Toyota PROACE CITY nowym liderem wartości rezydualnej

Toyota PROACE CITY zajęła pierwsze miejsce pod względem wartości rezydualnej w segmencie lekkich samochodów dostawczych – tak twierdzą eksperci z firmy Info-Expert. Według ich wyliczeń Toyota jest jedyną marką, której sprzedaż samochodów z segmentu LCV rośnie pomimo spadków na rynku, spowodowanych epidemią koronawirusa.

Toyota PROACE CITY traci najmniej w pierwszych latach użytkowania. Taką opinię wystawili modelowi specjaliści firmy Info-Ekspert, czyniąc go liderem segmentu lekkich samochodów dostawczych w zakresie wartości rezydualnej, czyli wartości odsprzedaży. Po trzech latach i przebiegu 90 tys. km PROACE CITY będzie warty 57,35% kwoty zakupu.

Samochód dostawczy godny zaufania

Zdaniem ekspertów, lekki użytkowy samochód Toyoty długo zachowuje wysoką wartość ze względu na renomę marki, zaufanie do jakości i niezawodności jej produktów oraz dobre walory użytkowe. PROACE CITY łączy dużą przestrzeń użytkową z systemem Smart Cargo i bogatym wyposażeniem, zawierającym m.in. nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense. Jego ładowność sięga 1000 kg, a pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi od 3,3 do 4,4 m3. Auto może też ciągnąć przyczepę do 1,5 tony. PROACE CITY Verso mieści do 7 pasażerów.

Wysoka wartość rezydualna decyduje o opłacalności zakupu

Wartość rezydualna to najważniejszy składnik całkowitego kosztu posiadania samochodu (TCO), wykorzystywany przez firmy leasingowe i managerów flotowych przy określaniu opłacalności danego samochodu we flocie. Specjaliści oceniają, że wskaźnik ten stanowi około połowy kosztów TCO, na który składają się także m.in. koszty paliwa, serwisu i ubezpieczeń.

Toyota Highlander Hybrid wjeżdża do Europy

Info-Ekspert od prawie 30 lat zajmuje się badaniami polskiego rynku motoryzacyjnego. Analizując wartości rezydualne modeli, analitycy organizacji biorą pod uwagę wiele czynników, m.in. opinię o marce i modelu, politykę cenową i rabatową producenta, popyt na konkretny model, cykl życia pojazdu, rodzaj nadwozia, ofertę silnikową oraz kompletację wyposażenia.

PROACE CITY wzmacnia pozycję Toyoty na rynku LCV

Toyota PROACE CITY to nowy model w gamie Toyoty, wraz z którym marka zadebiutowała w segmencie kompaktowych vanów. Samochód jest oferowany w dwóch długościach nadwozia, w wersji dostawczej oraz osobowej Verso. Van stworzony, aby sprostać każdemu zadaniu. 11 możliwych wersji nadwozia, szereg konfiguracji drzwi tylnych i bocznych oraz nieskończenie wiele możliwości aranżacji przestrzeni bagażowej to tylko niektóre z jego zalet.  W kwietniu 2020 roku, zaledwie kilka miesięcy po premierze, PROACE CITY stał się drugim najpopularniejszym modelem w swoim segmencie. W czwartym miesiącu roku polscy klienci zarejestrowali 151 egzemplarzy tego modelu, a jego udział w segmencie wynosi już 16%. Co więcej, Toyota jest jedyną marką w Polsce, która w 2020 roku notuje wzrosty na rynku lekkich samochodów użytkowych (LCV). Natomiast w zestawieniu samochodów użytkowych do 6 ton Toyota awansowała w kwietniu na 8. miejsce.

Toyota Professional – Toyota rozwija sieć specjalistycznych salonów

PROACE CITY był pierwszą premierą w nowej sieci salonów Toyota Professional, skoncentrowanej na sprzedaży i obsłudze samochodów dostawczych. Obecnie otwierany jest już czwarty salon Toyota Professional Bemowo Lazurowa, który dołącza do salonów w Poznaniu, Zielonej Górze i Sulejówku pod Warszawą.

Stacje Toyota Professional świadczą również usługi serwisowe dla klientów flotowych oraz prowadzą sprzedaż samochodów używanych w programie Toyota Plus. Rozpoczęta w listopadzie 2019 roku budowa sieci Toyota Professional w Polsce to program pilotażowy, który Toyota Motor Europe powierzyła polskiemu oddziałowi firmy. Koncepcja działalności wypracowana w naszym kraju zostanie w przyszłości wdrożona w całej Europie.

Nowe, promocyjne ceny sprawiają, że oferta Toyota Professional staje się jeszcze bardziej atrakcyjna. Dostawczy PROACE CITY Standard kosztuje 46 800 zł netto za wersję Furgon Life z silnikiem 1,5 l D-4D o mocy 75 KM i 53 500 zł netto za wersję Active. Wersja Comfort ze 100-konnym silnikiem kosztuje od 67 600 zł netto. Najmocniejszy silnik D-4D 1,5 l 130 KM z automatyczną skrzynią biegów jest dostępny w wersji Active od 67 200 zł netto, czyli o 16 700 zł taniej.

Nadwozie Long tego modelu ze 100-konnym silnikiem Diesla kosztuje od 61 600 zł netto za wersję Active, czyli o 15 300 zł taniej. Za auto z 130-konnym silnikiem wysokoprężnym z automatyczną skrzynią trzeba zapłacić od 65 600 zł netto.

Rabaty na osobowy PROACE CITY Verso sięgają 28 100 zł brutto. Podstawowa wersja 67 400 z nadwoziem Standard i 100-konnym silnikiem kosztuje od 67 400 zł, zaś z nadwoziem Long – od 70 600 zł brutto. Najbogatsza wersja Family jest dostępna od 83 700 zł brutto z krótszym nadwoziem i 86 900 zł brutto z dłuższym. Wszystkie odmiany osobowego kombivana Toyoty są wyposażone standardowo w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

Źródło: Toyota