Teraz do gamy modelu dołącza nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V, pierwszy zelektryfikowany wariant w historii modelu. Nowy napęd to większa wydajność, lepsze osiągi i komfort podczas jazdy w mieście i w terenie.
Wprowadzenie do Hiluxa systemu Mild Hybrid 48V to kolejne potwierdzenie wielotorowego podejścia Toyoty do osiągnięcia celu neutralności węglowej. Koncern uważa, że wszyscy klienci potrzebują różnych, przystępnych cenowo i praktycznych rozwiązań, również w segmencie pojazdów użytkowych i terenowych.
Toyota Hilux Mild Hybrid 48V ma charakterystyczną dla tego modelu stylistykę podkreśloną masywnym przednim zderzakiem. Auto z tym napędem dostępne będzie wyłącznie z podwójną kabiną. Wnętrze jest komfortowe i przestronne, a na liście wyposażenia jest m.in. najnowszy system multimedialny oraz najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.
Mocny i dynamiczny silnik Diesla o pojemności 2,8-litra został wzmocniony przez system Mild Hybrid 48V, który zaprojektowano specjalnie dla pick-upa Toyoty.
Kompaktowy generator napędzany od silnika spalinowego za pomocą systemu paskowego ładuje nową baterię litową 48V, na tyle małą i lekką (7,6 kg), że udało się ją zainstalować pod tylnymi siedzeniami, minimalizując tym samym jej wpływ na przestrzeń w kabinie. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera DC/DC.
Podobnie jak w przypadku hybrydowych układów napędowych Toyoty, nowa bateria jest ładowana podczas zwalniania, efektywnie odzyskując energię przy zmniejszaniu prędkości, która w przeciwnym razie zostałaby utracona. Przy całkowicie naładowanej baterii układ może dostarczyć do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego, poprawiając tym samym moc, osiągi i wydajność układu napędowego.
Wytrzymały i kompaktowy generator zaprojektowano do radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach, z jakimi na co dzień mają do czynienia samochody użytkowe, podczas gdy silnik przystosowano do pracy z systemem hybrydowym. Zastosowanie nowego i mocniejszego dwuramiennego napinacza paska przełożyło się na poprawę właściwości jezdnych i cichszą pracę jednostki, przy zachowaniu właściwości, z których słynie Toyota Hilux.
Pod maską Toyoty Hilux Mild Hybrid 48V pracuje mocny, 16-zaworowy silnik Diesla o pojemności 2,8 litra, który generuje moc 204 KM (150 kW) przy 3400 obr/min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr/min. Jednostka napędowa jest zgodna z normą Euro 6d.
Silnik wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę o zmiennej geometrii i chłodzony cieczą intercooler. Do redukcji emisji spalin wykorzystano katalizator oksydacyjny, filtr cząstek stałych oraz system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), jak również dodatkowy wtrysk AdBlue.
Podobnie jak w przypadku innych wersji Toyoty Hilux, modeli z rodziny PROACE oraz Land Cruisera, Hilux Mild Hybrid 48V jest kompatybilny z uwodornionym olejem roślinnym HVO100 produkowanym z odnawialnych źródeł.
Nowy Hilux Mild Hybrid 48V łączy w sobie dobre przyspieszenie, poprawioną wydajność hamowania i mniejsze zużycie paliwa z płynniejszą jazdą zarówno na drodze, jak i w trudnym terenie. W mieście dodatkowa moc systemu Mild Hybrid 48V zapewnia lepszą reakcję na wciśnięcie pedału przyspieszenia i liniowe przyspieszenie, zwłaszcza przy niskich prędkościach, podczas gdy odzysk energii przy zwalnianiu zapewnia zwiększoną efektywność układu napędowego.
Ulepszony system start-stop pozwala na dłuższe wyłączanie silnika, co w połączeniu z systemem Mild Hybrid 48V zmniejsza zużycie paliwa do 5% w porównaniu z konwencjonalnym, niezelektryfikowany silnikiem Diesla. Oprócz tego ulepszony system start-stop oznacza bardziej komfortową jazdę w ruchu ulicznym. Silnik uruchamia się ciszej, ponieważ generator jest z nim stale połączony i w przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, nie korzysta z rozrusznika. Umożliwia to również szybsze ponowne uruchomienie silnika.
Toyota Hilux Mild Hybrid 48V równie dobrze sprawdza się w terenie. Dodatkowa moc z silnika elektrycznego pozwala na płynniejsze przyspieszanie podczas pokonywania trudnych tras, a odzysk energii przy hamowaniu silnikiem wspiera bezpieczniejsze manewry zjazdu, podczas gdy prędkość biegu jałowego silnika została obniżona z 720 obr/min do 600 obr/min, co ułatwia kierowcy kontrolowanie pojazdu.
Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-terrain Select, który zapewnia jeszcze lepsze właściwości jezdne w trudnym terenie, dając kierowcy możliwość dostosowania do warunków drogowych działania systemu stabilizacji toru jazdy. Multi-terrain Select domyślnie działa w trybie automatycznym, lecz kierowca może wybrać również jeden z pięciu trybów jazdy – Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały – skalibrowanych do regulacji mocy i poślizgu kół, aby zwiększyć przyczepność i zwrotność.
Projektując Toyotę Hilux Mild Hybrid 48V szczególną uwagę zwrócono na utrzymanie zdolności do przeprawy przez wodę. Nowa wersja pick-upa może przejechać przez wodę o głębokości do 700 mm za sprawą umieszczenia baterii 48V i konwertera DC/DC w miejscu zapewniającym odporność na wodę. Zastosowano również nowe rozwiązania napędu paskowego dzięki czemu, nawet w przypadku kontaktu z wodą, pracuje on z najwyższą wydajnością.
Nowy Hilux Mild Hybrid 48V mierzy 5325 mm długości 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, a praktyczna przestrzeń ładunkowa ma 1525 mm długości. Auto z nowym napędem hybrydowym może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg i ma ładowność na poziomie 1000 kg.
Podobnie jak pozostałe warianty pick-upa, nadwozie Hiluxa Mild Hybrid 48V oparto na ramie, zapewniając wyjątkową trwałość i sztywność skrętną. Wytrzymały układ zawieszenia z tylnymi resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami łączy zdolności terenowe, których oczekuje się od wytrzymałego auta użytkowego z komfortem jazdy i prowadzeniem podobnym do SUV-a. Hilux Mild Hybrid 48V ma najwyższym w swojej klasie minimalny prześwit podwozia wynoszący 310 mm w wersji z podwójna kabiną oraz kątami natarcia i zejścia na poziomie odpowiednio 29 i 26 stopni.
Nowy Hilux Mild Hybrid 48V jest wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense, zapewniające pasażerom i innym użytkownikom dróg najwyższy poziom ochrony przed różnymi potencjalnymi zagrożeniami.
Rozszerzony system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) lepiej wykrywa pieszych nocą, rowerzystów w ciągu dnia oraz nadjeżdżające pojazdy lub pieszych na skrzyżowaniach podczas skręcania. Gdy takie zagrożenia zostaną wykryte, system przesyła ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne, zanim przygotuje układ hamulcowy do nagłej reakcji.
Zaktualizowany system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), prócz namalowanych linii teraz wykrywa również krawędź drogi, a adaptacyjny tempomat (ACC) z asystentem rozpoznawania znaków drogowych (RSA) pozwala kierowcy szybko dostosować prędkość w oparciu o obowiązujące ograniczenia i automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu przed zakrętami na autostradzie.
Podczas jazdy nocą funkcja adaptacyjnych świateł drogowych (AHB) eliminuje konieczność przełączania świateł, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi. System wykrywa nadjeżdżające pojazdy i precyzyjnie reguluje snop świateł LED, chroniąc innych użytkowników drogi i zapewniając kierowcy maksymalną widoczność.
Hilux Mild Hybrid 48V otrzymał najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, z 8-calowym ekranem, nawigacją opartą na łączności w chmurze z najnowszymi informacjami o ruchu drogowym, a także inteligentnym asystentem głosowym, umożliwiającym odbieranie połączeń telefonicznych, sterowanie multimediami, klimatyzacją, szybami czy oświetlenia wnętrza bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Przy pomocy aplikacji można zdalnie otworzyć lub zamknąć auto, a także sterować klimatyzacją. Nowy system multimedialny zapewnia teraz bezprzewodową łączność ze smartfonami poprzez interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Toyota Hilux jest produkowana w sześciu różnych fabrykach i sprzedawana w ponad 180 krajach oraz regionach na całym świecie. Od 1968 roku dostarczono do klientów ponad 21 milionów egzemplarzy tego modelu.
Od ponad połowy wieku Hilux wielokrotnie potwierdzał swoją niezawodność i wytrzymałość, zdobywając ekstrema bieguna północnego, islandzkie wulkany i Antarktydę. Odnosił też sukcesy w motorsporcie, trzykrotnie zwyciężając w Rajdzie Dakar w latach 2019, 2022 i 2023, a także dwukrotnie wygrywając Mistrzostwa Świata w Rajdach Terenowych FIA.
Toyota Hilux jest także zwycięzcą prestiżowej nagrody International Pick-up Award, 2022 (IPUA), przyznawanej średniej wielkości pick-upom. Jury IPUA doceniło Hiluxa za dynamiczny układ napędowy, doskonałe prowadzenie, legendarną jakość, trwałość i niezawodność, a także za jego rosnącą atrakcyjność wśród auto wszechstronnym zastosowaniu.
W 2024 roku gama Hiluxa będzie ważną częścią odnowionej i rozszerzonej linii samochodów użytkowych Toyota Professional, obok powiększonej rodziny modeli PROACE, w skład której wchodzą zupełnie nowy PROACE MAX oraz zmodernizowane PROACE i PROACE CITY. W ten sposób Toyota podkreśla swoje zaangażowanie w segment samochodów użytkowych oraz dążenie do zwiększenia sprzedaży w tym segmencie. W 2022 roku klienci kupili 119 000 samochodów użytkowych Toyoty, a w obecnym roku ten rekord zostanie pobity.
Oprócz wszechstronnej gamy pojazdów Toyota dba także o jak najwyższy poziom obsługi klienta, oferując konkurencyjne usługi finansowe i ubezpieczeniowe, a także wyróżnia się programami gwarancyjnymi oraz pomocą drogową i autami zastępczymi, by klienci mieli pewność, że zawsze będą w stanie realizować swoje zadania.
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2024 roku.
Źródło: Toyota
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…