Producent z miasta Mlada Boleslav oficjalnie zaprezentował siódmy projekt miejscowej szkoły technicznej. Tym razem jest to spider, który powstał na bazie Scali i nazwa nawiązuje do pierwszego roweru Václava Laurina i Václava Klementa, produkowanego w 1895 roku.
Przy realizacji projektu uczestniczyło 26uczniów i 5 uczennic, których wspomagali pedagodzy i specjaliści spółki Skoda Auto. Bazą stała się Skoda Scala z silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM i siedmiostopniową przekładnią DSG. Z seryjnej wersji tego modelu wykorzystano m.in. przednie i tylne zawieszenie, sterowanie, kompletna elektronikę z instalacją i systemami wspomagającymi oraz deską rozdzielczą. Niektóre elementy zmodyfikowano. Wzmocniona została podłoga, odcięto dach i zaślepione zostały tylne drzwi.
Koncept ma długość 4362 mm, szerokość 1793 mm i wysokość 1410 mm, przy rozstawie osi 2649 mm oraz masie własnej 1210 kg. Pojazd otrzymał 20-calowe koła ze Skody Kodiaq RS, a układ hamulcowy i mocowanie kół z Octavii. Zmodyfikowano również układ wydechowy.
Nadwozie pokryto lakierem Crystal Blue z efektem perłowym. Diody LED umieszczone pod progami bocznymi i za felgami aluminiowymi, zapewniają wyraziste zewnętrzne oświetlenie w kolorach niebieskim, czerwonym oraz białym. Podświetlany napis Skoda pełni funkcję kierunkowskazu, światła hamowania, a także światła cofania. Plakietka umieszczona na przednich drzwiach przypomina o obchodzonych w tym roku 125 urodzinach marki.
We wnętrzu zamontowano sportowe fotele Sparco, za którymi zamontowano dwa głośniki basowe. Uwagę przyciąga wyjątkowy detal – czarny skórzany element dekoracyjny z wyhaftowanymi lwami, za którymi ukryto dwa głośniki basowe. Moc wyjściowa Subwoofera wynosi 2250 watów, a pozostałe głośniki uzupełniają ją o dodatkowe 320 watów. W bagażniku znalazło się miejsce na dwa skutery elektryczne, które mają służyć na ostatnim kilometrze naszej podróży.
Jedną z inspiracji dla prototypowego modelu Slavia stanowiła Skoda 1100 OHC, dwumiejscowy prototyp samochodu sportowego z otwartym dachem, zaprojektowany w 1957 roku z myślą o rajdach długodystansowych. Dzięki aerodynamicznemu nadwoziu z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym i niskiej wadze wynoszącej zaledwie 550 kg, napędzane czterocylindrowym silnikiem auto osiągało prędkość maksymalną 200 km/h. Stworzenie prototypu stanowiło przełomowy moment w historii samochodów sportowych Skody. Jeden z dwóch istniejących oryginałów można obecnie podziwiać w Muzeum Skody w Mladá Boleslav.
Wzorując się na Skodzie 1100 OHC studenci postanowili przekształcić kompaktową Skodę Scala w model Slavia cabrio. Wymagało to licznych modyfikacji nadwozia samochodu. Dach został usunięty, a tylne drzwi przyspawano. Wzmocniono także podwozie. Dzięki temu kompaktowy model z pięcioma miejscami zmienił się w dwumiejscowy pojazd o sportowym charakterze.
Od szkoły zawodowej do Akademii Skody
Szkołę zawodową Skody w Mladá Boleslav założono w 1927 roku. Szybko zyskała ona renomę placówki o doskonałym poziomie nauczania. Dziś może poszczycić się ona liczbą 23 000 absolwentów. Każdemu z nich złożono ofertę pracy w fabryce marki. Aktualnie do szkoły uczęszcza ponad 900 uczniów, którzy biorą udział w 13 różnych kursach technicznych. W 2013 roku placówka stała się częścią Akademii ŠKODY, w ramach której wdrożono coroczny projekt koncepcyjnego samochodu studenckiego. Umożliwia on młodym talentom nie tylko zaprojektowanie oryginalnego pojazdu, ale także samodzielne zbudowanie go. Pierwszym efektem Akademii skody była realizacja pojazdu Citijet w 2014 roku, który stanowi dwumiejscową wersję Skody Citigo.
Rok po powstaniu modelu Citijet pojawił się pick-up Funstar inspirowany Skodą Fabia. Następnym rezultatem projektu okazał się Atero coupé zbudowany na bazie Rapid Spaceback. W 2017 roku studenci powrócili do modelu Citigo, przekształcając go w samochód elektryczny Element. Kolejny samochód studencki to kabriolet Sunroq oparty na Skodzie Karoq. 12 miesięcy później światło dzienne ujrzał imponujący pick-up Mountiaq, którego podstawę stanowił model SUV Kodiaq.
Dla studentów udział w projekcie stanowi wyjątkową okazję do wykorzystania wiedzy teoretycznej i zastosowania jej w praktyce. Mogą oni doskonalić swoje umiejętności pod czujnym okiem ekspertów ze wszystkich działów Skoda Auto. Kreatywne pomysły, które powstają w ramach Akademii Skody wnoszą powiew świeżości do branży motoryzacyjnej, wzbogacając ją o zupełnie nowe rozwiązania.
Źródło: Skoda Auto
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…