„Aby stworzyć wersję F-150 Lightning, która zdolna jest wjechać w znacznie trudniejszy teren niż model seryjny, stworzyliśmy niestandardową karbonową karoserię Switchgear lakierowaną w barwy Ford Performance 2024 i osadziliśmy ją na elementach terenowych, inspirowanych zaprojektowanym we współpracy z RTR Vehicles modelem demo F-150 RTR Ultimate Fun-Haver z 2016 roku” – mówi Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports..
To najnowszy model w programie pojazdów demonstracyjnych Ford Performance – obok SuperVana 4.0 i 4.2, Mustanga Mach-E 1400, Mustanga CobraJet 1400 i pick-upa F-100 Eluminator – prezentujący możliwości samochodu elektrycznego, który stanowi pole do popisu dla zespołu inżynierów, korzystających z okazji do szybszego zdobywania doświadczeń związanych z przyszłymi pojazdami elektrycznymi. Switchgear stanowi jedyny w swoim rodzaju poligon doświadczalny, na którym wyznaczają oni nowe granice technologiczne, jakich można oczekiwać od elektrycznych pojazdów ciężarowych.
Ma znacznie większy rozstaw kół niż seryjny F-150 Lightning, co zapewnia stabilność w terenie oraz zwiększony prześwit i skok zawieszenia. Aby poradzić sobie w trudnym terenie, zawieszenie F-150 Lightning Switchgear – nazwanego tak nie tylko ze względu na jego dzielność terenową, ale także wysokie osiągi na asfalcie – wykorzystuje amortyzatory FOX z wewnętrznym obejściem o średnicy 3 cali oraz specjalne przednie i tylne zderzaki, odpowiedzialne za lepsze kąty natarcia i zejścia.
Pick-up charakteryzuje się niezależnym zawieszeniem z podwójnymi wahaczami z przodu i niezależnym zawieszeniem typu multilink z tyłu, korzystającym z amortyzatorów typu coil-over, drążka stabilizatora i niestandardowych wahaczy.
Switchgear dysponuje przednimi błotnikami z lekkiego karbonowego kompozytu, który zastosowano również w burtach skrzyni ładunkowej i osłonie tylnego zderzaka. Stalowe osłony progów, a także przednia płyta ochronna pod zderzakiem świadczą o aspiracjach modelu do pokonywania trudnych bezdroży. W wyposażeniu znalazły się paski ograniczające, które pomagają kontrolować skok zawieszenia podczas szybkiej jazdy z odrywaniem się kół od nawierzchni.
Na felgi elektrycznego pick-upa założono opony NITTO Ridge Grappler 37×13.5R18, a sam pojazd wyposażono w specjalny bagażnik z dwoma kołami zapasowymi lub dwiema oponami.
Model F-150 Lightning Switchgear przedstawił swoje możliwości szerszej grupie fanów off-roadu podczas wymagających wyścigów terenowych King of the Hammers, które rozpoczęły się 25 stycznia w Kalifornii.
Źródło: Ford
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…