Toyota C-HR – w ciągu 10 miesięcy kupiono w Polsce ponad 11 tys. egz.

Od stycznia do października kupiono w Polsce 11 051 egzemplarzy obu generacji hybrydowej Toyoty C-HR. Samochód jest zdecydowanym liderem segmentu, a klienci chętnie decydują się na auta w wyższych wersjach wyposażenia.

Toyota C-HR to jeden z najważniejszych modeli koncernu w Europie, a w Polsce najpopularniejszy crossover średniej wielkości. Rok 2024 jest dla tego samochodu przełomowy – to był ostatni moment na zakup niezwykle udanej, pierwszej generacji auta z ekonomicznymi i niezawodnymi napędami hybrydowymi w bardzo atrakcyjnych cenach, a jednocześnie na rynku zadebiutowała nowa Toyota C-HR, w której zastosowano hybrydę 5. generacji, w tym po raz pierwszy w historii modelu hybrydę plug-in.

Dane z pierwszych dziesięciu miesięcy sprzedaży potwierdzają, że Toyota C-HR w trakcie zmiany generacyjnej cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem polskich klientów, dzięki czemu model niezmiennie lideruje w segmencie C-SUV. To także jeden z trzech najpopularniejszych modeli Toyoty z napędem hybrydowym. Od stycznia do października sprzedano już 11 051 egzemplarzy tego auta, czyli niemal tyle, ile w całym ubiegłym roku. Do klientów trafiły 1363 pojazdy pierwszej generacji oraz 9688 egzemplarzy drugiej odsłony samochodu.

Toyota Motor Europe otwiera w Czechach swój pierwszy mega hub logistyczny

W przypadku nowej Toyoty C-HR większość nabywców zdecydowała się na ekonomiczny i wydajny napęd o mocy 140 KM (5866 egz.). 3467 aut to samochody z dynamicznym układem 2.0 Hybrid (197 KM), który występuje w wariantach z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i. 355 egzemplarzy do sprzedaży drugiej generacji auta dołożyła najmocniejsza Toyota C-HR Plug-in Hybrid (223 KM), która do oferty dołączyła w drugim kwartale 2024 roku.

Nowa Toyota C-HR od 119 900 zł

W drugiej odsłonie auta lider segmentu C-SUV otrzymał nowoczesny i atrakcyjny design nadwozia, niskoemisyjne, oszczędne hybrydy piątej generacji, doskonałe właściwości jezdne i jakość wykonania na poziomie klasy premium. Tworząc gamę nowej Toyoty C-HR udało się połączyć wyższą jakość wykonania, większe bezpieczeństwo oraz bogatsze wyposażenie standardowe z cenami zbliżonymi do auta poprzedniej generacji.

Toyota powiększa przewagę na polskim rynku (I-X. 2024)

W wyprzedaży rocznika 2024 nowa Toyota C-HR kosztuje od 119 900 zł w otwierającej cennik wersji Comfort. Ten wariant sprzedano w liczbie 2904 egzemplarzy. W standardzie bazowa odmiana Toyoty C-HR ma m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, lampy przednie i tylne w technologii LED, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację dwustrefową, system automatycznych klamek zewnętrznych przednich i tylnych, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym wyświetlaczem, 6 głośników, inteligentnego asystenta głosowego, interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.

To najczęściej wybierana wersja nowej Toyoty C-HR

W przypadku drugiej generacji klienci chętnie decydują się na samochody w wyższych specyfikacjach. Najpopularniejszą wersją nowej Toyoty C-HR jest odmiana Style (3049 sprzedanych egz.). Auto łączy atrakcyjne akcenty stylistyczne z długą listą elementów dostępnych w standardzie, a opcjonalnie można zamówić samochód z dwukolorowym nadwoziem (pakiet Bi-tone).

Nowa Toyota C-HR Style w wyprzedaży rocznika kosztuje od 149 600 zł, a standardem w tej wersji są m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego Toyota Smart Connect + z systemem nawigacji dostępnej online i offline, inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, inteligentny kluczyk, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane fotele przednie, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją oświetlania przestrzeni wokół pojazdu, podgrzewana kierownica, indukcyjna ładowarka, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, port USB-C w drugim rzędzie siedzeń, czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem.

Duża popularność wersji Executive

Dużą popularnością cieszą się też topowe odmiany nowej Toyoty C-HR. Dostępna ze wszystkimi wariantami napędu hybrydowego wersja Executive to 1812 sprzedanych aut, które zwracają uwagę 19-calowymi felgami aluminiowymi, czarnym dachem oraz wykończeniem przedniego grilla i tylnego zderzaka w kolorze Night Sky Black. W środku znajdziemy m.in. przednie fotele sportowe, elektryczną regulację fotela kierowcy, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED z możliwością personalizacji oraz światła główne w technologii LED. W salonach Toyoty można zamówić auto w tej wersji już od 160 400 zł.

Toyota C-HR GR SPORT, która dostępna jest wyłącznie z napędami 2.0 Hybrid oraz 2.0 Plug-in Hybrid, znalazła w pierwszych dziesięciu miesiącach 618 nabywców. Obecnie w wyprzedaży rocznika 2024 auto kosztuje od 184 100 zł. Usportowiony charakter tej wersji podkreślają elementy stylistyczne GR SPORT, 19-calowe felgi aluminiowe oraz tapicerka z ekologicznego zamszu Ultrasuede. Imponująca jest też lista wyposażenia, na której są m.in. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), lampy przednie Matrix LED, adaptacyjne światła drogowe (AHS), system doświetlania zakrętów, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), kamera monitorująca kierowcę (DMC), asystent zmiany pasa ruchu (LCA) oraz zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park.

Limitowane wersje specjalne sukcesem

W związku z debiutem drugiej generacji do gamy wprowadzono dwie limitowane wersje specjalne Executive Premiere Edition oraz GR SPORT Premiere Edition, które prezentują pełnię możliwości nowej odsłony Toyoty C-HR. To auta dla najbardziej wymagających klientów. Sprzedano 734 egzemplarze odmiany GR SPORT Premiere Edition, która ma m.in. 20-calowe felgi aluminiowe, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie oraz system Premium Audio JBL z 9 głośnikami. 571 sprzedanych egzemplarzy to wersja Executive Premiere Edition, która ma wszystkie elementy wyposażenia wersji Executive z pakietami Tech i VIP oraz dodatkowo malowanie nadwozia Bi-tone+ z tylną częścią auta w kolorze Night Sky Black i tapicerkę skórzaną.

Obecnie u dealerów dostępne są ostatnie egzemplarze tych wersji z 2024 roku produkcji z napędem 2.0 Plug-in Hybrid. Auta kosztują od 210 900 zł.

Źródło: Toyota