Lexus od blisko dwóch dekad elektryfikuje klasę premium. Do tej pory sprzedano ponad 2,8 mln aut z napędami hybrydowymi, hybryd plug-in oraz bateryjnych samochodów elektrycznych. Pierwszym zelektryfikowanym modelem marki, który przekroczył barierę pół miliona sprzedanych egzemplarzy był RX, w którym hybrydę po raz pierwszy wprowadzono do gamy w 2005 roku.
W końcówce 2022 roku na drogi wyjechał hybrydowy Lexus ES nr 500 000, a na początku 2024 roku, po niespełna 10 latach od rynkowego debiutu, taki wynik osiągnął Lexus NX.
Auto segmentu D-SUV Premium napęd hybrydowy w swojej gamie ma od samego początku. Do tej pory na klasyczną hybrydę zdecydowało się 458 609 klientów tego modelu na całym świecie. Wraz z prezentacją drugiej generacji modelu w 2021 roku do gamy Lexusa NX dołączył po raz pierwszy napęd hybrydowy plug-in. Wariant ten wyznaczył nowe standardy pod względem wydajności oraz dystansu pokonywanego wyłącznie na prądzie. W niespełna trzy lata na drogi wyjechało 45 024 Lexusy NX 450h+. Łączna sprzedaż wszystkich zelektryfikowanych wersji auta sięgnęła 503 633 egzemplarzy.
Lexus NX z sukcesami na polskim rynku
Obecnie niemal cała gama Lexusa oferuje warianty zelektryfikowane – od wkraczającego na rynek najmniejszego crossovera LBX po limuzynę LS czy ekskluzywnego vana LM, ale wciąż to NX jest najczęstszym wyborem klientów marki. Potwierdzają to dane rejestracji za styczeń 2024 roku, gdy na polskie drogi wyjechały 483 egzemplarze tego modelu (38% udziału w wyniku Lexusa). To jeden z trzech najpopularniejszych samochodów klasy premium w naszym kraju.
Lexus RX 450h+, czyli piąta generacja japońskiego luksusu
W gamie NX-a dostępne są dwa hybrydowe warianty – NX 350h oraz NX 450h+. Klasyczna hybryda NX 350h ma 243 KM łącznej mocy i występuje z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR. NX 350h zużywa średnio od 5,6 l/100 km w wariancie przednionapędowym oraz od 5,9 l/100 km z napędem AWD. NX 450h+ to hybryda plug-in o łącznej mocy 309 KM. Auto ma dużą i mocną baterię litowo-jonową o pojemności 18,1 kWh, a dzięki wysokiej wydajności układu zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym sięga 70–74 km wg WLTP, a w mieście dystans w bezemisyjnym trybie EV zwiększy się nawet do 89–97 km. NX 450h+ był najchętniej wybieraną hybrydą plug-in na polskim rynku w 2023 roku.
Źródło: Lexus