Toyota dominuje w najpopularniejszych segmentach

Portal analityczny Focus2Move.com opublikował najnowsze dane o światowej sprzedaży samochodów w 1. kwartale 2024 roku, które potwierdzają wiodącą pozycję Toyoty. Najpopularniejsza marka na świecie także w tym roku jest zdecydowanym liderem w najważniejszych segmentach.

W trzech pierwszych miesiącach 2024 roku Corolla potwierdziła swoją dominację w segmencie aut kompaktowych, notując sprzedaż 282 903 aut, o 13,8% więcej rok do roku. Corolla jest od 25 lat najlepiej sprzedającym się autem tej klasy na świecie. To także najpopularniejszy samochód w całej historii, z ponad 60 milionami sprzedanych egzemplarzy od 1966 roku do teraz.

Zaprojektowana z myślą o europejskich kierowcach kompaktowa Toyota z nadwoziem hatchback, sedan i TS Kombi to dynamiczny, stylowy samochód, wyposażony w najnowsze technologie. Corolla z napędem hybrydowym piątej generacji potrafi poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym przez średnio 80% czasu jazdy w mieście. Efektem tego jest niskie średnie zużycie paliwa, wynoszące od 4,4 l/100 km oraz niska emisja CO2 (od 98 g/km). Pojazd z układem 1.8 Hybrid o mocy 140 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s. Jednostka 2.0 Hybrid generuje łączną moc 196 KM, zaś od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 7,4 s.

Toyota – odbiór auta o dowolnej porze, to nowa usługa w sieci serwisów

Corolla jest wyposażona w nowoczesne technologie multimediów i łączności z inteligentnym asystentem głosowym czy nawigacją w chmurze. Standardem jest też rozbudowany zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE o większym zakresie działania i nowych funkcjach.

Toyota Camry liderem segmentu aut średniej wielkości

Toyota dominuje również w segmencie aut klasy średniej dzięki Camry. Sprzedawany w ponad 110 krajach sedan odnosi sukcesy rok po roku, generacja po generacji. W pierwszym kwartale 2024 roku Toyota Camry była najczęściej kupowanym samochodem w swojej klasie z łączną globalną sprzedażą na poziomie 141 284 aut, co stanowi 7,9% udziału w segmencie. Wynik ten jest o 4,4% lepszy niż w tym samym okresie 2023 roku.

Toyota Yaris – model, który odmienił segment B na rynku od 25 lat

Camry to komfortowy sedan o długości 4885 mm, w Europie oferowany z napędem hybrydowym. Auto wyróżnia się na rynku pod względem trwałości i niezawodności, co potwierdzają najbardziej prestiżowe amerykańskie rankingi. O popularności hybrydowego sedana Toyoty decydują także bezpieczeństwo, oszczędność oraz dobre właściwości jezdne. To zasługa zarówno czwartej generacji technologii hybrydowej, jak i bardzo sztywnej platformy TNGA-K z nisko położonym środkiem ciężkości i dopracowanym zawieszeniem, dzięki którym auto prowadzi się pewnie i komfortowo. Układ napędowy 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 KM zużywa średnio od 5,3 l/100 km benzyny, zaś emisja CO2 wynosi od 120 g/km w cyklu mieszanym wg normy WLTP. Camry ma przestronne wnętrze i pojemny, 524-litrowy bagażnik, a duży rozstaw osi (2825 mm) zapewnia komfort podróżowania wszystkim pasażerom.

Toyota Yaris najpopularniejszym autem miejskim

Najlepiej sprzedającym się na świecie samochodem segmentu B jest Toyota Yaris. Ten globalny miejski model w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku trafił do klientów w liczbie 122 621 egzemplarzy, zachowując znaczną przewagę nad konkurentami. Sprzedaż Yarisa w tym okresie przewyższyła wynik drugiego najczęściej kupowanego auta segmentu B o ponad 41 tys. egzemplarzy.

Od tego roku wyróżniający się atrakcyjną stylistyką i najlepszym w segmencie poziomem bezpieczeństwa Yaris po raz pierwszy jest oferowany z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru – układem 1.5 Hybrid o mocy 116 KM oraz nowym 130-konnym napędem 1.5 Hybrid. Mocniejsza wersja hybrydowego Yarisa rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (9,2 s), krótszy jest też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s). Odświeżony model z rocznika 2024 zyskał także nowe technologie cyfrowe we wnętrzu oraz udoskonalone systemy bezpieczeństwa.

Więcej informacji na ten temat.

Źródło: Toyota