Czy wiecie, że autorem słynnej atrapy wlotu powietrza BMW nie był sam niemiecki producent, ale firma Gebrüder Ihle, Bruchsal, specjalizująca się w produkcji karuzeli.
Nadwozia Ihle powstawały już na podwoziach BMW z roku 1929, ale model z „nerkami” po raz pierwszy zaprezentowany został w 1932 roku, a więc w okresie, gdy BMW nie miało jeszcze ukończonego własnego projektu samochodu osobowego. Natomiast pierwszy model pod marką BMW był w rzeczywistości licencyjnym Austinem Seven. Jego produkcję pod marką Dixi rozpoczęto w 1927 roku, ale rok później firma została przejęta przez BMW. Ten typ auta, oficjalnie oznaczony 3/15, jako pierwszy otrzymał charakterystyczny grill.
Jednak pierwszym w historii autem, które miało atrapę wlotu powietrze w postaci „nerek” było BMW 600 typ Ihle, które powstało w firmie Gebrüder Ihle KG Karosserie-
BMW M Performance Parts do nowych BMW serii 5, BMW M5 oraz BMW M5 Competition
Podczas II wojny światowej firma Gebrüder Ihle produkowała broń, pompy stacjonarne i generatory gazu drzewnego. W pierwszych latach po wyzwoleniu nie było w Niemczech zainteresowania samochodami sportowymi. W 1954 r. firma próbowała wejść bez powodzenia na rynek z mikroautem Ihle Schottenring, napędzanym jednocylindrowym dwusuwowym silnikiem. Brak perspektyw w motoryzacji spowodował przestawienie się firmy na produkcję karuzeli i wyposażenia lunaparków. Warto dodać, iż „nerki” nadal zdobiły niektóre pojazdu lunaparkowe. Po 2009 roku firma definitywnie zakończyła swoją działalność.
Natomiast pierwszym modelem w historii niemieckiej marki z taką atrapą było BMW 303 z 1933 roku, który także jako pierwszy napędzany był sześciocylindrowym silnikiem.
Już w latach trzydziestych XX wieku charakterystycznym elementem każdego nowego modelu BMW był “nerkowy” wlot powietrza chłodnicy. element ten jednak wciąż był modyfikowany, zmieniały się jego wymiary i proporcje. Tym samym dotarliśmy do jego najnowszego i chyba najbardziej kontrowersyjnego wcielenie w BMW X7.
Źródło: BMW