest oferowany wyłącznie z tą jednostką napędową. Zapewnia ona doskonałe przyspieszenie i charakteryzuje się błyskawiczną reakcją na polecenia kierowcy.

3,3-litrowy silnik V6 T-GDi generuje maksymalną moc 370 KM przy 6000 obr./min. Dzięki dwóm turbosprężarkom maksymalny moment obrotowy wynosi aż 510 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów – od 1300 do 4500/min., co zapewnia doskonałe osiągi w każdej sytuacji na drodze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Stingerowi V6 T-GDi zaledwie 4,9 sekundy, co sprawia, że ​​jest to najszybszy samochód, który Kia kiedykolwiek sprzedawała w Europie.

Kia Motors Polska wspiera fundację Ewy Błaszczyk „AKOGO?”

Silnik seryjnie współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, która zmienia biegi szybko, płynnie i znakomicie pasuje do charakteru samochodu klasy Gran Turismo.Dodatkowym atutem Stingera jest seryjny napęd na cztery koła.

Systemy multimedialne z nowym ekranem dotykowym i cyfrowy zestaw wskaźników

Stinger po faceliftingu jest wyposażony w zmodernizowany system multimedialny, który umożliwia korzystanie z nowych funkcji.

Od teraz topowy model marki Kia standardowo jest oferowany z 10,25-calowym ekranem dotykowym z nowym interfejsem graficznym i usługami cyfrowymi UVO Connect drugiej fali pozwalającymi np. tworzyć profile użytkowników samochodu. Nowy system multimedialny, za pomocą łącza Bluetooth, umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń – jednego do obsługi telefonu z zestawem głośnomówiącym z możliwością korzystania z multimediów, drugiego tylko do obsługi multimediów. Szeroki ekran dotykowy można podzielić na trzy pola, które zapewniają bezpośredni dostęp do różnych informacji lub funkcji. Nowy system multimedialny w standardzie oferuje Apple CarPlay i Android Auto oraz umożliwia sterowanie wybranymi funkcjami, jak np. radio, telefon, multimedia za pomocą komend głosowych.

Ponadto,Stinger po faceliftingu jest dostępny z 7-calowymcyfrowym zestawem wskaźników. Kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, z żywą grafiką przystosowaną do różnych trybów jazdy, który znajduje się między obrotomierzem i prędkościomierzem, dostarcza informacje w sposób bardzo czytelny.

Nowe systemy asystujące i zwiększające bezpieczeństwo

Kia Stinger po faceliftingu– oprócz licznych, zaawansowanych systemów asystujących, które oferowała już wcześniej– jest również wyposażona w szereg nowych lub udoskonalonych, zapewniających jeszcze lepszą ochronę kierowcy, pasażerów i innych użytkowników dróg.

Systemy asystujące Stingera obejmują między innymi:

  • Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) –system autonomicznego hamowania zfunkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów i rowerzystów.
  • Lane Keeping Assist (LKA) –asystent utrzymania pasa ruchu jest teraz w stanie wykryć nie tylko linie na jezdni, ale również krawędź drogi i zapewnia wspomaganie kierowania, aby uniemożliwić autu opuszczenie pasa ruchu, jeśli wcześniej kierowca nie włączył kierunkowskazu.
  • Blind-Spot Collision Warning (BCW) – system monitorowania martwego pola.
  • Driver Attention Warning (DAW) –system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy ma teraz zwiększony zakres maksymalnej prędkości działania (do 210 km/h), a także ostrzega kierowców, jeśli nie zauważą, że samochód przed nimi ruszył z miejsca.
  • Rear Cross-traffic Collision Warning – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania.

Systemy asystujące zastosowane w Stingerze po raz pierwszy:

  • Forward Collision Avoidance Assist – Junction (FCA-JX) – system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach podczas skrętu w lewo.
  • Safe Exit Warning (SEW) –system bezpiecznego wysiadania wykrywa pojazdy, które zbliżają się do Stingera z tyłu i ostrzega pasażerów sygnałami – dźwiękowym i świetlnym przed otwarciem drzwi.
  • Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA) – system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa ruchu.
  • Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA) – system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania w przypadku ryzyka kolizji z nadjeżdżającym pojazdem.
  • Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) –system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń.
  • Navigation-based SCC (NSCC) – aktywny tempomat z automatyczną regulacją prędkości, którajest dostosowywana do danych z nawigacji. System automatycznie zmniejsza prędkość auta przed zakrętem i tuż po nim rozpędza auto do zadanej wcześniej prędkości.
  • Blind-Spot View Monitor (BVM) –asystent martwego pola jest dla kierowców jak druga para oczu. Na cyfrowym zestawie wskaźników system wyświetla obraz wideo o wysokiej rozdzielczości, gdy kierowca zasygnalizuje zmianę pasa. Obraz pochodzi z szerokokątnych kamer, które znajdują się w obudowach lusterek bocznych.
  • Lane Following Assist (LFA) –asystent jazdy utrzymujący pojazd na środku pasa ruchu.
  • Highway Driving Assist (HDA) –asystent jazdy po autostradzie pomaga zachować określoną odległość od pojazdu, który znajduje się przed Stingerem i utrzymać samochód na środku pasa ruchu nawet na zakrętach. Funkcja jest aktywowana jednym przyciskiem po wykryciu przez nawigację, że poruszamy się po autostradzie.
  • Rear Occupant Alert (ROA) –system ostrzegania o pasażerach z tyłu przypomina kierowcy o dzieciach lub zwierzętach, które mogą znajdować się w samochodzie.

Stinger, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest oferowany z 7-letnią gwarancją na 150.000 kilometrów.

KIA STINGER – DANE TECHNICZNE (WERSJA EUROPEJSKA)

Nadwozie i napęd

Czteroodrzwiowy, pięciomiejscowy fastback o samonośnym nadwoziu wykonanym ze stali, napędzany 3,3-litrowym silnikiem benzynowym. Napęd na cztery koła, za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni automatycznej.

Silnik
3,3 l V6 T-GDi/ 370 KM benzynowy

Rodzaj                                                V6, twin-turbo

Pojemność skokowa                         3342 cm3

Średnica cylindra x skok                   92,0 x 83,8 mm

Stopień sprężania                              10,0:1

Maksymalna moc                              370 KM (272 kW) przy 6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy       510 Nm w przedziale od 1300 do 4500 obr./min.

Liczba zaworów                                 24 (4 na cylinder)
Zasilanie paliwem                              GDI (wtrysk bezpośredni)

 

Przeniesienie napędu

Na cztery koła.

 

Skrzynia biegów

8-stopniowa automatyczna.

Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)          4,9

Prędkość maksymalna (km/h)          270

 

Zawieszenie kół

Przednie                                             Niezależne, kolumny MacPherson mocowane do ramy pomocniczej, stabilizator przechyłów

Tylne                                                  Niezależne, podwójne wahacze mocowane do ramy pomocniczej, sprężyny śrubowe, amortyzatory gazowe, stabilizator przechyłów

 

Układ kierowniczy

Rodzaj                                                Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne o zmiennym przełożeniu

Liczba obrotów kołem kier.                2,3

Średnica zawracania                         11,7 m

 

Hamulce (Brembo)

średnica z przodu / z tyłu (mm)         350 / 340

z przodu                                             tarczowe wentylowane z zaciskami 4-tłoczkowymi

z tyłu                                                   tarczowe wentylowane z zaciskami 2-tłoczkowymi

 

Koła i opony
3.3 V6                                                225/40 R19, 8,0J x 19, obręcze kół z lekkich stopów (z przodu)

                                                           255/35 R19, 8,5J x 19, obręcze kół z lekkich stopów (z tyłu)

Koło zapasowe                                  dojazdowe

 

Wymiary (mm)

Zewnętrzne

 

Długość całkowita                             4 830
Szerokość całkowita*                                    1 870

Wysokość całkowita                          1 490

Rozstaw osi                                       2 905

Zwis przedni                                          830

Zwis tylny                                           1 095

* – bez lusterek bocznych

 

Wewnętrzne

Z przodu         Z tyłu

Przestrzeń na głowę                             974                  939

Przestrzeń na nogi                             1 083                  925

Szerokość na wysokości ramion      1 433               1 391

 

Masy (kg)

Masa własna                                      1 834

Dopuszczalna masa całkowita          2 325

Masa przyczepy, hamowanej           1 000

Masa przyczepy, niehamowanej          750

 

Zużycie paliwa (l/100 km) i emisja CO2 (g/km)

Średnie           W mieście       Poza miastem                        CO2

10,6                 14,2                 8,5                   244