Categories: Wiadomości

PKN Orlen rezygnuje z nazw Benzina i Star

Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka Orlen. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i Star z logotypem Grupy Orlen.

W ramach działań, które docelowo w ciągu trzech lat mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci, na wszystkich rynkach będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1.

W ramach wzmacniania znajomości marki Orlen  połączone logotypy będą pojawią się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star. Koncern wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy.

– Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty.  Już dziś jesteśmy narodowym championem – największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł – ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy Orlen. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1 – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.



– Najsilniejsze atrybuty wizerunkowe marki Orlen to nowoczesność, zaufanie, przyjazność, szeroka oferta i wysoka jakość produktów i usług. Te ważne dla klientów wartości chcemy przenieść również na rynek czeski, słowacki i niemiecki. Najważniejszy cel jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to  dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży – powiedziała Patrycja Klarecka, Członek Zarządu PKN Orlen ds. Sprzedaży Detalicznej.

W ramach wdrażania strategii cobrandingu koncern planuje między innymi wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych.

Według danych z końca czerwca br. Orlen ma 584 stacje w Niemczech działające pod marką Star, 413 stacji w Czechach i jedną na Słowacji pod marką Benzina (stację na Słowacji uruchomił na początku br., we wrześniu zapowiedziano otwarcie kolejnych siedmiu). Natomiast z marki Orlen korzysta już na Litwie, gdzie ma 25 stacji. W przypadku sklepów przy stacjach inne oznaczenia obowiązują w Niemczech – tam Orlen ma 91 punktów sprzedaży Star Connect. Na pozostałych rynkach, także w Polsce, takie sklepy działają jako Stop Cafe. W Czechach jest ich 282, a na Litwie 23. Zdecydowanie największym rynkiem sprzedaży detalicznej dla Orlenu pozostaje Polska – koncern ma tu 1 779 stacji oraz 1 673 punków sprzedaży, z czego 420 to sklepy typu convenience działające pod marką O!Shop.



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

21 godzin ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

21 godzin ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago