Categories: Klasyki

SEAT Marbella – hiszpański symbol niezależności

SEAT Marbella, to nie tylko samochód, który od lat utrzymuje kultowy status wśród miłośników motoryzacji. Jako istotny element strategii rozwoju hiszpańskiej marki w latach 80., Marbella wyróżniła się jako ikona dostępności i funkcjonalności, odzwierciedlająca wieloletnią tradycję firmy w projektowaniu samochodów, które po prostu są częścią życia ludzi.

SEAT Marbella zadebiutował pod koniec 1986 r. jako rozwinięcie koncepcji Fiata Pandy. Model ten, zmodyfikowany pod względem mechaniki i designu, zrewolucjonizował hiszpańskie ulice jako odpowiedź na potrzeby rynkowe dotyczące ekonomicznego i niezawodnego pojazdu miejskiego. Dzięki swojej prostocie, funkcjonalności i atrakcyjnej cenie szybko zdobył serca kierowców, stając się symbolem niezależności. Do zakończenia sprzedaży w 1999 r. sprzedał się w liczbie ponad 616 tys. egzemplarzy.

Nadwozie o długości 3,48 metra skrywało 4 miejscowe wnętrze, w którym wygospodarowano przestrzeń na 272 litry bagażu. Dzięki sporemu prześwitowi i wytrzymałemu zawieszeniu Marbella świetnie sprawdzała się na drogach z nawierzchnią o gorszej jakości. Lekka konstrukcja pojazdu sprawiała, że mógł on być z powodzeniem napędzany silnikiem o pojemności zaledwie 903 cm3.

To ostatni model SEAT-a produkowany w Zona Franca

Historia należącej do marki SEAT fabryki Zona Franca sięga 1953 r. To tam zaczęła się historia marki i powstawały pierwsze jej modele – m.in. legendarne SEAT 1400 i SEAT 600. Po zakończeniu produkcji Marbelli, SEAT wciąż wykorzystuje to miejsce do przygotowywania elementów karoserii do wielu modeli marki oraz pozostałych marek Grupy Volkswagena.

SEAT 1500 – kluczem do sukcesu jest ciągły rozwój

SEAT Marbella to ucieleśnienie prostoty, praktyczności i efektywność, które okazały się kluczem do demokratyzacji mobilności. Jesteśmy dumni, że możemy dziedziczyć i kontynuować te wartości, dostarczając pojazdy, które spełniają współczesne oczekiwania, nie zapominając tradycji – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.



Źródło: SEAT



Redakcja

Recent Posts

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

59 minut ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

1 dzień ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

2 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

3 dni ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

4 dni ago

Nissan Juke – odświeżony model już w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

5 dni ago