Kobieca perspektywa odgrywa kluczową rolę w procesie projektowania nowych modeli, przynosząc korzyści wszystkim kierowcom i pasażerom, a także wpływając na sukces marki. Potwierdza to również nowy Opel Grandland.
Kobiety czasami mają inne oczekiwania wobec samochodów niż mężczyźni. Aby je spełnić, od wielu lat w Oplu funkcjonuje Panel „Z kobiecej perspektywy” (WPP – Women Perspective Panels). W przypadku każdego modelu, specjalny zespół składający się z kobiet towarzyszy procesowi rozwoju samochodu, co stanowi integralny element podejścia marki.
„Panel ‘Z kobiecej perspektywy’ gromadzi koleżanki reprezentujące różne perspektywy i doświadczenia życiowe. Są to kobiety w różnym wieku i o różnej budowie ciała, a także wykonujące różne zawody w zakładach Opla. Zadaniem tego zespołu jest dostarczanie inspiracji i impulsów do rozwoju nowych modeli Opla na podstawie własnych doświadczeń” – powiedziała Nina Thiele, prezes Women of Stellantis Germany.
Opel – seria nagród w roku jubileuszowym
Panele „Z kobiecej perspektywy” są stałym elementem stosowanym na etapie projektowania wszystkich nowych modeli Opla. W ramach różnych wydarzeń, takich jak warsztaty, analizy konkurencji (benchmark) i grup docelowych oraz jazdy testowe, kobiety mogą przedstawić swoje opinie na każdym etapie procesu rozwoju, aby zmienić perspektywę, towarzyszyć poszczególnym krokom oraz monitorować wdrażanie swoich sugestii.
Design, funkcjonalność i jakość: kompleksowe wsparcie WPP
W przypadku nowego Opla Grandlanda, Panel ”Z kobiecej perspektywy” od samego początku miał wpływ na to, w jaki sposób jak flagowy SUV marki powinien zostać zaprezentowany klientom podczas swojej premiery. Po pierwsze, kobiety testowały różne modele konkurencji, aby lepiej zrozumieć ich mocne i słabe strony i wskazać potencjalne ulepszenia dla nowego Grandlanda. Informacje zwrotne od kobiet należących do WPP były zbierane również na temat stylistyki nowego modelu, aby uwzględnić zarówno estetyczne, jak i funkcjonalne potrzeby klientek.
Specjalne warsztaty dotyczące ergonomii i przechowywania skupiły się na takich kwestiach, jak: „Czego naprawdę potrzebujemy?”, „Jak możemy optymalnie wykorzystać przestrzeń do przechowywania?” oraz „Co zrobić, aby nawet osoby niskiego wzrostu mogły z łatwością sięgnąć do wszystkich schowków?”. Wyniki warsztatów zostały bezpośrednio uwzględnione w dalszym procesie rozwoju. Stworzono nawet raport Panelu „Z kobiecej perspektywy” zawierający szczegółowo przedstawione kluczowe aspekty, czyli tzw. Kluczowy Wskaźnik Efektywności (KPI). „Wskaźnik ten został udostępniony różnym zespołom zaangażowanym w proces rozwoju pojazdu i mógł być wielokrotnie porównywany z wynikami osiąganymi na różnych etapach trwania projektu” – podkreśliła Nina Thiele.
Opel Olympia – 90 lat prekursora nowoczesnej produkcji samochodów
Pełne zaangażowanie: Panel „Z kobiecej perspektywy” przyczynia się do osiągniecia najlepszego wyniku nowego Grandlanda
Dla nowego Grandlanda główne wymagania Panelu „Z kobiecej perspektywy”, które pojawiły się po tych warsztatach to:
- Jakość wnętrza – kluczowe znaczenie mają wysokiej jakości materiały oraz precyzyjne wykończenie.
- Systemy kamer – systemy kamer z funkcją czyszczenia poprawiają widoczność we wszystkich kierunkach.
- Ergonomia – osoby o różnym wzroście i budowie ciała powinny czuć się w samochodzie komfortowo.
- Opcje przechowywania – we wnętrzu ważne są praktyczne i łatwo dostępne schowki, szczególnie w konsoli środkowej. Bagażnik powinien być łatwo dostępny i elastyczny w użytkowaniu dzięki niskiemu progowi załadunkowemu.
- Charakterystyka jazdy – płynne prowadzenie zapewnia dobre, bezpieczne wrażenia z jazdy i wysoki komfort.
- Sygnatura świetlna – dodatkowo, podświetlane elementy, takie jak logo Opel Blitz, stanową element przyciągający wzrok.
Aby móc ocenić postęp w rozwoju, członkinie Panelu „Z kobiecej perspektywy” mogły wielokrotnie testować prototypy i przekazywać swoje opinie. Rezultat? „Misja wykonana! Dzięki naszemu wkładowi udało się wprowadzić do nowego Grandlanda wiele istotnych aspektów, które są ważne nie tylko dla kobiet, ale dla wszystkich kierowców. Należą do nich m.in. przyjemne poczucie przestrzeni na wszystkich siedzeniach, dobre ustawienie kierownicy, wysokiej jakości wnętrze oraz doskonałe wrażenia z jazdy. Do komfortowego klimatu w Grandlandzie przyczynia się także skuteczna wentylacja tylnej części kabiny, w tym opcjonalne podgrzewane siedzenia” – podsumowała Nina Thiele.
Panel „Z kobiecej perspektywy” odegrał również decydującą rolę w tym, że od momentu swojej premiery nowy Opel Grandland zachwycił zarówno ekspertów jak i klientów i zdobył prestiżowe tytuły, takie jak na przykład Złota kierownica 2024. Panel „Z kobiecej perspektywy” i nowy Grandland są doskonałymi przykładami tego, jak w Oplu działa duch pracy zespołowej i jak różnorodne perspektywy przyczyniają się do sukcesu nowych modeli – i to każdego dnia.
Źródło: Opel