Categories: E-mobility

Toyota z hybrydowym rekordem w Polsce

Wyniki sprzedaży hybryd Toyoty w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku wskazują, że japońska marka odnotuje na koniec 2019 roku kilkudziesięcioprocentowy wzrost w tym segmencie swojej gamy modelowej i przekroczy pułap 20 tys. hybryd.

W ogromnym stopniu do tego sukcesu przyczyniają się nowe modele marki, w tym Corolla Hybrid nowej generacji. Hybrydy stanowią już 38% wszystkich samochodów Toyoty sprzedanych w tym roku.

Od stycznia do września 2019 roku Toyota sprzedała już 17 976 aut hybrydowych – to więcej niż w całym 2018 roku (16 891 hybryd). Udział samochodów z tym napędem w całkowitej sprzedaży marki wynosi już 38%. Najpopularniejszym modelem hybrydowym w gamie marki jest Corolla Hybrid, której sprzedaż w ciągu 9 miesięcy tego roku osiągnęła wynik 6 944 aut. Drugie miejsce zajmuje Toyota C-HR Hybrid (3 584 aut), a tuż za nią na trzecim miejscu znalazł się RAV4 Hybrid (3 521 aut). Sprzedaż Yarisa Hybrid wyniosła w tym roku 1 768 egzemplarzy, zaś Camry Hybrid 1 576 samochodów.

Toyota Corolla 12. generacji zadebiutowała na polskim rynku w kwietniu tego roku i bardzo szybko stała się najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Polsce. Wynik 6 944 sprzedanych aut oznacza, że średnio polscy nabywcy kupują ponad 1000 hybrydowych Corolli w miesiącu. Zelektryfikowane napędy odpowiadają za sprzedaż 70% egzemplarzy nowego modelu. Najpopularniejszą wersją napędową (53%) jest układ o mocy 122 KM z silnikiem 1.8, zaś dynamiczny układ hybrydowy 2.0 o mocy 184 KM zainteresował 17% nabywców.



Łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wyniosła na koniec września 66 585 egzemplarzy. To ogromny wkład w rozwój elektromobilności w naszym kraju. Modelem, którego najwięcej egzemplarzy znalazło się do tej pory na polskich drogach z hybrydowej gamy Toyoty, jest obecny na rynku od 2010 roku Auris Hybrid (18 551 egz.). Łączna sprzedaż obu kompaktowych hybryd – Aurisa i nowej Corolli wynosi prawie 25 500 aut. Bardzo dużą popularnością cieszą się w Polsce także hybrydowe SUV-y i crossovery. RAV4 Hybrid znalazł od 2016 roku 11 953 nabywców, zaś Toyota C-HR – 10 192 nabywców, co łącznie daje 22 145 samochodów tego typu. Znaczny udział w sprzedaży zelektryfikowanych samochodów w Polsce ma także jedyny hybrydowy przedstawiciel segmentu B – Toyota Yaris Hybrid. Obecnie po polskich drogach porusza się 12 181 tych aut.



Redakcja

Recent Posts

Mazda Motor Poland przedstawia pełen cennik i konfigurator Mazdy CX-80

CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…

1 godzinę ago

Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu

100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…

2 godziny ago

Mitsubishi – Polacy pokochali nowe modele

Firma Astara – wyłączny importer i dystrybutor samochodów i części zamiennych Mitsubishi w Polsce, notuje…

1 dzień ago

Toyota – odbiór auta o dowolnej porze, to nowa usługa w sieci serwisów

Obsługa Kluczykomatu jest równie prosta i intuicyjna jak korzystanie z popularnych urządzeń pocztowych. Dzięki nowej…

1 dzień ago

Toyota Yaris – model, który odmienił segment B na rynku od 25 lat

Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…

3 dni ago

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

3 dni ago