E-mobility

KIA – rekordowo wysoka sprzedaż aut hybrydowych i elektrycznych w pierwszym kwartale 2020 roku

W pierwszym kwartale 2020 roku sprzedaż nowych samochodów hybrydowych i elektrycznych Kia Motors w Europie była rekordowo wysoka. W tym okresie wzrósł również udział marki Kia w europejskim rynku i osiągnął najwyższy wynik w historii. Znacznie zwiększył się także udział Kia Motors w rynku nowych aut w Polsce. 

– W pierwszym kwartale tego roku udział Kia Motors w europejskim rynku wzrósł do 3,7%

– Udział marki Kia w rynku aut osobowych w Polsce po 3 miesiącach 2020 r. wzrósł do 6,08%

-Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki Kia w Europie wzrosła o 20,8%, pomimo kurczącego się rynku nowych samochodów



– Zelektryfikowane auta stanowią teraz prawie jedną piątą sprzedaży Kia Motors Europe

– Wciągu pierwszych 3 miesięcy 2020 roku sprzedaż aut marki Kia w Europie była o 14,5% niższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, który był najlepszy w historii

– W pierwszym kwartale 2020 roku zarejestrowano w Polsce o 23% mniej nowych samochodów osobowych niż przed rokiem, w tym okresie liczba rejestracji nowych aut osobowych marki Kia jest niższa tylko o 11%

– W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku o 18,8% wzrosła sprzedaż modeli z rodziny Ceed

Według danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA)* sprzedaż nowych aut marki Kia w Europie w pierwszym kwartale 2020 roku nieznacznie spadła (do 113.026 egzemplarzy). Oznacza to spadek o 14,5% w porównaniu z wynikiem z  pierwszego kwartału 2019 r., w którym Kia Motors Europe odnotowała najlepszą w historii sprzedaż w ciągu kwartału (132.174 sztuki). Spadek sprzedaży samochodów marki Kia w Europie jest jednak znacznie mniejszy niż całego rynku motoryzacyjnego, który w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii wyniósł aż 26,3%. Dzięki temu w pierwszych trzech miesiącach 2020 r.udział marki Kia w rynku wzrósł do najwyższego w historii i wynosi 3,7% (z 3,2% w pierwszym kwartale 2019 r.).

Z 5,27% do 6,08% zwiększył się udział Kia Motors w rejestracjach nowych samochodów osobowych w Polsce. O ile cały rynek skurczył się o blisko 1/4, o tyle marka Kia straciła tylko nieco ponad 11%. To zdecydowanie najniższy spadek w gronie pierwszych 5 marek w tym zestawieniu.

Mimo trudnego początku roku, sprzedaż w Europie nowych zelektryfikowanych modeli marki Kia – hybrydowych, hybrydowych typu plug-in i elektrycznych – wzrosła o 20,8%, do 21.340 egzemplarzy. Zelektryfikowane modele stanowią już blisko jedną piątą sprzedaży nowych samochodów marki Kia w Europie (18,9% w pierwszym kwartale 2020 r.). W pierwszych trzech miesiącach 2019 roku ich udział w sprzedaży wynosił 13,4%.

Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „Pierwsze trzy miesiące 2020 r. – ze względu na pandemię koronawirusa i podjęte środki ochrony zdrowia w wielu europejskich krajach– stanowiły wyzwanie dla całej branży. W tym trudnym czasie zaobserwowaliśmy rosnący popyt na samochody hybrydowe i elektryczne marki Kia. Każdy model sprzedawany w Europie, który ma zelektryfikowaną odmianę odnotował wzrost sprzedaży w tym kwartale. Pojawienie się nowych hybrydowych modeli typu plug-in, większa dostępność aut elektrycznych i poszerzona rodzina modeli Ceed również przełożyły się na wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału w rynku”.

W pierwszym kwartale 2020 r. auta elektryczne marki Kia – e-Niro i e-Soul – stanowiły aż 32% sprzedaży pojazdów zelektryfikowanych, czyli o 10% więcej niż w 2019 r. Modele hybrydowe typu plug-in, w tym nowe XCeed i Ceed kombi, również zyskały na popularności i teraz stanowią 30% sprzedaży zelektryfikowanych modeli marki Kia.

Kia e-Soul zdobyła niedawno tytuł w kategorii „World Urban Car” w konkursie World Car of the Year 2020. Bez wątpienia, to wyróżnienie wzbudzi zainteresowanie całą gamą zelektryzowanych samochodów marki Kia. W tym samym konkursie, Kia Telluride – sprzedawana zarówno na rynkach Ameryki Północnej, jak i w kilku innych krajach – zdobyła tytuł Światowego Samochodu Roku 2020.

Ceed – rodzina modeli marki Kia, która cieszy się największym popytem – także odnotowała wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku. Sprzedaż modeli Ceed, Ceed kombi, ProCeed i XCeed wzrosła w pierwszym kwartale o 18,8%, do 29.664 egzemplarzy. W Europie wszystkie modele z rodziny Ceed cieszą się dużą popularnością, znaczący wzrost sprzedaży wynika z pojawienia się nowego członka rodziny – modelu XCeed, który debiutował w drugiej połowie 2019 r. – oraz nowych wersji z napędem hybrydowym typu plug-in, które w sprzedaży pojawiły się na początku 2020 roku.

Listę pięciu najlepiej sprzedających się modeli marki Kia w Europie, po rodzinie modeli Ceed, uzupełniają Sportage (23.011 egzemplarzy), Niro (16.010 sztuk), Stonic (15.115 samochodów) i Picanto (13.639 aut).

* – źródło: ACEA, kraje EU i EFTA oraz Wielka Brytania

Źródło: KIA

 



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

23 godziny ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

23 godziny ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago