Categories: Wiadomości

Lexus NX – ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy

Lexus od blisko dwóch dekad elektryfikuje klasę premium. Do tej pory sprzedano ponad 2,8 mln aut z napędami hybrydowymi, hybryd plug-in oraz bateryjnych samochodów elektrycznych. Pierwszym zelektryfikowanym modelem marki, który przekroczył barierę pół miliona sprzedanych egzemplarzy był RX, w którym hybrydę po raz pierwszy wprowadzono do gamy w 2005 roku.

W końcówce 2022 roku na drogi wyjechał hybrydowy Lexus ES nr 500 000, a na początku 2024 roku, po niespełna 10 latach od rynkowego debiutu, taki wynik osiągnął Lexus NX.

Auto segmentu D-SUV Premium napęd hybrydowy w swojej gamie ma od samego początku. Do tej pory na klasyczną hybrydę zdecydowało się 458 609 klientów tego modelu na całym świecie. Wraz z prezentacją drugiej generacji modelu w 2021 roku do gamy Lexusa NX dołączył po raz pierwszy napęd hybrydowy plug-in. Wariant ten wyznaczył nowe standardy pod względem wydajności oraz dystansu pokonywanego wyłącznie na prądzie. W niespełna trzy lata na drogi wyjechało 45 024 Lexusy NX 450h+. Łączna sprzedaż wszystkich zelektryfikowanych wersji auta sięgnęła 503 633 egzemplarzy.

Lexus NX z sukcesami na polskim rynku

Obecnie niemal cała gama Lexusa oferuje warianty zelektryfikowane – od wkraczającego na rynek najmniejszego crossovera LBX po limuzynę LS czy ekskluzywnego vana LM, ale wciąż to NX jest najczęstszym wyborem klientów marki. Potwierdzają to dane rejestracji za styczeń 2024 roku, gdy na polskie drogi wyjechały 483 egzemplarze tego modelu (38% udziału w wyniku Lexusa). To jeden z trzech najpopularniejszych samochodów klasy premium w naszym kraju.

Lexus RX 450h+, czyli piąta generacja japońskiego luksusu

W gamie NX-a dostępne są dwa hybrydowe warianty – NX 350h oraz NX 450h+. Klasyczna hybryda NX 350h ma 243 KM łącznej mocy i występuje z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR. NX 350h zużywa średnio od 5,6 l/100 km w wariancie przednionapędowym oraz od 5,9 l/100 km z napędem AWD. NX 450h+ to hybryda plug-in o łącznej mocy 309 KM. Auto ma dużą i mocną baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh, a dzięki wysokiej wydajności układu zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym sięga 70–74 km wg WLTP, a w mieście dystans w bezemisyjnym trybie EV zwiększy się nawet do 89–97 km. NX 450h+ był najchętniej wybieraną hybrydą plug-in na polskim rynku w 2023 roku.



Źródło: Lexus



Redakcja

Recent Posts

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

19 godzin ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

2 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

3 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

4 dni ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

5 dni ago

Nissan Juke – odświeżony model już w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

5 dni ago