Toyota PROACE CITY zajęła pierwsze miejsce pod względem wartości rezydualnej w segmencie lekkich samochodów dostawczych – tak twierdzą eksperci z firmy Info-Expert. Według ich wyliczeń Toyota jest jedyną marką, której sprzedaż samochodów z segmentu LCV rośnie pomimo spadków na rynku, spowodowanych epidemią koronawirusa.
Toyota PROACE CITY traci najmniej w pierwszych latach użytkowania. Taką opinię wystawili modelowi specjaliści firmy Info-Ekspert, czyniąc go liderem segmentu lekkich samochodów dostawczych w zakresie wartości rezydualnej, czyli wartości odsprzedaży. Po trzech latach i przebiegu 90 tys. km PROACE CITY będzie warty 57,35% kwoty zakupu.
Samochód dostawczy godny zaufania
Zdaniem ekspertów, lekki użytkowy samochód Toyoty długo zachowuje wysoką wartość ze względu na renomę marki, zaufanie do jakości i niezawodności jej produktów oraz dobre walory użytkowe. PROACE CITY łączy dużą przestrzeń użytkową z systemem Smart Cargo i bogatym wyposażeniem, zawierającym m.in. nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Jego ładowność sięga 1000 kg, a pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 3,3 do 4,4 m3. Auto może też ciągnąć przyczepę do 1,5 tony. PROACE CITY Verso mieści do 7 pasażerów.
Wysoka wartość rezydualna decyduje o opłacalności zakupu
Wartość rezydualna to najważniejszy składnik całkowitego kosztu posiadania samochodu (TCO), wykorzystywany przez firmy leasingowe i managerów flotowych przy określaniu opłacalności danego samochodu we flocie. Specjaliści oceniają, że wskaźnik ten stanowi około połowy kosztów TCO, na który składają się także m.in. koszty paliwa, serwisu i ubezpieczeń.
Info-Ekspert od prawie 30 lat zajmuje się badaniami polskiego rynku motoryzacyjnego. Analizując wartości rezydualne modeli, analitycy organizacji biorą pod uwagę wiele czynników, m.in. opinię o marce i modelu, politykę cenową i rabatową producenta, popyt na konkretny model, cykl życia pojazdu, rodzaj nadwozia, ofertę silnikową oraz kompletację wyposażenia.
PROACE CITY wzmacnia pozycję Toyoty na rynku LCV
Toyota PROACE CITY to nowy model w gamie Toyoty, wraz z którym marka zadebiutowała w segmencie kompaktowych vanów. Samochód jest oferowany w dwóch długościach nadwozia, w wersji dostawczej oraz osobowej Verso. Van stworzony, aby sprostać każdemu zadaniu. 11 możliwych wersji nadwozia, szereg konfiguracji drzwi tylnych i bocznych oraz nieskończenie wiele możliwości aranżacji przestrzeni bagażowej to tylko niektóre z jego zalet. W kwietniu 2020 roku, zaledwie kilka miesięcy po premierze, PROACE CITY stał się drugim najpopularniejszym modelem w swoim segmencie. W czwartym miesiącu roku polscy klienci zarejestrowali 151 egzemplarzy tego modelu, a jego udział w segmencie wynosi już 16%. Co więcej, Toyota jest jedyną marką w Polsce, która w 2020 roku notuje wzrosty na rynku lekkich samochodów użytkowych (LCV). Natomiast w zestawieniu samochodów użytkowych do 6 ton Toyota awansowała w kwietniu na 8. miejsce.
Toyota Professional – Toyota rozwija sieć specjalistycznych salonów
PROACE CITY był pierwszą premierą w nowej sieci salonów Toyota Professional, skoncentrowanej na sprzedaży i obsłudze samochodów dostawczych. Obecnie otwierany jest już czwarty salon Toyota Professional Bemowo Lazurowa, który dołącza do salonów w Poznaniu, Zielonej Górze i Sulejówku pod Warszawą.
Stacje Toyota Professional świadczą również usługi serwisowe dla klientów flotowych oraz prowadzą sprzedaż samochodów używanych w programie Toyota Plus. Rozpoczęta w listopadzie 2019 roku budowa sieci Toyota Professional w Polsce to program pilotażowy, który Toyota Motor Europe powierzyła polskiemu oddziałowi firmy. Koncepcja działalności wypracowana w naszym kraju zostanie w przyszłości wdrożona w całej Europie.
Nowe, promocyjne ceny sprawiają, że oferta Toyota Professional staje się jeszcze bardziej atrakcyjna. Dostawczy PROACE CITY Standard kosztuje 46 800 zł netto za wersję Furgon Life z silnikiem 1,5 l D-4D o mocy 75 KM i 53 500 zł netto za wersję Active. Wersja Comfort ze 100-konnym silnikiem kosztuje od 67 600 zł netto. Najmocniejszy silnik D-4D 1,5 l 130 KM z automatyczną skrzynią biegów jest dostępny w wersji Active od 67 200 zł netto, czyli o 16 700 zł taniej.
Nadwozie Long tego modelu ze 100-konnym silnikiem Diesla kosztuje od 61 600 zł netto za wersję Active, czyli o 15 300 zł taniej. Za auto z 130-konnym silnikiem wysokoprężnym z automatyczną skrzynią trzeba zapłacić od 65 600 zł netto.
Rabaty na osobowy PROACE CITY Verso sięgają 28 100 zł brutto. Podstawowa wersja 67 400 z nadwoziem Standard i 100-konnym silnikiem kosztuje od 67 400 zł, zaś z nadwoziem Long – od 70 600 zł brutto. Najbogatsza wersja Family jest dostępna od 83 700 zł brutto z krótszym nadwoziem i 86 900 zł brutto z dłuższym. Wszystkie odmiany osobowego kombivana Toyoty są wyposażone standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
Źródło: Toyota
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…