Categories: E-mobility

BMW Group inwestuje 400 milionów euro w BMW iNEXT w zakładach w Dingolfing

BMW Group inwestuje ok. 400 milionów euro w produkcję BMW iNEXT w zakładach w Dingolfing. W ten sposób przedsiębiorstwo przygotowuje swoje największe zakłady produkcyjne w Europie do montażu samochodów BMW z napędem czysto elektrycznym przeznaczonych do wysoko zautomatyzowanej jazdy.

Wraz z uruchomieniem produkcji BMW iNEXT w 2021 r. zakłady w Dingolfing będą w stanie montować na jednej linii produkcyjnej odpowiednio do zapotrzebowania samochody elektryczne, hybrydy plug-in oraz modele z silnikami spalinowymi. „Dzięki elastycznym strukturom produkcyjnym mamy optymalne możliwości, aby sprostać najbardziej zróżnicowanym wymaganiom rynku,” mówi Milan Nedeljkovic, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję. „Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach na całym świecie nie będzie jednego rozwiązania spełniającego wszystkie oczekiwania naszych klientów w zakresie mobilności. Spodziewamy się raczej miksu różnych form napędu”. Już teraz udział hybryd plug-in w produkcji z Dingolfing wynosi prawie 10 procent. Wraz z BMW iNEXT w 2021 roku dojdzie do tego pierwszy pojazd zasilany wyłącznie energią elektryczną.

Poprzez obecne inwestycje i prace budowlane zakłady w Dingolfing przygotowują się nie tylko do przejścia na e-mobilność, ale również do seryjnej produkcji wysoko zautomatyzowanych pojazdów. Milan Nedeljkovic: „Dzięki coraz większej złożoności technicznej naszych samochodów zdolność do integracji systemów staje się decydującą przewagą na rynku. Produkowane w zakładach w Dingolfing BMW iNEXT pokazuje, że jesteśmy w stanie sprostać rosnącym wymaganiom produktowym w zakresie wydajnej masowej produkcji przemysłowej”.

Christoph Schröder, nowy szef zakładów w Dingolfing, komentuje: „BMW iNEXT to coś więcej niż tylko nowy model. To pionierski samochód w zakresie wielu kluczowych innowacji motoryzacyjnych, zwłaszcza w zakresie jazdy autonomicznej. I prekursor dalszego rozwoju tych technologii w nadchodzących latach. Obecne inwestycje związane z iNEXT przyniosą zatem korzyści również przyszłym modelom produkowanym w Dingolfing”.



Nowe BMW X5 M i BMW X6 M już w Polsce

Przygotowania idą pełną parą praktycznie we wszystkich dziedzinach. W sierpniu produkcja została przerwana na cztery tygodnie, aby przyspieszyć różne prace budowlane i modernizacyjne oraz przygotować produkcję pod nowe modele, takie jak BMW iNEXT.

Już od kilku miesięcy w samym sercu zakładów trwa budowa nowej blacharni na potrzeby BMW iNEXT. Obecnie powstają również nowe linie produkcyjne do kompleksowego montażu grupy podłogowej karoserii. Zakłady w dużej mierze korzystają ze swoich wieloletnich kompetencji w zakresie mieszanych i lekkich konstrukcji oraz struktur stworzonych wcześniej dla obecnej generacji BMW serii 7. Już w tym celu produkcja w fabryce została przystosowana do innowacyjnej mieszanki materiałów obejmującej stal, aluminium i karbon – na przykład w jednym z najdłuższych pieców lakierniczych w branży.

W montażu BMW iNEXT może również oprzeć się na wielu stosowanych już procesach. Nowy model będzie produkowany wydajnie i elastycznie na jednej linii montażowej razem z modelami BMW serii 5, 7 i 8 w jednej z dwóch hal montażowych w Dingolfing. W przypadku samochodów zelektryfikowanych i wysoko zautomatyzowanych, takich jak BMW iNEXT, niektóre prace rozłożone są w procesie produkcyjnym inaczej niż w samochodach z konwencjonalnym napędem. W przypadku samochodów elektrycznych pewne czynności montażu elementów napędowych i osprzętu nie występują. Z kolei w innych obszarach ilość prac jest większa – na przykład na skutek montażu akumulatora i kabli wysokiego napięcia.

W wysoko zautomatyzowanych samochodach konieczny jest też montaż dodatkowych czujników, systemów czyszczących i wysokowydajnych komputerów. Należy również zapewnić specjalne stanowiska kontrolne sprawdzające działanie systemów. Ta reorganizacja pracy na linii montażowej wymagała także rozbudowy i częściowej przebudowy hali montażowej. Budowa trzykondygnacyjnej hali montażowej rozpoczęła się już latem 2018 roku. W ciągu tych miesięcy linie montażowe były sukcesywnie uruchamiane i oddawane do użytku – na przykład pod koniec sierpnia 2019 r. uruchomiono nową część linii, na której odbywa się montaż układu napędowego w karoserii.

BMW iNEXT jest jednak prekursorem nowych technologii nie tylko dla linii montażowej w Dingolfing. To projekt obejmujący cały zakład, w którym poszczególne działy współpracują ze sobą w unikalny sposób. Rama zawieszenia przedniego, przekładnia elektryczna i osie do BMW iNEXT produkowane będą w fabryce komponentów 02.10 w Dingolfing oraz w oddziale w Niederviehbach. Inna część zakładu, zakład 02.20, dostarczać będzie akumulatory wysokiego napięcia i silniki elektryczne najnowszej generacji. Zakład ten będący globalnym centrum kompetencyjnym BMW Group w zakresie produkcji napędów elektronicznych jest obecnie intensywnie rozbudowywany i modernizowany. W dłuższej perspektywie w Dingolfing przy produkcji podzespołów elektronicznych ma pracować nawet 2000 osób.

BMW 325iX – na sprzedaż pierwszy model z napędem na cztery koła

Stefan Schmid, przewodniczący Rady Zakładowej w Dingolfing, postrzega zatem BMW iNEXT jako kamień milowy na drodze do mobilności jutra i dowód, że długofalowa restrukturyzacja kompetencji w zakładach w Dolnej Bawarii przynosi owoce: „Transformacja naszej branży jest w pełnym rozkwicie. A w Dingolfing jesteśmy pionierami w tej dziedzinie. Wczesne rozpoczęcie zmian i zaangażowanie się w przyszłościowe i konkurencyjne struktury zatrudnienia przynosi teraz rezultaty”.

Zakłady w Dingolfing są jednymi z 31 zakładów produkcyjnych BMW Group na całym świecie i największymi zakładami produkcyjnymi BMW Group w Europie. Codziennie z taśmy montażowej 2.4 w Dingolfing zjeżdża tu około 1500 samochodów BMW serii 3, serii 4, serii 5, serii 6, serii 7 i serii 8. W 2018 roku zakłady wyprodukowały łącznie prawie 330 tys. pojazdów. Obecnie w zakładach w Dingolfing zatrudnionych jest ok. 18 tys. pracowników i 800 praktykantów.

Źródło: BMW



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

12 godzin ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

12 godzin ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

12 godzin ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

1 dzień ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago