W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedaż nowych samochodów hybrydowych i elektrycznych Kia Motors w Europie była rekordowo wysoka. W tym okresie wzrósł również udział marki Kia w europejskim rynku i osiągnął najwyższy wynik w historii. Znacznie zwiększył się także udział Kia Motors w rynku nowych aut w Polsce.
– W pierwszym kwartale tego roku udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,7%
– Udział marki Kia w rynku aut osobowych w Polsce po 3 miesiącach 2020 r. wzrósł do 6,08%
-Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki Kia w Europie wzrosła o 20,8%, pomimo kurczącego się rynku nowych samochodów
– Zelektryfikowane auta stanowią teraz prawie jedną piątą sprzedaży Kia Motors Europe
– Wciągu pierwszych 3 miesięcy 2020 roku sprzedaż aut marki Kia w Europie była o 14,5% niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, który był najlepszy w historii
– W pierwszym kwartale 2020 roku zarejestrowano w Polsce o 23% mniej nowych samochodów osobowych niż przed rokiem, w tym okresie liczba rejestracji nowych aut osobowych marki Kia jest niższa tylko o 11%
– W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku o 18,8% wzrosła sprzedaż modeli z rodziny Ceed
Według danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)* sprzedaż nowych aut marki Kia w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku nieznacznie spadła (do 113.026 egzemplarzy). Oznacza to spadek o 14,5% w porównaniu z wynikiem z pierwszego kwartału 2019 r., w którym Kia Motors Europe odnotowała najlepszą w historii sprzedaż w ciągu kwartału (132.174 sztuki). Spadek sprzedaży samochodów marki Kia w Europie jest jednak znacznie mniejszy niż całego rynku motoryzacyjnego, który w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii wyniósł aż 26,3%. Dzięki temu w pierwszych trzech miesiącach 2020 r.udział marki Kia w rynku wzrósł do najwyższego w historii i wynosi 3,7% (z 3,2% w pierwszym kwartale 2019 r.).
Z 5,27% do 6,08% zwiększył się udział Kia Motors w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Polsce. O ile cały rynek skurczył się o blisko 1/4, o tyle marka Kia straciła tylko nieco ponad 11%. To zdecydowanie najniższy spadek w gronie pierwszych 5 marek w tym zestawieniu.
Mimo trudnego początku roku, sprzedaż w Europie nowych zelektryfikowanych modeli marki Kia – hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych – wzrosła o 20,8%, do 21.340 egzemplarzy. Zelektryfikowane modele stanowią już blisko jedną piątą sprzedaży nowych samochodów marki Kia w Europie (18,9% w pierwszym kwartale 2020 r.). W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku ich udział w sprzedaży wynosił 13,4%.
Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Pierwsze trzy miesiące 2020 r. – ze względu na pandemię koronawirusa i podjęte środki ochrony zdrowia w wielu europejskich krajach– stanowiły wyzwanie dla całej branży. W tym trudnym czasie zaobserwowaliśmy rosnący popyt na samochody hybrydowe i elektryczne marki Kia. Każdy model sprzedawany w Europie, który ma zelektryfikowaną odmianę odnotował wzrost sprzedaży w tym kwartale. Pojawienie się nowych hybrydowych modeli typu plug-in, większa dostępność aut elektrycznych i poszerzona rodzina modeli Ceed również przełożyły się na wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku”.
W pierwszym kwartale 2020 r. auta elektryczne marki Kia – e-Niro i e-Soul – stanowiły aż 32% sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, czyli o 10% więcej niż w 2019 r. Modele hybrydowe typu plug-in, w tym nowe XCeed i Ceed kombi, również zyskały na popularności i teraz stanowią 30% sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia.
Kia e-Soul zdobyła niedawno tytuł w kategorii „World Urban Car” w konkursie World Car of the Year 2020. Bez wątpienia, to wyróżnienie wzbudzi zainteresowanie całą gamą zelektryzowanych samochodów marki Kia. W tym samym konkursie, Kia Telluride – sprzedawana zarówno na rynkach Ameryki Północnej, jak i w kilku innych krajach – zdobyła tytuł Światowego Samochodu Roku 2020.
Ceed – rodzina modeli marki Kia, która cieszy się największym popytem – także odnotowała wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku. Sprzedaż modeli Ceed, Ceed kombi, ProCeed i XCeed wzrosła w pierwszym kwartale o 18,8%, do 29.664 egzemplarzy. W Europie wszystkie modele z rodziny Ceed cieszą się dużą popularnością, znaczący wzrost sprzedaży wynika z pojawienia się nowego członka rodziny – modelu XCeed, który debiutował w drugiej połowie 2019 r. – oraz nowych wersji z napędem hybrydowym typu plug-in, które w sprzedaży pojawiły się na początku 2020 roku.
Listę pięciu najlepiej sprzedających się modeli marki Kia w Europie, po rodzinie modeli Ceed, uzupełniają Sportage (23.011 egzemplarzy), Niro (16.010 sztuk), Stonic (15.115 samochodów) i Picanto (13.639 aut).
* – źródło: ACEA, kraje EU i EFTA oraz Wielka Brytania
Źródło: KIA
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…