Toyota liderem polskiego rynku po pierwszym kwartale 2025 roku

Pierwszy kwartał 2025 roku Toyota zakończyła na pozycji lidera polskiego rynku motoryzacyjnego. W okresie od stycznia do marca w naszym kraju zarejestrowano 26 817 samochodów osobowych i dostawczych tej marki. Przełożyło się to na 16,9% udziału w rynku, co jest wynikiem blisko dwukrotnie lepszym niż marki, która zajęła pozycję numer dwa.

W marcu z salonów Toyoty wyjechało 8436 pojazdów, a marka była numerem 1 zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i firm. Osoby prywatne zarejestrowały w trzeci miesiącu roku 2513 egzemplarzy Toyoty, a do przedsiębiorstw trafiły 5923 samochody.

Toyota Corolla najczęściej wybieranym samochodem w Polsce

Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli w Polsce w pierwszym kwartale 2025 roku cztery to samochody Toyoty. Pozycję lidera nieprzerwanie od 2021 roku zajmuje Corolla. Od stycznia do marca zarejestrowano 5794 egzemplarzy tego modelu, a w samym tylko marcu przybyło 1870 aut.

Toyota Corolla Hatchback i TS Kombi z 2025 roku produkcji z niższymi ratami w KINTO One

Na trzecim miejscu w zestawieniu uplasowała się Toyota C-HR. Crossover dostępny jako klasyczna hybryda i hybryda plug-in zanotował 23-procentowy wzrost liczby zarejestrowanych aut i zakończył pierwszy kwartał z wynikiem 4527 egzemplarzy. W marcu na drogi wyjechało 1371 nowych Toyot C-HR. Piąte miejsce w zestawieniu zajął Yaris Cross z wynikiem 3054 aut, a szósty był Yaris (2871 egz.).

Toyota Circular Factory maksymalizuje recykling i odzyskiwanie podzespołów z pojazdów wycofanych z eksploatacji

Toyoty prowadzą w pięciu segmentach

Dominującą pozycję Toyoty na polskim rynku dobrze obrazuje sytuacja w kluczowych segmentach rynku. W aż pięciu kategoriach samochody japońskiej marki zajmują pierwszą pozycję. Wśród najmniejszych samochodów zdecydowanym liderem jest model Aygo X – 1049 zarejestrowanych egzemplarzy przełożyło się na aż 50,7% udziału w segmencie A. Yaris to lider segmentu B (23,8% udziału), Yaris Cross prowadzi wśród miejskich crossoverów (17,3% udziału), a Corolla to najpopularniejszy model klasy kompaktowej (24% udziału).

W bardzo konkurencyjnym segmencie C-SUV modele Toyoty są najczęstszym wyborem. W tej kategorii przewodzi Toyota C-HR (17,2% udziału), a pozycję marki buduje też model Corolla Cross. W pierwszym kwartale zarejestrowano 1360 egzemplarzy tego modelu, co przełożyło się na 5,2% udziału w segmencie. Z kolej Camry ma 19,2% udziału i drugie miejsce w segmencie D. W pierwszym kwartale zarejestrowano 1538 hybrydowych limuzyn.

Źródło: Toyota