Dlatego eksperci CUPRA podpowiadają, czym różnią się wersje silnikowe w samochodach barcelońskiej marki.
W przypadku samochodów z napędem typu BEV (Battery Electric Vehicle) użytkownik ma do czynienia z pojazdami, które napędzane są wyłącznie za pomocą energii elektrycznej. Modele takie jak CUPRA Born czy Tavascan są samochodami w 100% zeroemisyjnymi, a ich napęd stanowi silnik elektryczny, zasilany umieszczonym pod podłogą akumulatorem. Pojazdy tego typu wyposażone są w gniazda, dzięki którym możliwe jest jego naładowanie za pomocą specjalnej ładowarki np.: CUPRA Charger w wersji 1- i 3-fazowej z mocą do 11 kW AC. Dzięki temu możliwe jest bezpieczne, łatwe ładowanie w warunkach domowych.
– Zdecydowanymi zaletami modelu CUPRA Born są nie tylko dynamiczne osiągi i oryginalny wygląd, ale także napęd na energię elektryczną, która jest zazwyczaj tańsza niż np.: benzyna. Ponadto samochód elektryczny charakteryzuje się znacznie niższymi kosztami utrzymania niż pojazd spalinowy, ponieważ dysponuje mniejszą ilością elementów narażonych na zużycie lub awarię – tłumaczy Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.
W przypadku pojazdów hybrydowych wyróżnia się dodatkowo typ PHEV i MHEV. Pierwszy z nich oznacza samochód hybrydowy typu plug-in, czyli pojazd wyposażony w gniazdo do ładowania, umożliwiające uzupełnianie energii z zewnętrznego źródła. Model taki jak CUPRA Formentor w wersji 1.4 e-HYBRID cechuje się mocą nawet 245 KM. Dzięki dwóm rodzajom napędów, w obszarze miejskim kierowca ma możliwość skorzystania z silnika elektrycznego, który umożliwia przejechanie odległości nawet od 50 do 60 km bez konieczności korzystania z benzyny. Jednocześnie jednostka spalinowa pozwala na planowanie długich podróży bez ograniczeń, a znaczna moc napędu hybrydowego gwarantuje dynamiczne osiągi.
MHEV z kolei oznacza Mild Hybrid Electric Vehicle, czyli tzw. miękką hybrydę. W gamie barcelońskiej marki znajduje się drapieżny modelu CUPRA Leon z napędem 1.5 eTSI. Pojazd ten wyposażony jest w silnik spalinowy, który otrzymuje dodatkowe wsparcie od akumulatora zasilanego instalacją 48V. Taka konfiguracja umożliwia częstsze korzystanie z systemu start/stop, a także przyspiesza reakcje jednostki spalinowej na zmiany obrotów. Warto zaznaczyć, że akumulator nie jest ładowany z zewnętrznego źródła energii, lecz zasilany poprzez odzyskiwanie energii np. podczas hamowania. CUPRA Leon w wersji MHEV zapewnia większą płynność jazdy, niezrównaną dynamikę i co najważniejsze niższe zużycie paliwa.
Źródło: CUPRA
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…