Cechowały go proste rozwiązania, znakomite własności jezdne i ponadczasowy design. Ikona brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego produkowana była w latach 1959-2000. Ostatni egzemplarz zjechał z fabryki w Longbridge 4 października 2000 roku. Miał numer seryjny 5 387 862.
Ten stosunkowo mały samochód o długości 3050 mm, szerokości 1400 mm i wysokości 1350 mm, skonstruował Alexander Issigonis ze swoim zespołem. Zastosowano koncepcję „wszystko z przodu”, co oznaczało miejsce umocowania silnika oraz napęd przednich kół. Bardzo szybko to rozwiązanie przejęli inni producenci, gdyż w praktyce okazało się rewolucyjne.
Dzięki umieszczeniu kół w rogach nadwozia, konstruktorom udało się zapewnić maksimum miejsca dla pasażerów.
W 1963 roku sportową sławę zdobyła wersja Mini Cooper, która trzykrotnie wygrała prestizowy Rajd Monte Carlo. W początkowym okresie produkcji auto sprzedawane było pod nazwami: Austin Seven i Moris Mini-Minor, ale od 1969 roku MINI stało się samodzielną marką.
Chociaż największym zainteresowaniem klientów cieszyła się dwudrzwiowa wersja, to także produkowano wersję kombi i użytkowy pick-up. MINI pojawiała się także na planie filmowym, a wielką sławę zdobyło dzięki produkcji Italian Job z 1969 roku oraz serialu z Jasiem Fasolą (Mr Bean).
W 2001 roku markę zakupiło niemieckie BMW, które z powodzeniem wylansowało następcę w stylu retro.
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…