Categories: Klasyki

Nissan świętuje 90-lecie istnienia firmy w dwóch światach – wirtualnym i rzeczywistym

Firma Nissan Motor Co., Ltd. świętuje swoje 90-lecie zarówno w przestrzeni wirtualnej, jak i rzeczywistej. Z okazji swojego okrągłego jubileuszu japońska marka zaplanowała odświeżenie wirtualnej galerii Nissan Crossing, dodając do czterech światów metawersum specjalne funkcje i treści, a także otworzyła w swojej głównej siedzibie specjalną wystawę, prezentującą historię przedsiębiorstwa od chwili jego założenia 26 grudnia 1933 roku.

Nissan rozwija swoje internetowe relacje z klientami od czasu wprowadzenia galerii Nissan Crossing na platformie VRChat w 2021 roku.

Nissan Hyper Force Concept – wizja w pełni elektrycznego supersamochodu nowej generacji o wyczynowych osiągach

Z okazji 90-lecia powstania marki Nissan odświeżył wirtualną galerię, dodając do niej nowe elementy. W wirtualnych światach Nissana prezentowane jest rocznicowe logo, a odwiedzający mogą przeżyć wiele nowych doświadczeń: poznać historię japońskiej marki i jej zabytkowe samochody, a także odbyć wirtualną jazdę testową modelem Tama –elektrycznym samochodem z 1947 roku, który był pierwszym takim pojazdem w historii firmy – lub najnowszym elektrycznym minisamochodem Nissan Sakura. Przez pewien czas na wejściu do każdego z czterech światów wirtualnej rzeczywistości Nissan Crossing będą prezentowane specjalne dekoracje świąteczne.

Cztery światy VRChat Nissana:

  1. Nissan Crossing
  • Logo na 90. rocznicę powstania firmy,
  • Samochody zabytkowe (Nissan Skyline 2000GTX-E ze sztywnym dachem, samochód elektryczny Tama),
  • Dekoracje świąteczne: od 1. do 31. grudnia 2023 r. (wersja bożonarodzeniowa), od 1. do 15. stycznia 2024 r. (wersja noworoczna).
  1. Ekologiczna podróż Nissanem ARIYA
  • Logo na 90. rocznicę powstania firmy,
  • Kompatybilność z goglami wirtualnej rzeczywistości „Quest”.
  1. Wyspa z Nissanem Sakura
  • Logo na 90. rocznicę powstania firmy,
  • Samochód elektryczny Tama.
  1. Samochód elektryczny Nissana i świat czystej energii
  • Logo na 90. rocznicę powstania firmy.

Specjalna rocznicowa wystawa w Jokohamie

Z okazji 90-lecia powstania marki, Nissan otworzył w swojej głównej siedzibie w Jokohamie specjalną wystawę, którą będzie można oglądać do 27 grudnia. W gablotach wiszących i stojących na Nissan Walk* prezentowana jest historia przedsiębiorstwa od chwili jego założenia w 1933 roku.



Każdego dnia tysiące ludzi przechodzą Nissan Walk pomiędzy wschodnim wyjściem ze stacji Jokohama a dzielnicą Minatomirai, co sprawia, że jest to idealne miejsce do przedstawienia bogatej historii firmy i jej ambicji na przyszłość.

Na wystawie przedstawiono historię marki w sposób chronologiczny. Każdy segment poświęcono innej dekadzie przełomowych wydarzeń, pionierskich technologii i najważniejszych samochodów oraz uzupełniono je o kontekst społeczny. Od strony dzielnicy Minatomirai ta 75‑metrowa wystawa rozpoczyna się od założenia firmy Nissan, a po stronie stacji Jokohama kończy się zaprezentowaniem planów marki na przyszłość.

Od założenia firmy jej motto „mieć odwagę robić to, czego obawiają się robić inni” inspiruje kolejne pokolenia pracowników do przesuwania granic innowacji i wzbogacania życia ludzi. Pozostaje to też misją Nissana, zgodnie z którą chce on tworzyć czystszy, bezpieczniejszy i bardziej przyjazny dla wszystkich świat.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

11 godzin ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

1 dzień ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

2 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

3 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

4 dni ago

Opel Laubfrosch – 100 lat temu zjechał z linii produkcyjnej

Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…

5 dni ago