Toyota od 2020 roku jest liderem polskiego rynku samochodów osobowych i konsekwentnie umacnia swoją pozycję. W 2023 roku blisko co piąte nowe auto, które wyjeżdża na drogi jest japońskiej marki (19,3% udziału, wzrost o 1,9 p.p.). W pierwszych dziesięciu miesiącach 2023 roku zarejestrowano aż 75 658 egzemplarzy Toyoty (25% wzrostu). To wynik lepszy o prawie 2 tys. sztuk niż w całym 2022 roku i większy od dwóch kolejnych marek w zestawieniu razem wziętych.
W samym tylko październiku klienci zarejestrowali 8540 Toyot (wzrost o 63%), czyli ponad dwa razy tyle, ile producent z drugiego miejsca. Marka cieszy się ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród osób prywatnych (2634 aut, 23% udziału), jak i wśród firm (5906 aut, 20,1% udziału).
Toyoty zdominowały listę Top10
W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych modeli 2023 roku w Polsce po dziesięciu miesiącach jest aż pięć aut Toyoty. Niepodzielnie liderem jest Corolla, która zajmuje pierwsze miejsce z wynikiem 21 216 zarejestrowanych aut. To rezultat lepszy od zeszłorocznego o 21%. W samym tylko październiku z salonów odebrano 2869 egzemplarzy Corolli.
Trzecie miejsce w zestawieniu Top10 polskiego rynku zajmuje Yaris (12 034 egz.), czwarta lokata przypadła Yarisowi Cross (11 013 egz.), a na szóstym miejscu jest Toyota C-HR (8698 egz.). Dziewiątą pozycję zajmuje model RAV4 z wynikiem 6920 zarejestrowanych aut.
Wodorowa Toyota Mirai z rocznika 2022 z rabatem w wysokości 50 tys. zł
Samochody Toyoty zdecydowanie przewodzą w swoich segmentach. W kategorii najmniejszych aut pierwszą pozycję i 32,8% udziału ma Aygo X (2774 egz.). Yaris jest liderem w segmencie aut miejskich (28,2% udziału), Yaris Cross to najpopularniejszy B-SUV (23,1% udziału), Corolla niepodzielnie panuje wśród aut kompaktowych (28,2% udziału), a w segmencie C-SUV prowadzi Toyota C-HR (13,8% udziału).
Toyota C-HR Final Edition z napędem hybrydowym 1.8 w cenie poniżej 120 tys. zł
Październik był udany dla modelu Camry. Tylko w tym miesiącu zarejestrowano 487 egzemplarzy tego eleganckiego sedana z napędem hybrydowym – najwięcej ze wszystkich aut segmentu E. Od początku roku na drogi wyjechało już 3055 Toyot Camry.
52% wzrostu Toyota Professional
Marka Toyota Professional ma coraz mocniejszą pozycję na rynku samochodów dostawczych. Od początku roku zarejestrowano już 5738 egzemplarzy użytkowych Toyot, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 52%. W samym tylko październiku klienci odebrali z salonów 532 auta (58% wzrostu). Po dziesięciu miesiącach 2023 roku Toyota Professional ma 10,9% udziału w tej części rynku, co jest wynikiem o 3,5 p.p. lepszym niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Model PROACE CITY nieprzerwanie od 2021 dominuje w segmencie CDV. W październiku zarejestrowano 207 egzemplarzy tego auta, a od początku roku już 3140. PROACE CITY ma aż 28,7% udziału w swojej kategorii, a jego wynik jest lepszy niż trzech kolejnych konkurentów razem wziętych.
Wśród pick-upów zdecydowanie najczęściej wybieranym autem jest Hilux (41,5% udziału). W pierwszych dziesięciu miesiącach tego roku zarejestrowano już 1353 egzemplarzy tego modelu, a w październiku na drogach przybyło 190 Hiluxów.
W konkurencyjnym segmencie MDV 13,7% udziału ma model PROACE. W październiku zarejestrowano 108 egzemplarzy tych vanów, a od początku roku już 863 egzemplarze.
Źródło: Toyota