DS N°8 – próba testowa z imponującym zasięgiem długodystansowym

Testy przeprowadzone w kilku krajach europejskich potwierdzają imponujący zasięg długodystansowy modelu DS N°8, nowego w 100% elektrycznego flagowego modelu marki DS Automobiles. W wersji LONG RANGE, wyposażonej w akumulator o pojemności 97,2 kWh, DS N°8 oferuje zasięg do 750 km (WLTP) i może przejechać ponad 500 km po autostradzie bez konieczności ładowania.

Podróżowanie na długich dystansach samochodem elektrycznym bez obaw o zasięg czy ładowanie jest kluczowym elementem obrazującym ambicję DS Automobiles, by odzwierciedlić w praktyce sztukę podróżowania. Podczas różnych tras liczących od 450 km do ponad 500 km, DS N°8 udowodnił swoją zdolność do pokonywania długich dystansów po najważniejszych europejskich drogach bez potrzeby ładowania. Na autostradzie, w realnych warunkach, DS N°8 znakomicie poradził sobie z wyzwaniem swobodnego pokonywania długich tras elektrykiem, czyniąc postój kwestią wyboru kierowcy, a nie konieczności.

„Dzięki DS N°8 to już nie bateria decyduje, kiedy trzeba się zatrzymać na ładowanie, lecz Twoja zwykła ochota na przerwę lub potrzeba odpoczynku od jazdy. To prawdziwy „game changer”.  – powiedział Xavier PEUGEOT, dyrektor generalny DS Automobiles.

DS N°4 – nowy gracz dostępny już od 153,7 tys. zł

Testy w pełnej skali w całej Europie

Aby udowodnić niezawodność zasięgu DS N°8, DS Automobiles przeprowadziło serię prób w kilku głównych krajach europejskich, w których marka prowadzi swoją działalność. Testy były przeprowadzane w realistycznych warunkach drogowych, z prędkością zgodną z przepisami, na głównych drogach szybkiego ruchu i autostradach i  pozwoliły ocenić rzeczywiste osiągi samochodu w zróżnicowanych warunkach.

DS Automobiles – DS N°8 z rekordowym zasięgiem elektrycznym 750 km

Aby zobrazować to podejście, wybrano cztery typowe trasy, a wszystkie testy przeprowadzono zgodnie z maksymalnymi dopuszczalnymi prędkościami obowiązującymi na autostradach (zwykle 120–130 km/h w zależności od kraju):

  • Paryż – Lyon (Francja): 450 km, stan naładowania akumulatora (SOC) 10% i zasięg 60 km po zakończeniu trasy;
  • Monachium – Koblencja (Niemcy): 506 km, końcowy poziom naładowania (SOC) to również 10% i zasięg 56 km, co potwierdza stałość zasięgu mimo nieco dłuższej tras;
  • Madryt – Denia (Hiszpania): 470 km, końcowy poziom naładowania (SOC) 20% i zasięg 128 km, co potwierdza zwiększoną efektywność w sprzyjających warunkach jazdy;
  • Melfi – Nera Montoro (Włochy): 450 km, końcowy poziom naładowania (SOC)  28% i zasięg  195 km, co pokazuje specjalnie zoptymalizowane zarządzanie energią.

Uzyskane wyniki potwierdzają, że DS N°8 jest w stanie utrzymać komfortowy zasięg na trasach przekraczających 450 km na autostradzie, przy jednoczesnym dostosowaniu się do zróżnicowanego profilu dróg i różnych warunków jazdy.

Wszystkie trasy zostały pokonane z akumulatorem naładowanym początkowo do 100%, bez konieczności dodatkowego ładowania po drodze, co potwierdza niezawodność rzeczywistego zasięgu DS N°8. Przeprowadzone testy potwierdzają nie tylko solidność wyników w cyklu mieszanym WLTP (750 km), lecz przede wszystkim rzeczywistą zdolność pojazdu do pokonania 500 km na autostradzie w różnych warunkach – obietnicę, którą potwierdzono w testach drogowych w rzeczywistych warunkach.

W przypadku dłuższych podróży autostradą, DS N°8 umożliwia odzyskanie nawet do 200 km zasięgu w zaledwie 10 minut przy użyciu punktu ładowania o mocy 160 kW lub większej. Wbudowany system nawigacji EV Routing w samochodzie przewiduje postoje i przygotowuje samochód oraz akumulator do procesu ładowania, odciążając kierowcę i zapewniając płynną, intuicyjną obsługę – w duchu francuskiej sztuki podróżowania wyróżniającą markę DS Automobiles.

Francuska inżynieria w służbie osiągów

DS N°8 wyposażony jest w układ napędowy opracowany we Francji, w skład którego wchodzi silnik elektryczny zaprojektowany przez Emotor i montowany w  zakładzie w Trémery (region Grand Est) oraz akumulator typu „Long Range”, zaprojektowany przez ACC i produkowany w gigafabryce Billy-Berclau (Pas-de-Calais).

Oba te kluczowe komponenty stanowią przykład francuskiej myśli inżynieryjnej i przemysłowej, bezpośrednio wpływając na wyjątkową efektywność energetyczną samochodu.

Osiągi DS N°8 dodatkowo wspiera zaawansowana aerodynamika, zintegrowana już na etapie projektowania umożliwiająca optymalizację przepływu powietrza i redukcję oporu aerodynamicznego, pozwalając na uzyskanie rekordowego współczynnika oporu powietrza Cd wynoszącego 0,24 dm2.

DS N°8 łączy w ten sposób kontrolowane zużycie energii, wzorcowy zasięg, dynamikę, komfort i wyrafinowanie, zapewniając płynne i spokojne wrażenia z jazdy z napędem elektrycznym, stworzone z myślą o długodystansowych podróżach.

Źródło: DS Automobiles