Categories: Wiadomości

Ford Mustang – ewolucja kluczyka do legendarnego modelu

Nie wszyscy wiedzą, że kluczyk samochodowy, będący namacalnym, zawsze dostępnym świadectwem własności samochodu, jest szczególnym dodatkiem do Mustanga niemal od narodzin modelu. Przechodził wiele zmian, a każda z nich była niespodzianką. W roku 1965 właściciele Mustangów coupe mogli cieszyć oko emblematem „Pony” na kluczyku, który wyróżniał ich wśród kierowców innych modeli i zaczynał budować legendę bestsellera wśród musclecarów lat sześćdziesiątych.

Dwa lata później Ford wprowadził patent ułatwiający kierowcom Mustanga szybkie użycie kluczyka i skrócenie czasu uruchomienia silnika. Do rąk kierowców trafił innowacyjny obustronny kluczyk, który eliminował konieczność zerknięcia, czy wsuwamy go do stacyjki w odpowiedniej pozycji. Pasował niezależnie od strony, ale dziś trudno nam sobie wyobrazić, że asymetryczne kluczyki samochodowe były w powszechnym użyciu, zanim opracowano to proste ułatwienie.

W roku 1994 zadbano o skuteczniejszą ochronę samochodu i wygodę klientów. Ford zaproponował właścicielom opcjonalny brelok z pilotem centralnego zamka oraz klawiszem „Panic” wzbudzającym alarm, a rok później poza pilotem kluczyk do Mustanga zyskał transponder komunikujący się z pasywnym systemem antykradzieżowym PATS. W roku 1997 system PATS staje się standardem we wszystkich modelach.

Z nowym tysiącleciem Mustang wkroczył w zupełnie nową erę elektroniki. Ciekawym rozwiązaniem okazał się kluczyk TracKey przedstawiony w roku 2012 jako opcjonalny klucz modyfikacji oprogramowania modułu PCM w modeli Mustang Boss 302. Narzędzie pozwalało na kalibrację sportowych algorytmów oprogramowania i funkcji silnika do użytku na torze.

Ford TT – pradziadek modelu Transit. Tak powstał pierwszy samochód dostawczy

W roku 2015 kluczyk Mustanga zyskał fabryczną funkcję zdalnego uruchamiania silnika w modelach z automatyczną skrzynią biegów, a rok później premierę miała aplikacja FordPass, która przeniósła praktycznie wszystkie funkcje dotychczas stosowanych pilotów samochodowych do smartfona, dodając wiele nowych funkcjonalności.



Od roku 2018 rytmem bicia serca pulsuje przycisk „Start”, który zastąpił w Mustangu tradycyjną stacyjkę, a wraz z premierą Mustanga Mach-E, pierwszego w pełni elektrycznego i skomunikowanego modelu Forda, smartfon zupełnie zastąpił tradycyjny kluczyk, przejmując jego zadania. Błędem byłoby twierdzenie, że na tym kończy się historia kluczyków Mustanga. Nadal pozostają pożądanym i przydatnym dodatkiem do wyjątkowego samochodu.

W Mustangach w roczniku modelowym 2024 pilot zyskał funkcję Remote Rev, pozwalającą na zdalne uruchomienie silnika i podniesienie jego obrotów na biegu jałowym od 2000 do 5000 obrotów na minutę, czyli na odegranie obiecującego wiele emocji preludium pomruków.

Źródło: Ford



Redakcja

Recent Posts

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

19 godzin ago

Nissan Juke – odświeżony model już w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

1 dzień ago

Mazda Motor Poland przedstawia pełen cennik i konfigurator Mazdy CX-80

CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…

2 dni ago

Volkswagen ID. – kawałek Poznania w każdym egzemplarzu

100 000 000 komponentów wyprodukowano już w Odlewni Volkswagen Poznań, jednej z najnowocześniejszych w całym…

2 dni ago

Mitsubishi – Polacy pokochali nowe modele

Firma Astara – wyłączny importer i dystrybutor samochodów i części zamiennych Mitsubishi w Polsce, notuje…

3 dni ago

Toyota – odbiór auta o dowolnej porze, to nowa usługa w sieci serwisów

Obsługa Kluczykomatu jest równie prosta i intuicyjna jak korzystanie z popularnych urządzeń pocztowych. Dzięki nowej…

3 dni ago