Toyota Corolla TS Kombi z napędem 2.0 Hybrid w wersji GR SPORT i z wyjątkowym lakierem Super Green była 100-tysięcznym hybrydowym egzemplarzem tego modelu sprzedanym w Polsce. Corolla jest najpopularniejszym samochodem marki z tym zelektryfikowanym napędem.
Historia hybrydowych Toyot w Polsce rozpoczęła się od modelu Prius, w segmencie samochodów kompaktowych napęd wprowadzał model Auris, ale to Corolla Hybrid stała się prawdziwym bestsellerem. Corolle to 27,1% wszystkich sprzedanych w Polsce Toyot z hybrydą. Od debiutu modelu w 2019 roku do końca marca klienci w Polsce kupili 100 360 egzemplarzy hybrydowej Corolli. To pierwszy model z tym rodzajem napędu, który sprzedał się w sześciocyfrowej liczbie pojazdów i zarazem najpopularniejsza Toyota ze zelektryfikowanym napędem.
Egzemplarz numer 100 000 hybrydowej Corolli to auto z nadwoziem TS Kombi, które napędza układ 2.0 Hybrid (178 KM mocy). Klient wybrał nacechowaną dynamiką wersję GR SPORT z efektownym lakierem Super Green, który połączony jest z kontrastującym czarnym dachem. Jubileuszowe auto trafiło do osoby prywatnej, która zdecydowała się na finansowanie w KINTO One z niskimi miesięcznymi ratami.
Takie Corolle Polacy zamawiają najczęściej
Zaprojektowana z myślą o europejskich kierowcach Corolla z nadwoziem Hatchback, Sedan i TS Kombi to dynamiczny, stylowy samochód, wyposażony w najnowsze technologie multimediów i bezpieczeństwa, który łączy przyjemność z prowadzenia z niskimi kosztami użytkowania – typowymi dla technologii hybrydowej Toyoty. Samochód doskonale trafił w gusta polskich klientów, o czym świadczy już ponad 100 tys. sprzedanych egzemplarzy tych aut z napędem hybrydowym.
Toyota Circular Factory maksymalizuje recykling i odzyskiwanie podzespołów z pojazdów wycofanych z eksploatacji
W salonach Toyoty najczęściej wybierana jest Corolla z napędem 1.8 Hybrid (140 KM), który stanowi 90% wszystkich zamówień. 52% klientów decyduje się na nadwozie TS Kombi, 43% kupuje auto z nadwoziem Sedan, a Hatchback to 5% wszystkich sprzedanych aut.
Z szerokiej gamy wersji wyposażenia to poziom Comfort jest najczęstszym wyborem. 61% klientów decyduje się na auta, które już w standardzie mają intuicyjny system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym 10,5 cala i nawigacją online, 12,3-calowym wirtualnym kokpitem, dwustrefową klimatyzacją oraz 16-calowymi felgami aluminiowymi. 26% zamawianych aut to wyższa wersja Style, która zyskuje m.in. 17-calowe felgi, inteligentny kluczyk, stację do bezprzewodowego ładowania telefonu, technologię oczyszczania powietrza Nanoe X, światła główne w technologii LED czy przyciemniane szyby tylne. Na wariant GR SPORT decyduje się 11% kupujących. To auta z 18-calowymi felgami, elementami stylistycznymi GR SPORT, dachem w czarnym kolorze oraz specjalną tapicerką foteli z elementami skóry syntetycznej.
Z palety kolorów, która w zależności od wersji nadwozia liczy nawet 17 odcieni, najczęściej zamawiane są Corolle z lakierem Pure White (37%). 14% aut, które opuściły salony miało elegancki metaliczny lakier Royal Grey, a 13% samochodów to klasyczny wariant Shimmering Silver o metalicznym wykończeniu.
Toyota Corolla synonimem auta flotowego
Wydajne hybrydy, które zużywają średnio od 4,4 l paliwa na 100 km, zdominowały rynek samochodów firmowych. Kierownicy flot i właściciele przedsiębiorstw doceniają niskie koszty użytkowania, niezawodność oraz wysoką wartość rezydualną Corolli Hybrid. Aż 75% wszystkich sprzedanych w Polsce egzemplarzy tego modelu trafiło do dużych firm, które najczęściej decydowały się na auta w wersji Comfort (70% egz.) z nadwoziami TS Kombi (53%) i Sedan (44%). Biały lakier stanowił 45% zamówień.
Osoby prywatne oraz małe przedsiębiorstwa chętniej wybierają wyższe wersje wyposażenia. Najczęściej zamawianą wersją wciąż była odmiana Comfort (36% egz.), ale 32% klientów wybierało auta w wersji Style, a 28% samochodów w tej grupie klientów to były Corolle GR SPORT. Najczęściej zamawianą wersją nadwoziową był wariant TS Kombi (50% aut), a najchętniej wybieranym lakierem Royal Grey (16%).
Źródło: Toyota